Gå til innhold

Færre menn blir fedre


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Togli

    39

  • AnonymBruker

    25

  • morsan

    19

  • Ayia

    19

Mest aktive i denne tråden

Mulig. Jeg registrerer det er en krangling om historiske sitater på nettet for tiden. I læreboka på ungdomsskolen i `89 ble det tilskrevet Sokrates.

Er du sikker på at du ikke blander litt sammen? Sokrates kom visstnok med et utsagn om "ungdommen nå til dags", men slik jeg husker dette så var ordlyden forskjellig fra det sitatet du oppga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke blander litt sammen? Sokrates kom visstnok med et utsagn om "ungdommen nå til dags", men slik jeg husker dette så var ordlyden forskjellig fra det sitatet du oppga.

 

Det er definitivt det samme. Ikke så nøye egentlig.. poenget er at hver eneste generasjon siden antikken har klaget over at ungdommen er så umoralsk/lat/respektløs. (noen går tilmed med hvite sokker, eller røde der det er fy)

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt det samme. Ikke så nøye egentlig.. poenget er at hver eneste generasjon siden antikken har klaget over at ungdommen er så umoralsk/lat/respektløs.

Tror det er et ganske sikkert tegn på at man blir eldre når man forferdes over ungdommen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du liker å fortelle at du ikke trenger noen mann.. Fire ganger til meg så langt? hmm ;)

Bare underlig at detaljer som sokker/utdannelse/høy IQ/EQ/riktig religion/politisk overbevisning kan gi strykarakter. Er dette virkelig så viktig hvis man treffer noen man liker? Jeg er f.eks ikke særlig religiøs men har hatt langvarige forhold til dypt religiøse kvinner og det var ikke noe problem.

"Treffer noen man liker" - heri ligger vel hele kjernen. Hva skal "til" av "feil" for at man ikke synes vedkommende er så interessant likevel? Det kommer jo an på faktorer både ved en selv og ved potensielt partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Raya, ja. Det kan godt ha vært Barbie Benton også. Hun svarte i hvert fall "pigs in my WHAT?"

Ha ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å bli gå seg litt blind i verdidebatter om man legger egen nær livsverden til grunn for argumentene ;) Jeg skulle ønske du hadde rett, og at den litt Habermanske framstillingen av hvordan samfunnet utvikler seg stemmer, dvs at vi gjennom oppdragelse og erfaring utvikler reaksjonsmønstre og emosjoner som generaliseres og etablerer seg i samfunnet som sådan. Jeg er imidlertid ikke like  sikker som deg på dette desverre. Det studier på identitet og tilhørighet viser så langt, er at det ser ut til å ligge ganske grunnleggende i oss det å vite hvem og hva vi kommer fra, og at det trygge & kjente, samt betydningen av å ha et  "hjem" har stor betydning for vår identitetsutvikling. Men, som du også er inne på, det er alt for tidlig å si noe sikkert om dette (og forsåvidt ordningen med 50/50, der barn kontinuerlig flytter mellom to hjem) ennå. 

Poenget mitt er vel at vi ikke skal krisemaksimere ting så voldsomt.... Det er så mange andre ting man heller bør fokusere på som omhandler barn som ikke har det bra. Barn som blir unnfanget på denne måten er iallefall meget ønsket, og det er det slett ikke alle andre barn som er. Jeg unner alle mennesker å få barn dersom de ønsker det, og det betyr ikke at jeg driter i om det går på bekostning av barna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du liker å fortelle at du ikke trenger noen mann..   Fire ganger til meg så langt? hmm ;)

 

Bare underlig at detaljer som sokker/utdannelse/høy IQ/EQ/riktig religion/politisk overbevisning kan gi strykarakter. Er dette virkelig så viktig hvis man treffer noen man liker? Jeg er f.eks ikke særlig religiøs men har hatt langvarige forhold til dypt religiøse kvinner og det var ikke noe problem.

Det virker jo som om du mener jeg er rimelig håpløs siden jeg ikke har funnet en mann jeg vil ha, så da antar jeg det ikke går helt inn hos deg at jeg ikke må ha en mann for enhver pris? Enkelte er litt mer tungnemme enn andre, så man kan aldri være sikker :P

 

Poenget er at de mennene jeg LIKER enten kan bli en bestevenn eller en mann jeg vil ha et forhold til. Jeg har flere gode venner som er menn, men som jeg ikke tiltrekkes av seksuelt - og da har vi selvsagt ikke et forhold heller. Hvis jeg skal tiltrekkes seksuelt av en mann, så er det ikke nok at han er snill og kjekk/pen. Det er ulike ting som trigger vår seksuelle lyst, og for meg kan det være noe helt annet enn det er for deg :)

Endret av Togli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget mitt er vel at vi ikke skal krisemaksimere ting så voldsomt.... Det er så mange andre ting man heller bør fokusere på som omhandler barn som ikke har det bra. Barn som blir unnfanget på denne måten er iallefall meget ønsket, og det er det slett ikke alle andre barn som er. Jeg unner alle mennesker å få barn dersom de ønsker det, og det betyr ikke at jeg driter i om det går på bekostning av barna ;)

Det blir ikke mindre egoistisk av den grunn. Og verden er overbefolket nok som den er.

Anonymous poster hash: b96c5...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke mindre egoistisk av den grunn. Og verden er overbefolket nok som den er.

Anonymous poster hash: b96c5...cd1

Jeg tenker vel som så at det er mange som får barn som ikke er egnet til å få barn, og faren for å ende opp med en av disse må vel være større hvis man har to foreldre enn hvis man kun har en? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du liker å fortelle at du ikke trenger noen mann..   Fire ganger til meg så langt? hmm ;)

 

Bare underlig at detaljer som sokker/utdannelse/høy IQ/EQ/riktig religion/politisk overbevisning kan gi strykarakter. Er dette virkelig så viktig hvis man treffer noen man liker? Jeg er f.eks ikke særlig religiøs men har hatt langvarige forhold til dypt religiøse kvinner og det var ikke noe problem.

 

Ja, merkelig.

Anonymous poster hash: b9305...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel alltid egoistisk å få barn? Med mindre man adopterer barn som allerede er født? ;)   Disse barna er meget høyt ønsket og meget elsket - og de som har fått barna sine allerede er meget oppegående mødre med noen fantastisk gode unger som vet de er spesielle fordi de ble unnfanget på spesielt vis :) Mødrene er meget oppegående og har strategier for å håndtere spørsmål osv :)  Jeg vil si det er mange andre som heller burde droppa å bli mødre enn disse her ;)

Det var da svært så supermennesker disse mødrene er. Var de det fra før, eller ble de det underveis? :P

Du kan ha rett i at de ikke skulle droppet å bli mødre. Problemet er ikke at de er mødre, men at de ikke har funnet fedre til sine barn. Jeg syns det er egoistisk overfor barna.

Du skrev et sted at de største barna ikke savner en far og ikke har problemer med å ikke kjenne sitt biologiske opphav. Hva vet du om det? De ville vel neppe fortalt deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel som så at det er mange som får barn som ikke er egnet til å få barn, og faren for å ende opp med en av disse må vel være større hvis man har to foreldre enn hvis man kun har en? ;)

Mens hvis disse stakkars barna ender opp med en forelder som ikke er egnet for å få barn, så vil de ikke ha en forelder til, som buffer. Mens andre med en håpløs mor, da kan være så heldige å ha en oppegående far, vil disse være helt stuck.

Sorry, argumentet ditt møter seg selv i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som om du mener jeg er rimelig håpløs siden jeg ikke har funnet en mann jeg vil ha, så da antar jeg det ikke går helt inn hos deg at jeg ikke må ha en mann for enhver pris? Enkelte er litt mer tungnemme enn andre, så man kan aldri være sikker :P

 

Poenget er at de mennene jeg LIKER enten kan bli en bestevenn eller en mann jeg vil ha et forhold til. Jeg har flere gode venner som er menn, men som jeg ikke tiltrekkes av seksuelt - og da har vi selvsagt ikke et forhold heller. Hvis jeg skal tiltrekkes seksuelt av en mann, så er det ikke nok at han er snill og kjekk/pen. Det er ulike ting som trigger vår seksuelle lyst, og for meg kan det være noe helt annet enn det er for deg :)

 

Fair enough, men hvorfor gjenta det i det uendelige til meg? 5 ganger nå.

 

Intressen min var mer hvorfor det er så viktig med sokkene/religionen/inteligensen/politisk overbevisning/etc til en partner. Hvis man liker og trigger på noen som ikke har hele sjekklista er det så viktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fair enough, men hvorfor gjenta det i det uendelige til meg? 5 ganger nå.

 

Intressen min var mer hvorfor det er så viktig med sokkene/religionen/inteligensen/politisk overbevisning/etc til en partner. Hvis man liker og trigger på noen som ikke har hele sjekklista er det så viktig da?

Fordi disse tingene som regel sier noe om personligheten til personen. Hvis man trigger på noen som ikke har hele sjekklista, så er det selvsagt ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget mitt er vel at vi ikke skal krisemaksimere ting så voldsomt.... Det er så mange andre ting man heller bør fokusere på som omhandler barn som ikke har det bra. Barn som blir unnfanget på denne måten er iallefall meget ønsket, og det er det slett ikke alle andre barn som er. Jeg unner alle mennesker å få barn dersom de ønsker det, og det betyr ikke at jeg driter i om det går på bekostning av barna ;)

Synes dere at det er greit med donorbarn også?

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Primitiv-selvhevdelse-7247428.html#.Udf9Dm3m6Pg

Anonymous poster hash: 0e7a3...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...