Gå til innhold

Prøve seg i mer arbeid etter å ha fått utbetalt uføreforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurte på hva som skjer hvis du vil prøve deg i mer arbeid etter at du har fått utbetalt engangsbeløp på uføreforsikring.  Må du betale alt tilbake?  I tilfelle når? Når du prøver deg i arbeid eller hvis du går helt tilbake i full jobb?

 

Er det mulig å være i mer enn 50 % stilling samtidig som du er gradert uføretrygdet?

 

Hvis det ser ut til å gå bra en stund med økt stilling, men det ikke går etter en stund. Må du begynne med avklaringspenger og hele søknadsprosessen på ny?



Anonymous poster hash: 34f36...cd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte på hva som skjer hvis du vil prøve deg i mer arbeid etter at du har fått utbetalt engangsbeløp på uføreforsikring.  Må du betale alt tilbake?  I tilfelle når? Når du prøver deg i arbeid eller hvis du går helt tilbake i full jobb? Er det mulig å være i mer enn 50 % stilling samtidig som du er gradert uføretrygdet? Hvis det ser ut til å gå bra en stund med økt stilling, men det ikke går etter en stund. Må du begynne med avklaringspenger og hele søknadsprosessen på ny? Anonymous poster hash: 34f36...cd5

Det er mulig å jobbe 50% eller mer etter når man har en uføretrygd, etter ett års "karantene"etter innvilget uføre. Beklageligvis er det ikke mulig å jobbe mindre enn 50%. Tror dette hindrer mange som har litt restarbeidsevne i å komme i aktivitet.

Jeg vil tro at du du kan variere stillingsprosenten, du vil jo ha en 100% uføre i bunn, hva du får utbetalt vil bare variere i forhold til hvor mye du jobber.

Hele poenget med systemet slik det er lagt opp nå er jo å få flest mulig til å ta u bruk sin restarbeidsevne, selv om den kan variere i forhold til helsen.

Hva reglene ang. uføreforsikring er, så aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...