AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Har diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse, og det passer egentlig veldig godt til meg. Går på to sorter antidepressiva, men det er likevel evig kaos på en måte.... Jeg går i en runddans der jeg presser meg for hardt, blir utmattet, og så psykotisk eller manisk. I tillegg baller det ofte på seg med kroppslige symptomer.... fordi jeg har jobbet eller styret for mye..... Har lært meg mange triks som funker i hverdagen, som å smile, snakke, bevare roen, gjøre ting som er gøy... Er 34 år nå, og har gått i "behandling" hele mitt voksne liv. Jeg var 100 ganger verre da jeg var 18-22 år, nå er det mange år siden jeg har tatt store overdoser, ruset meg eller skadet meg. Flere år siden jeg var innlagt på akutten... Er det slik at det blir lettere jo eldre en blir? Synes ofte ADHD-diagnosen også passer og lurer på om ritalin kan dempe svingningene... Men det er vel veldig vanskelig å skille disse diagnosene....? Jeg er ekstremt utålmodig.... kø og venting er jeg elendig på.... Er komplett umulig å sitte på et venterom i mer enn tre minutt.... I arbeidssammenheng er det en fordel da.... Jeg jobber veldig raskt.... Det er vanskelig å være så "hissig"... og ha så liten "tålmodighet"... Må jeg bare leve med dette, eller er det medisiner som kan hjelpe? De jeg bruker i dag er remeron og zoloft, og serequel når det klikker for meg... Anonymous poster hash: f06b3...168 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Det er kanskje et sjansespill å prøve det, legen din må jo ta stilling til det, men hvis du blir manisk og psykotisk høres det ut som Ritalin kan gi deg noen særdeles interessante bivirkninger hvis det skulle vise seg at du IKKE hadde ADHD i det minste.. En ting er sikkert, behandling må du ha, for det virker slitsomt å gå på denne måten. Det er kjempegodt å høre at du ikke lengre har selvdestruktive impulser, de følger jo ofte med EUPF/borderline. Det er jo ikke min jobb, siden jeg ikke er lege, å foreslå medikamenter, men har stemningsstabiliserende medisin vært vurdert? Er jo mange som blir diagnosert med noe annet når de i realiteten kan ha en lidelse innen det bipolare spektrum? Du har sikkert sett denne siden, men psykiateren som driver denne klinikken virker utrolig dyktig: www.bipolar2.no (evt. www.psykia.no eller adhd.oslo.no), han behandler ganske mange tilstander.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Ja, Lamictal tåler jeg ikke.... Fikk så mange allergiske reaksjoner.... Anonymous poster hash: f06b3...168 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Ja, Lamictal tåler jeg ikke.... Fikk så mange allergiske reaksjoner.... Anonymous poster hash: f06b3...168 Har du prøvd seroquel eller lithium også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.