Gå til innhold

NHD: Personlighetsforstyrrelse F62.9


sportyjente 26

Anbefalte innlegg

sportyjente 26

Hei !!

 

Har fått diagnosen F62.9 - personlighetsforstyrrelse. Men kan du si litt mer om denne diagnosen, finn så lite informasjon om den på nettet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Etter et søk får jeg opp at det dreier seg om vedvarende personlighetsforandringer som følge av "ekstreme" påkjenninger / stress, eller alvorlig psykisk lidelse.

 

Personlighetsforandringene skal ikke være manifestasjonen av en annen psykisk lidelse til stede på samme tidspunkt.

 

Forandringene skal dreie seg om en "funksjonshemning", altså mistilpasset eller ufleksibel adferd.

 

Det beste er jo om du tar det opp med behandler/utreder.



Anonymous poster hash: 42f3f...8cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Beskrivelsen av diagnosen synes jeg forklarer det meste.

 

Vanligvis skyldes personlighetsforstyrrelser en uheldig personlighetsutvikling i barne- og ungdomsår.

 

I dette skyldes personlighetsforstyrrelsen en ytre ekstrem påkjenning. Jeg antar at du vet hva denne påkjenningen er/var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

 

Har fått diagnosen F62.9 - personlighetsforstyrrelse. Men kan du si litt mer om denne diagnosen, finn så lite informasjon om den på nettet.

Er det noe helt konkret du tenker på i forhold til diagnosen? 

Om diagnosen er vedvarende eller lar seg endre? 

Jeg hadde også lurt på hva den diagnosen inneholdt og hva som kommer i tillegg. Noe er kanskje vedvarende og noe kan kanskje endres til det bedre?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noe helt konkret du tenker på i forhold til diagnosen? 

Om diagnosen er vedvarende eller lar seg endre? 

Jeg hadde også lurt på hva den diagnosen inneholdt og hva som kommer i tillegg. Noe er kanskje vedvarende og noe kan kanskje endres til det bedre?  

 

Alle sykdomstilstander kan i prinsippet forbedres. Hvorfor ellers skulle det være noen hensikt i å behandle...

Anonymous poster hash: 42f3f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle sykdomstilstander kan i prinsippet forbedres. Hvorfor ellers skulle det være noen hensikt i å behandle...

Anonymous poster hash: 42f3f...8cd

 

Dette vet jeg alt for lite om til å kommentere. Det gjør kanskje sporty jente 26 også. Jeg vil tro det er slike ting hun søker svar på. 

Jeg vet ikke en gang om en kan bli så bra at en ikke kvalifiserer til pf diagnoser lenger. 

 

Jeg vet for lite i forhold til ulike diagnoser til å mene noe om de blir bedre av behandling eller lærer seg å leve bedre med diagnosen. I begge tilfeller blir en bedre, men utfordringen finnes i det ene tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sportyjente 26

Takk for svar alle sammen!

 

Eg har vært utsatt for mobbing over mange år på barneskolen og ung.skole. Behandler mener at dette har forandret min personlighet. Har i tillegg gjentakende depresjon( sies at jeg kar kronisk depresjon) og angst.

 

Og begynner dissosierer i feks i samtaler med behandler, dersom presset blir for stort. I tillegg plaget av konstante selvmordstanker.

Har konstant stress i kroppen, klarer ikke å slappe av.

 

Er dette noe som kan behandles? på hvilken måte? og Kan jeg bli kvitt dette? eller er det vedvarende? hva er prognosen for en slik diagnose? og alle disse tilleggsdiagnosene...Hvilke erfaring har du NHD, med denne problematikken?

 

Har gått i behandling i mange mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...