Gå til innhold

Kommunikasjonsform


sportyjente 26

Anbefalte innlegg

sportyjente 26

Hva synes dere om å sende sms til behandler?

 

Jeg har fått lov å sende, pga vanskeligheter med å uttrykke meg. Det føles også som en trygghet, pga av sterke selvmordstanker. Men redd det skal gå utover behandler. Han gir meg svar! Må legges til at det er en fantastisk behandler, han vil virkelig hjelpe - etter så mange år i psykiatrien så har jeg ikke opplevd et slikt medmenneske før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppfatter det som du har gjort en avtale om at dette er greit, og da er det også greit :)

 

Siden jeg er døv, pleier jeg å be om å få lov å kommunisere via sms f.eks. til jobben om jeg må være hjemme en dag (de andre ansatte får ikke lov til dette).  Helt greit så lenge man har god grunn og har gjort en avtale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Jeg har også fått en sånn behandler (eller to). Jeg sender ikke så ofte sms, men desto mer mail. Han (de) er veldig fink(e) til å hjelpe og støtte. Jeg får mye skyldfølelse selv om han (den faste, ikke vikaren) både sier og viser at det er greit og hyggelig; jeg føler likevel at jeg forstyrrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at han har latt deg sende han meldinger. Hvis du sliter med slike tanker, så skriv for all del til han, hvis det får deg til å føle deg bedre. Da jeg gikk til psykolog (privatpraktiserende) var det helt uproblematisk å sende meldinger, selv om min problemstilling (angst) var ganske uskyldig. Jeg sender ikke SMS til min psykiater nå, sender mail gjennom legekontorets løsninger.

 

Jeg tror du bør gjøre det som gjør at du føler deg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er aldri feil å holde seg til avtaler i behandling. Om behandleren og du har avtalt at du kan sende sms, skal du bare fortsette med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportyjente 26

Takk for svar! Godt å høyre. Har avtale så da er vel alt greit da :-)

For meg er det iallefall en veldig trygghet å ha den muligheten å kunne sende sms, og vite at behandler ser det der og da. 

 

Det er grusomt å gå alene med disse selvmordstankene, dag ut og dag inn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...