Gå til innhold

Utflod


Bianca

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er plaget av en hvit aktig utflod som kan virke litt kornete. Den legger seg på kjønnsleppene og det kan se ut som flass. Men den er fuktig. I det siste har jeg også hatt veldig kraftige mellom blødninger. Jeg går på p-pillen Trionetta og det har jeg gjort i over et år. Var til gynekologisk undersøkelse for to uker siden, men de mente litt utflod var vanlig. Men dette er langt fra vanlig og veldig ubehagelig. Det er hevrtfall ikke sopp. Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det ikke er sopp og hvis du ikke har kløe, så er det vel helt normal sekresjon. På samme måte som menn får under forhuden, danner kvinner også et fettstoff som kan legge seg spesielt mellom de små og store kjønnslepper. Det er bare å vaske bort med vann daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er sopp og hvis du ikke har kløe, så er det vel helt normal sekresjon. På samme måte som menn får under forhuden, danner kvinner også et fettstoff som kan legge seg spesielt mellom de små og store kjønnslepper. Det er bare å vaske bort med vann daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Jeg har ganske mye utflod og det er svært ubehagelig. Det legger seg på kjønnsleppene bare et par timer etter jeg har dusjet. Dette fører også til mye vaksing neden til. Jeg har hørt at dette bare kan forverre situasjonen, men det er ekkelt å gå sånn. Jeg var hos gynekolog for ei uke siden. Prøvene var negative på alt.

Denne type utflod har jeg hatt i ca. 8 måneder. Tror du det kan hjelpe med et middel som heter Dalacin eller noe sånt? Det går vel an å få noe for mye utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er sopp og hvis du ikke har kløe, så er det vel helt normal sekresjon. På samme måte som menn får under forhuden, danner kvinner også et fettstoff som kan legge seg spesielt mellom de små og store kjønnslepper. Det er bare å vaske bort med vann daglig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Jeg har ganske mye utflod og det er svært ubehagelig. Det legger seg på kjønnsleppene bare et par timer etter jeg har dusjet. Dette fører også til mye vaksing neden til. Jeg har hørt at dette bare kan forverre situasjonen, men det er ekkelt å gå sånn. Jeg var hos gynekolog for ei uke siden. Prøvene var negative på alt.

Denne type utflod har jeg hatt i ca. 8 måneder. Tror du det kan hjelpe med et middel som heter Dalacin eller noe sånt? Det går vel an å få noe for mye utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...