Gå til innhold

Underlig respons på Zoloft?


ISW

Anbefalte innlegg

Hei,

 

og beklager spammingen siste to dager :)

 

Har nå klatret opp til 400 mg Zoloft og skal snart ta fatt på 500, etter rådet jeg fikk her. Men en ting finner jeg ganske besynderlig.

 

Angsten min er borte. Det vil si, jeg trives bedre alene, tunnelen som jeg hvert år er livredd for å kjøre var piece of cake i år, hjertebanken er borte, osv.

 

Men tvangstankene vedvarer, i den forstand at tankene er der, men de skaper ikke noen angstreaksjon, hvilket er ekkelt fordi det da føles som om tankene er mindre "uønsket", hvis det ga noen mening.

 

Er det normalt i den forstand at det er tvangstankene som er det siste som går?

 

Et lite bonus-spørsmål: Jeg tar jo Remeron i tillegg. Såvidt jeg forstår øker jo det serotonin, men blokkerer 5HT2 og 5HT3-reseptorene. Er det uheldig når det gjelder tvangstanker (altså, trengs aktivering av disse reseptorene)? Etter hva jeg har lest, fører jo aktivering av disse mest til bivirkninger og mer angst, så er Remeron slik sett et godt supplement eller uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er ikke underlig. Dette er som forventet. Og ja, tvangstankene er det siste som forsvinner, men som du skriver, bryr du deg langt mindre om dem.

 

Det er ikke negativt at du tar Remeron, men kanskje kan du nå greie deg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke underlig. Dette er som forventet. Og ja, tvangstankene er det siste som forsvinner, men som du skriver, bryr du deg langt mindre om dem.

 

Det er ikke negativt at du tar Remeron, men kanskje kan du nå greie deg uten.

 

Tusen takk for svar!

 

Da øker jeg til 500 og krysser fingrene for at tvangstankene også forsvinner snart.

 

Jeg synes Remeron fjerner en del av bivirkningene fra Zoloft, forresten. Spesielt kvalme og mindre sexlyst, pluss at det gir god søvn og god energi dagen etter. Men jeg må trene noen ganger ekstra i uka, men det har jeg sikkert ikke vondt av uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...