Gå til innhold

Innlagt på tvang, knuste telefonen. Har forsikring men....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min sønn ble innlagt og knuste tlf, trolig i frustrasjon/sinne. Tlf er eid av meg, så regningene kommer til meg, selv om han er bruker. Det er bindingstid til neste år, så jeg vil gjerne ha erstattet tlf. Har mobilforsikring, klok av skade gjennom lang tid og flere ødelagte telefoner.

Men telefonen ble kastet i søpla på sykehuset, så jeg har ikke noe å sende inn til forsikringsselskapet. Må jo "finne på en historie" som er logisk på hvorfor tlf er forsvunnet, men har så langt ikke hatt kapasitet til å tenke ut noe eller gjøre noe med det.

Kan jeg skrive det som det er og få den refundert tror dere eller er dette en tapt sak og tapte penger? Er snakk om rundt 4000 kr i abonnement.

Anonym for anledningen...

Anonymous poster hash: a49c4...5fd

Anonymous poster hash: a49c4...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går jo mye på egen samvittighet dette, synes jeg. Det er jo ikke vanskelig å fabrikere en historie, men det er jo etisk galt og straffbart (selv om sannsynligheten for å bli tatt er lik null).

 

Hvis jeg var deg, ville jeg vært ærlig. Sagt at det er din telefon, men at en person på sykehus knuste den. Nå dekker jo slike forsikringer ganske mange tabber (f.eks miste telefonen i do), men bevisst ødeleggelse av telefonen gir ikke erstatning. Om det at du får en legeerklæring hjelper noe, er jeg usikker på, men magefølelsen min sier at jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte innboforsikringen når iphonen min knuste, da var det ikke noe spørsmål om ha som hadde skjedd, det spurte bare hvilken modell det var, sjekket på Apple, og beløpet - egenandel ble satt inn på konto raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn ble innlagt og knuste tlf, trolig i frustrasjon/sinne. Tlf er eid av meg, så regningene kommer til meg, selv om han er bruker. Det er bindingstid til neste år, så jeg vil gjerne ha erstattet tlf. Har mobilforsikring, klok av skade gjennom lang tid og flere ødelagte telefoner.

Men telefonen ble kastet i søpla på sykehuset, så jeg har ikke noe å sende inn til forsikringsselskapet. Må jo "finne på en historie" som er logisk på hvorfor tlf er forsvunnet, men har så langt ikke hatt kapasitet til å tenke ut noe eller gjøre noe med det.

Kan jeg skrive det som det er og få den refundert tror dere eller er dette en tapt sak og tapte penger? Er snakk om rundt 4000 kr i abonnement.

Anonym for anledningen...

Anonymous poster hash: a49c4...5fd

Anonymous poster hash: a49c4...5fd

Jeg ville kontaktet forsikringsselskapet og fortalt hva som har skjedd. Det er relevant informasjon til forsikringsselskapet at din sønn er innlagt på tvang; man ansvarliggjøres ikke i like stor grad som ellers dersom man har en akutt alvorlig sinnslidelse.

Jeg hadde ikke giddet å gjøre meg til "skurk" for å oppnå 4000 kroner (dvs. fabrikere en historie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...