Gå til innhold

Ufør og utbetaling - hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nå aap og får utbetalt ca 12 000 i mnd, dette er med barnetillegg.

Skal søke ufør nå, og lurer på om det vil gjøre noe med lønnen min, opp eller ned?

 

Har en avtale med NAV nå, arbeidstrening, hvor jeg jobber som vikar mellom 10-40% pr mnd, og da trekker skriver jeg dette opp på meldekortet og blir trukket av aap ettersom hvor mye jeg har jobbet. Denne tilleggslønnen skatter jeg 36% av.

 

Kan jobbe litt til tider, når kroppen er "så der" og har skjønt at dette også er mulig når man er ufør, at man kan tjene inntil 1G, som er 80 000 i året.

Kan jeg fortsatt ta disse vikartimene innimellom, når jeg orker, og tjene inntil 80 000 i året FØR skatt? Og er skatten da fortsatt 36% på denne lønnen?

Slik at jeg kan tjene inntil ca 4000,- i mnd i tillegg til uføre - eller blir det da trekk i uførelønnen?

 

Huff, er så lite penger det er snakk om i mnd at jeg nesten ikke får det til og gå rundt, så det er greit og vite hvordan dette fungerer.

 

Hvis det er slik jeg tror det er, og beskrevet over her, så kan jeg faktisk tjene mer i mnd på og være ufør enn jeg gjorde på AAP - i allefall de mnd jeg orker og jobbe litt - og med at jeg da ikke blir trukket av uførelønnen??

 

Er det slik??

 

Tusen takk for svar, på forhånd :)



Anonymous poster hash: 67e34...55d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har nå aap og får utbetalt ca 12 000 i mnd, dette er med barnetillegg.

Skal søke ufør nå, og lurer på om det vil gjøre noe med lønnen min, opp eller ned?

 

Har en avtale med NAV nå, arbeidstrening, hvor jeg jobber som vikar mellom 10-40% pr mnd, og da trekker skriver jeg dette opp på meldekortet og blir trukket av aap ettersom hvor mye jeg har jobbet. Denne tilleggslønnen skatter jeg 36% av.