Gå til innhold

Utenlandsk taxisjåfør utsatte oss og andre for fare


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde vært på sykehuset noen timer i går kveld og skulle få taxi hjem. 

For å komme meg hjem måtte vi ta ferje. 

Ferjen var i land 01.40 og siden han ikke ville vente en stund på neste ferje, bestemte han seg for å ta ferjen hjem igjen klokken 02.00. 

På 20 minutter skulle han kjøre meg ca 1 og 1/2 mil hjem og reise tilbake. 

Her er det så lave fartsgrenser at det normalt tar 15 minutter å kjøre en vei. 

Taxisjåføren nektet å følge fartsgrensene og jeg må si han var temmelig hard på gassen. 

Det høyeste som ble målt var 120 i 50-60 sonen. 

Jeg skulle egentlig ønske politiet var ute denne natten, da han utsatte både sitt, mitt og andre sine liv i fare. 

Min far er selv taxisjåfør og reglene sier at så fort du får en kunde inn i bilen har sjåføren ansvar. 

Da jeg kom meg helskinnet hjem ble jeg litt redd. 

Jeg begynte å tenke på hva som hadde skjedd hvis vi hadde krasjet i 120 km i timen, sannsynligheten for å overleve det er veldig liten. 

Jeg synes politiet her er for lite synlig. 

På grunn av høy hastighet skjer det ofte ulykker, som kunne vært unngått om politiet var mer synlig på veiene. 

Denne utenlandske taxisjåføren burde bli tatt, han utgjør bare en stor risiko på veiene. 

Det er bare så synd at det ikke finnes bevis på at det var han som kjørte.

Jeg skulle så inderlig ønske at politiet ble mer synlige på veiene, slik at det ikke er oss som en dag sitter i et totalvrak av en bil, på grunn av en gal bilfører. 

 



Anonymous poster hash: 1deb3...495
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var helt sikkert fordi han var utenlandsk!

 

I slike saker sender man klage til taxiselskapet - utenlandsk sjåfør eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier: Jeg ville sendt en formell og korrekt formulert klage til taxiselskapet.  (Dvs. inkludere fakta og ikke følelser.)   

 

Det siste fordi all erfaring tilsier at en saklig henvendelse behandles med mer alvor enn en som inneholder følelsesutbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg begynte å tenke på hva som hadde skjedd hvis vi hadde krasjet i 120 km i timen, sannsynligheten for å overleve det er veldig liten. 

 

Anonymous poster hash: 1deb3...495

 

 

Det har du helt rett i. Den statistiske grensen for overlevelse går ved ca. 70 km/t.  Til tross for airbag klarer ikke de indre organene våre mer.

 

Det er derfor fartsgrensen er satt ned fra 80 til 70 på veier uten midtdeler hvor det er ekstra fare for møteulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sender en klage til Taxiselskapet ja, som de andre sier. 

 

Men jeg lurer på hva slags relevans det har at taxisjåføren var utenlandsk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har jeg sendt en skriftlig klage til taxiselskapet og har også gitt en klage per telefon. 

Han som tar imot klager mente også at det taxisjåføren gjorde var galt og spesielt siden det var pasientreiser. 

Hadde ikke løyvenummeret til sjåføren, men heldigvis så var han så dum og ringte meg med sin egen telefon, så da var det lett å finne ut hvem det var. 

Han skulle forhåpentligvis ta tak i saken i morgen, så nå har jeg sendt nummeret hans og navnet til personen jeg pratet med. 

 



Anonymous poster hash: 1deb3...495
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sender en klage til Taxiselskapet ja, som de andre sier. 

 

Men jeg lurer på hva slags relevans det har at taxisjåføren var utenlandsk? 

 

Mange utenlandske sjåfører er flinke, men det er noen som absolutt ikke burde ha fått jobben som taxisjåfør, som helt klart utsetter andre mennesker for fare. 

Noen har tydelig ikke lært seg alle norske lover og regler som gjelder på norsk vei. 

Anonymous poster hash: 1deb3...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mange utenlandske sjåfører er flinke, men det er noen som absolutt ikke burde ha fått jobben som taxisjåfør, som helt klart utsetter andre mennesker for fare. 

Noen har tydelig ikke lært seg alle norske lover og regler som gjelder på norsk vei. 

Anonymous poster hash: 1deb3...495

 

Men dette gjelder taxisjåfører, ikke utenlandske taxisjåfører.Det er fullstendig irrelevant om denne sjåføren var utenlandsk eller ikke, det kunne like gjerne ha skjedd med en norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dette gjelder taxisjåfører, ikke utenlandske taxisjåfører.Det er fullstendig irrelevant om denne sjåføren var utenlandsk eller ikke, det kunne like gjerne ha skjedd med en norsk. 

 

Det er sant, mange norske sjåfører kan være like farlige på veiene som mange utenlandske. 

Jeg har vært borti mange rare norske sjåfører også

Anonymous poster hash: 1deb3...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...