Gå til innhold

ustabil personligfhetsf. VS ADHD


rose23

Anbefalte innlegg

Jeg bruker antidepressiva... to sorter, og det har gitt meg et nytt liv. Samtidig sliter jeg en del. Lav terskel for frustrasjon, sinne og ønsker om å dø.... Inkassovarsel i posten var det siste som lokket fram lysten til å dø. Er flink pike, jobber mye. Men straks jeg er hjemme er det to måter å takle livet på: drikke eller jobbe mer. For en tid siden hadde jeg så vondt i ryggen at jeg nesten ikke greide å gå.... Da lå jeg å skrek og ville dø av kjedsomlighet. Andre beskriver meg som "energisk", "arbeidsjern", "Omsorgsfull" og iblant blir jeg kallet "Tornadoen"..... Er det mer en tre personer foran meg i kassa på butikken, forlater jeg handlevognen eller kurven, fordi jeg takler ikke å vente på tur. Jeg ha to søstre, og begge de har fått diagnosene ADHD. Faren min er ganske "vilter" og småkriminell. Har gått i behandling en hel "æve" og blitt sterk, men diagnosen ADHD nekter de på. Jeg er ikke så opptatt av diagnoser, men har en drøm om at kanskje sterkere medisiner kunne ha hjulpet meg.... hevet terskelen for frustrasjon og sinne.  

 

Har lest om ADHD hos voksne, og synes det stemmer ganske bra. Sitter aldri i ro og sliter veldig med tålmodigheten. Jeg er av dem som trykker ti ganger på en heisknapp, i den troen at da kommer den fortere. Ellers tar jeg trappene om heisen er langt unna... Konsentrasjonen er det ikke noe i veien med derimot. Slet på skolen i barndommen, men på videregående hadde jeg bare toppkarakterer.....

 

Hva tror dere? Skal jeg bare godta at jeg sliter, eller pushe mer på for å teste ut nye medisiner?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal pushe på for en adhdutredning hos en skikkelig ekspert.

Tusen takk. Skal prøve å mase for døve ører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...