Dory Skrevet 26. juli 2013 Skrevet 26. juli 2013 Skal prøve å fatte meg i korthet. I det siste året har jeg mer og mer endret tankemønstret mitt. Tvangen går opp og ned. Jeg klarer meg stor sett bra, men har Down perioder, hvor jeg vasker mer hender, bytter mer klær. Men kan ikke sammenlignes med slik det var for ca 10 år siden. Men - jeg får mer og mer dårlig samvittighet. Er redd for ikke liker meg. Er redd for å ikke lykkes. Er redd for hva folk mener om meg. Livredd for kritikk. For jeg kommentarer/gjør feil, noe jeg skjønner ALLE gjør, ramler jeg langt ned en stund. Tenker mer og mer på alder. Føler årene går så raskt. Føler meg gammel (selv om jeg vet at 34 ikke er gammel. Men tenker så mye på alder og tid for tiden.) Vanskeligheter for å trene. Lite energi. Mer katastrofetanker, stress, uro (ikke lest bok på nesten ett år). Angst for å miste de rundt meg. Generell angst (vet ikke for hva, er bare redd) Litt (meget lett) "paranoia" (Kan være tvangstanker. For eksempel er jeg redd noen forgifter ting/mat jeg har på kontopulten min) Men klarer å spise det, for jeg klarer å se at det ikke er reelt, men litt stressende tanker allikevel. Dette har vel ikke med OCD å gjøre? Er dette normal, eller jeg deppa tro? Og, hvis dette ikke er normalt, kan jeg gjøre noe selv? Bruker 20 mg cipralex. Kan en komme seg ut av det med fysisk trening? Jeg vet ikke om psyk kan hjelpe, da jeg ikke klarer å åpne meg, kun skriftlig. Utad er jeg ett stooort smil. 0 Siter
ISW Skrevet 26. juli 2013 Skrevet 26. juli 2013 Er jo mer regelen enn unntaket med depresjon ifm OCD. Men jeg synes det virker som det er angsten som er hovedproblemet ditt, selv om disse to går litt hånd i hånd. Kanskje du er mest sliten? Er nok viktig å ikke absolutt skal holde en fasade og slite seg ut 0 Siter
Dory Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Skrevet 27. juli 2013 Stemmer nok at jeg er sliten ja... Har hatt mye både på jobb og privat det siste halve året. Og når en da skal holde maska, kan det bli for meget;) satser på at det hjelper med ferie fra nå av... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.