AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Dette er et år siden, men allikevel tenker jeg på dette. Det som skjedde var at jeg sendte en sms til en venninne ang. en annen venninne hvor jeg hadde behov for støtte og forklaring på hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde. Det handlet om et barn som ikke hadde det godt. Hun sendte denne meldingen videre til vedkommende. Jeg ble fryktelig skuffet. Jeg har ikke tatt kontakt med henne siden. Har jeg rett til å føle meg dolket i ryggen eller burde jeg akseptere det? Hadde dere hatt kontakt med en sånn venninne? Og hva er hensikten med å gjøre sånt.. jeg forstår det ikke. Jeg har ikke kontakt med noen av dem lenger. Men har fryktelig lyst å fortelle henne hvor mye stygt hun andre har sagt om henne. Men holder meg for god for det. Jeg kjenner jeg er sint og har lyst til å ta igjen og ikke bare ta alt innover meg. Jeg har vel også rett til å blir sint når noen prøver å trykke meg ned ? Anonymous poster hash: ea802...be3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Baksnakking slår bestandig tilbake på den som baksnakker; uansett hvor ille historien er, sier baksnakkingen mest om den som bringer det videre. Med andre ord bør du holde deg for god til å tippe opp i dette og forsøke å forklare slik du skisserer; bestem deg heller for å legge dette bak deg. Ønsker du å gjenoppta kontakten med disse (hvorfor?) bør du evt beklage overfor begge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hvis du mente og fortsatt mener du gjorde det rette den gangen er det vel bare å avskrive dem begge, slå deg til ro med at det ble som det ble, og ikke gruble mer på det. Slikt kan skje når man ubedt griper inn i andres problemer, det er vel blant annet derfor mange kvier seg for å blande seg. Du burde nok tenkt litt mer over hvem du valgte å betro deg til, og ikke skrevet noe sånt i en sms, men gjort er gjort. Lev med det og finn deg noen nye venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoleMari Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ja, jeg ser i ettertid hvorfor folk ikke tør å blande seg inn. Så mye trøbbel som jeg fikk hadde jeg ikke orket igjen. Men jeg synes det var veldig dårlig gjort å bringe denne meldingen videre. Jeg ville aldri gjort noe sånt mot en venninne. Det var ikke snakk om baksnakking i den forstand. Mer som en forklaring fra min side også. Og at jeg trengte støtte. Men hun ringte alltid meg når hun trente støtte. Da jeg ikke greide å støtte henne fordi jeg hadde det så tøft selv og sa det og hvor hun kunne få hjelp, fikk jeg bare ti svar at du forstår ingenting du og la på. Det er vankelig å ikke vite noe om hva som har skjedd videre og aldri kunne få forklart seg. Bare brått slutt på vennskapene. Men jeg må lære meg å godta det! Vet bare ikke hvordan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Dette er et år siden, men allikevel tenker jeg på dette. Det som skjedde var at jeg sendte en sms til en venninne ang. en annen venninne hvor jeg hadde behov for støtte og forklaring på hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde. Det handlet om et barn som ikke hadde det godt. Hun sendte denne meldingen videre til vedkommende. Jeg ble fryktelig skuffet. Jeg har ikke tatt kontakt med henne siden. Har jeg rett til å føle meg dolket i ryggen eller burde jeg akseptere det? Hadde dere hatt kontakt med en sånn venninne? Og hva er hensikten med å gjøre sånt.. jeg forstår det ikke. Jeg har ikke kontakt med noen av dem lenger. Men har fryktelig lyst å fortelle henne hvor mye stygt hun andre har sagt om henne. Men holder meg for god for det. Jeg kjenner jeg er sint og har lyst til å ta igjen og ikke bare ta alt innover meg. Jeg har vel også rett til å blir sint når noen prøver å trykke meg ned ? Anonymous poster hash: ea802...be3 Jeg synes det var dårlig gjort å videresende din sms. Dersom hun mente at din kritikk av vedkommende (antar at det var kritikk med i bildet, selv om fokuset var på hva som var best for et barn?) var uberettiget, så burde hun ha sagt det til deg - og ikke videresendt din sms. Det er mulig at hun mente at det var den tredje personen som var i en mest sårbar posisjon og ville hjelpe henne, men da mener jeg at hun først burde ha sagt til deg at hun kom til å gå videre med informasjonen. Tror ikke jeg ville ha ønsket kontakt med noen av disse to, hvis jeg var deg. Du har nok mest å vinne på å heve deg over konflikten, og ikke rote deg opp i baksnakking osv. Du har grunn til å være sint og skuffet, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å ta det opp med de personene som er involvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoleMari Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Takk for støtten Ja, det er nok det lureste som du skriver, Frosken. Jeg klarer visst aldri å legge dette helt bak med. Sikkert fordi hun var en av mine nærmeste venninner. Jeg liker å skvære opp Men sånn blir det nok ikke denne gang. Og så så orker jeg ikke konflikter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Dette høres ut som en typisk jentegreie. Det beste er å legge det bak seg. Restarte og begynne med blanke ark. I tillegg bør en lære av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ok. Men du mener også at det ikke er noen vits i å ta kontakt, at det bare gjør vondt verre, og jeg bare må gå videre? Hva kan jeg lære av dette egentlig? Huff, nå høres jeg usikker ut. Men jeg har bare hatt det fryktelig vondt i ettertid. Men selvfølgelig mye bedre nå etter lang tid. Vet bare ikke hva som kom godt ut av dette? Anonymous poster hash: ea802...be3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jo, forresten samvittigheten min er egentlig godt for en lille jenta. Uansett hva som skjedde så holdt jeg iallfall løftet om at jeg skulle hjelpe henne! Jeg får holde meg til det og stole på meg selv!! Anonymous poster hash: ea802...be3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoleMari Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 NHD: Hjelper det å øke dosen Zoloft fra 50- 100 mg for å overreagere med angst og grubling ved slike "kriser" som jeg får i sånne situasjoner? Eller annen medisin? Jeg tror ikke det er normalt å reagere som jeg gjør? Føler meg veldig sårbar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Dette høres ut som en typisk jentegreie. Det beste er å legge det bak seg. Restarte og begynne med blanke ark. I tillegg bør en lære av det. "Typisk jentegreie" - hva mener du med det? Finnes det noe som heter "typisk guttegreie" også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie Mel Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Sladder og intriger, baksnakking og videresending er noe jenter gjør oftere enn gutter. Det er fortsatt litt forskjell på kjønnene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoleMari Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hun er kjent for å være intrigemaker hun som videresendte, så jeg tror nok ikke hun gjorde det i "god" hensikt. Jeg visste at jeg ikke burde sende henne egentlig, men ville forklare meg den gang.. Vi er kanskje flinkere til å gjøre et nummer ut av ting enn gutta. De går nok fortere videre tor jeg. Jeg analyserer og grubler i vei. Liker ikke å ha noe uoppgjort og at noen er sinte på meg. Men det er vel en del av livet det også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie Mel Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hun er kjent for å være intrigemaker hun som videresendte, så jeg tror nok ikke hun gjorde det i "god" hensikt. Jeg visste at jeg ikke burde sende henne egentlig, men ville forklare meg den gang.. Vi er kanskje flinkere til å gjøre et nummer ut av ting enn gutta. De går nok fortere videre tor jeg. Jeg analyserer og grubler i vei. Liker ikke å ha noe uoppgjort og at noen er sinte på meg. Men det er vel en del av livet det også! Om du fikk en slik indre advarsel, så ville jeg lagt det på kontoen: jeg lytter bedre til meg selv neste gang. Kvinnelig intuisjon er ikke til å kimse av Du fikk rett, for å si det slik Jeg skjønner at dette er irriterende, men det blir nok ikke bedre å forsøke å rette på det. Det kan slå begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 "Typisk jentegreie" - hva mener du med det? Finnes det noe som heter "typisk guttegreie" også? I og med at jeg aldri noen gang har møtt en mann som ikke mener han er en bedre elsker og sjåfør en gjennomsnittet, antar jeg at et noe overdrevent syn på egne ferdigheter er en typisk guttegreie;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie Mel Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hun viste deg jo tydelig hvor hun står når hun videresendte meldingen din. Legg begge to og saken bak deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 "Typisk jentegreie" - hva mener du med det? Finnes det noe som heter "typisk guttegreie" også? Tror nok det er ting som er mer typisk jentegreier selv om ikke alle er slik. Vi er nok ofte mer følsomme, og kommer lettere opp i konflikter som er basert på følelser. Og vi har lettere for å gruble uten å bli ferdig med konflikten. Blant ungene kan 3 gutter ofte gå godt i lag, men det har lettere for å bli konflikter når 3 jenter går i lag. Dette er ikke rettet mot trådstarter, men jeg tenker generelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Tror nok det er ting som er mer typisk jentegreier selv om ikke alle er slik. Vi er nok ofte mer følsomme, og kommer lettere opp i konflikter som er basert på følelser. Og vi har lettere for å gruble uten å bli ferdig med konflikten. Blant ungene kan 3 gutter ofte gå godt i lag, men det har lettere for å bli konflikter når 3 jenter går i lag. Dette er ikke rettet mot trådstarter, men jeg tenker generelt. Jeg opplever slike utsagn som litt nedverdigende. "Typisk jentegreie", altså. Trenger en å skjære alle (?) under en kam? At det er typisk oss å være slik (for å si det på en annen måte). Var derfor jeg spurte. Endret 28. juli 2013 av hww 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg opplever slike utsagn som litt nedverdigende. Var derfor jeg spurte. Jeg tenkte meg det, men vi har ingen grunn til å føle det slik. Menn og kvinner er forskjellige og har sine svake og sterke sider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.