AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Er det noen som bruker antipsykotika her...? Jeg lurer litt på hvilke erfaringer dere har... Opplever dere at medisinene sløver dere ned med tanke på fysisk aktivitet og konsentrasjonsevne? Er dette bivirkninger legemiddelindustrien og legestanden mener kan være reelle? Har inntrykk av at dette blir "fornektet"... selv så kjenner jeg at dette stemmer, men. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Er det noen som bruker antipsykotika her...? Jeg lurer litt på hvilke erfaringer dere har... Opplever dere at medisinene sløver dere ned med tanke på fysisk aktivitet og konsentrasjonsevne? Er dette bivirkninger legemiddelindustrien og legestanden mener kan være reelle? Har inntrykk av at dette blir "fornektet"... selv så kjenner jeg at dette stemmer, men. Anonymous poster hash: d2b58...058 Jeg tror det har med dose å gjøre, på store doser ble jeg helt zombie men på liten dose går det bedre. Liten dose hjelper bedre enn ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg tror det har med dose å gjøre, på store doser ble jeg helt zombie men på liten dose går det bedre. Liten dose hjelper bedre enn ingenting. Ja enig i det. Gikk på en lav dose, men økte for noen dager siden pga. mye uønskede tanker og følelser av litt unormal natur. Og det funket veldig bra det, men jeg ble også mye sløvere med tanke på kroppslig og mental energi. Det betyr at jeg går ned igjen. Jeg syns det blir det beste alternativet. Jeg vil ha mest mulig energi, det har jeg for lite av i utgangspunktet. Så lenge jeg går på denne lille dosen holder jeg meg jo forholdsvis frisk. Men det gjorde jo ingenting å forsøke, da. Det førte jo bare til at jeg ble mer bevisst hvordan medisinen fungerer og mine prioriteringer effekt/bivirkninger. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ja enig i det. Gikk på en lav dose, men økte for noen dager siden pga. mye uønskede tanker og følelser av litt unormal natur. Og det funket veldig bra det, men jeg ble også mye sløvere med tanke på kroppslig og mental energi. Det betyr at jeg går ned igjen. Jeg syns det blir det beste alternativet. Jeg vil ha mest mulig energi, det har jeg for lite av i utgangspunktet. Så lenge jeg går på denne lille dosen holder jeg meg jo forholdsvis frisk. Men det gjorde jo ingenting å forsøke, da. Det førte jo bare til at jeg ble mer bevisst hvordan medisinen fungerer og mine prioriteringer effekt/bivirkninger. Anonymous poster hash: d2b58...058 Ja, best å klare seg på minst mulig dose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Ja, best å klare seg på minst mulig dose. Det der er jo blitt kanon i moderne psykiatri. Det kan umulig være slik at man ikke har slike bivirkning opp til "terapeutisk dose", og over det så har man. All fornuft tilsier at dette er en gradvis effekt. Ellers så kunne man sagt at litt Coca Cola ikke ville bidra til vektøkning og diabetes selv om mye ville. Men - må man så må man. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 AnonymBruker, on 28 Jul 2013 - 17:25, said: Er det noen som bruker antipsykotika her...? Jeg lurer litt på hvilke erfaringer dere har... Opplever dere at medisinene sløver dere ned med tanke på fysisk aktivitet og konsentrasjonsevne? Er dette bivirkninger legemiddelindustrien og legestanden mener kan være reelle? Har inntrykk av at dette blir "fornektet"... selv så kjenner jeg at dette stemmer, men.Anonymous poster hash: d2b58...058 Går på 7,5 mg Zyprexa. Det er visst en veldig lav dose. Men jeg sliter veldig med bivirkninger, kan fint sove i 12 timer i et strekk. Og blir veldig sløv. Jeg er faktisk usikker på om jeg kan greie å komme meg på jobb til høsten, da det føles som jeg skal besvime hvis jeg ikke får de 10 timene med søvn jeg trenger. Får jeg ikke det blir det helt krise. Anonymous poster hash: f7055...8a3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Det der er jo blitt kanon i moderne psykiatri. Det kan umulig være slik at man ikke har slike bivirkning opp til "terapeutisk dose", og over det så har man. All fornuft tilsier at dette er en gradvis effekt. Ellers så kunne man sagt at litt Coca Cola ikke ville bidra til vektøkning og diabetes selv om mye ville. Men - må man så må man. Anonymous poster hash: d2b58...058 Ja det er vel skadelig uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Går på 7,5 mg Zyprexa. Det er visst en veldig lav dose. Men jeg sliter veldig med bivirkninger, kan fint sove i 12 timer i et strekk. Og blir veldig sløv. Jeg er faktisk usikker på om jeg kan greie å komme meg på jobb til høsten, da det føles som jeg skal besvime hvis jeg ikke får de 10 timene med søvn jeg trenger. Får jeg ikke det blir det helt krise. Anonymous poster hash: f7055...8a3 Dette hørtes ut som ganske alvorlig. Det ville jeg tatt opp med medisinsk ansvarlig... Takk for innspill. Dette støtter opp om mine mistanker. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 AnonymBruker, on 28 Jul 2013 - 21:22, said: Dette hørtes ut som ganske alvorlig. Det ville jeg tatt opp med medisinsk ansvarlig... Takk for innspill. Dette støtter opp om mine mistanker.Anonymous poster hash: d2b58...058 Tror du ikke jeg har tatt opp det tusen ganger da? Jeg tar den heller ikke frivillig. De bryr seg ikke så mye om meg. De får pengene sine og jeg ligger pent og sover i senga mi, så har de et problem mindre. Anonymous poster hash: f7055...8a3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Tror du ikke jeg har tatt opp det tusen ganger da? Jeg tar den heller ikke frivillig. De bryr seg ikke så mye om meg. De får pengene sine og jeg ligger pent og sover i senga mi, så har de et problem mindre. Anonymous poster hash: f7055...8a3 Er enig i at mange leger neglisjerer pasients opplevde bivirkninger av psykofarmaka. Har selv opplevd nærmest hjernevasking til å forsøke ulike medikamenter. Men ikke alltid. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Er det noen som bruker antipsykotika her...? Jeg lurer litt på hvilke erfaringer dere har... Opplever dere at medisinene sløver dere ned med tanke på fysisk aktivitet og konsentrasjonsevne? Er dette bivirkninger legemiddelindustrien og legestanden mener kan være reelle? Har inntrykk av at dette blir "fornektet"... selv så kjenner jeg at dette stemmer, men. Anonymous poster hash: d2b58...058 Dersom du leser i felleskatalogen, så vil du se en lang liste med bivirkninger, så både legemiddelindustrien og legestanden mener at bivirkninger kan være reelle. Alvorlig psykisk lidelse gir imidlertid også mange plagsomme symptomer, så i mange tilfeller vil legen anbefale medisinering selv om noe bivirkninger forekommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Det der er jo blitt kanon i moderne psykiatri. Det kan umulig være slik at man ikke har slike bivirkning opp til "terapeutisk dose", og over det så har man. All fornuft tilsier at dette er en gradvis effekt. Ellers så kunne man sagt at litt Coca Cola ikke ville bidra til vektøkning og diabetes selv om mye ville. Men - må man så må man. Anonymous poster hash: d2b58...058 Jeg skjønner ikke hva du vil si med analogien til Coca Cola? Det er jo slik at _litt_ cola neppe bidrar til vektøkning og diabetes, noe mer enn mye annen mat, - mens mye cola så avgjort gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Dersom du leser i felleskatalogen, så vil du se en lang liste med bivirkninger, så både legemiddelindustrien og legestanden mener at bivirkninger kan være reelle. Alvorlig psykisk lidelse gir imidlertid også mange plagsomme symptomer, så i mange tilfeller vil legen anbefale medisinering selv om noe bivirkninger forekommer. Er klar over at det finnes slike lister, men syns det virker som de benekter effekten på kroppslig og mental energi. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg skjønner ikke hva du vil si med analogien til Coca Cola? Det er jo slik at _litt_ cola neppe bidrar til vektøkning og diabetes, noe mer enn mye annen mat, - mens mye cola så avgjort gjør det. Hvis du sammenligner med doser så er det en god analogi. Det går ikke an å ta antipsykotika tilsvarende ett glass cola daglig, for det første må man dele pillen mer enn intensjonen er, for det andre vil det ikke ha effekt. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Men har fått tvil om jeg burde gå ned i dose igjen jeg. Faktisk... Det er veldig i perioder den utmattelsen. Dessuten har det fungert godt med økningen, og... Kanskje jeg rett og slett skal holde på den økte dosen inntil jeg får time etter ferien... Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hvis du sammenligner med doser så er det en god analogi. Det går ikke an å ta antipsykotika tilsvarende ett glass cola daglig, for det første må man dele pillen mer enn intensjonen er, for det andre vil det ikke ha effekt. Anonymous poster hash: d2b58...058 Selvfølgelig går det an å ta antipsykotika i så små doser (at det kan sammenlignes med ett lite glass cola), akkurat som det er mulig å ta mye større doser også. Zyprexa som er nevnt i denne tråden, finnes i 2,5 mg - 20 mg pr tablett. Noen tar 2,5 mg daglig, andre tar f.eks. 20 mg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Selvfølgelig går det an å ta antipsykotika i så små doser (at det kan sammenlignes med ett lite glass cola), akkurat som det er mulig å ta mye større doser også. Zyprexa som er nevnt i denne tråden, finnes i 2,5 mg - 20 mg pr tablett. Noen tar 2,5 mg daglig, andre tar f.eks. 20 mg. Så du sammenligner antipsykotika med drops? Hårreisende, spør du meg... Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Så du sammenligner antipsykotika med drops? Hårreisende, spør du meg... Anonymous poster hash: d2b58...058 Jeg sammenligner da ikke antipsykotika med drops? Derimot diskuterer jeg utsagnet som ble fremmet om Coca cola: hvorvidt analogien fungerer eller ikke, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg sammenligner da ikke antipsykotika med drops? Derimot diskuterer jeg utsagnet som ble fremmet om Coca cola: hvorvidt analogien fungerer eller ikke, Analogien fungerer topp den! Sukker og koffein er uansett ikke noe kroppen har godt av, på noen som helst måte, selv i de minste doser. Det er nok ingen proporsjonal eller lineær sammenheng mellom "dose" Coca Cola og farlighet/giftighet, men det er så absolutt en alltid stigende og positiv sammenheng. Anonymous poster hash: d2b58...058 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 De tar fra meg min kreativitet. Har alltid likt å sitte på kveldene å jobbe med ting. Det er på kveldene jeg fungerer best mentalt. Nå må jeg ta meds kl 21 og jeg må bare gå å legge meg etter det. Dette er tragisk for meg. Jeg mister så mye kvalitetstid og så mye av livet mitt som var veldig viktig for meg. Psykiatrien er noe dritt. Anonymous poster hash: f7055...8a3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.