Gå til innhold

Nils Håvard, hater du meg?

Caylee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror ikke NHD har noe emosjonelt forhold til mennesker har ikke engang har møtt "på ordentlig".

Det er fornuftig av han.

I dagens "facebook-virkelighet" legger folk all vekt på hva som skjer "online", og lite på det som faktisk skjer. Det betyr at det viktigste er hvordan man fremstår online. Videre blir man helt avhengig av kontinuerlig selskap, support og oppmerksomhet. Dette er neppe bra.

Anonymous poster hash: 3b0c2...e14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjorde igår aner jeg ikke - men jeg er rimelig sikker på at NHD ikke hater deg, så du kan nok bare slappe av :)

Jeg er veldig sikker på at han hater meg. Jeg sa jo han likte at pasientene hans døde. Var utrolig slemt sagt av meg, men ble bare så sint fot det første svaret han ga meg. Og siden han ikke leser denne tråden betyr det ialfall at han hater meg. Men vil bare si beklager Håvard, jeg mente det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, jeg hater deg ikke.

Selv om jeg ikke har møtt deg, kjenner jeg en slags godhet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke NHD har noe emosjonelt forhold til mennesker har ikke engang har møtt "på ordentlig".

Det er fornuftig av han.

I dagens "facebook-virkelighet" legger folk all vekt på hva som skjer "online", og lite på det som faktisk skjer. Det betyr at det viktigste er hvordan man fremstår online. Videre blir man helt avhengig av kontinuerlig selskap, support og oppmerksomhet. Dette er neppe bra.

Det tror jeg. han hater meg sikkert så mye, som det går ann. men han har grunn til det jeg oppførte meg som en dritt unge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hater deg ikke.

Selv om jeg ikke har møtt deg, kjenner jeg en slags godhet for deg.

Åhh takk. Var fint å høre, var redd du hatet meg :/ men unnskyld på nytt var dumt det som skjedde igår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tror jeg. han hater meg sikkert så mye, som det går ann. men han har grunn til det jeg oppførte meg som en dritt unge

Hvis NHD hatet en pasient måtte han av yrkesetiske årsaker sende pasienten et annet sted eller ev. si fra seg jobben hvis det var mange tilfeller.

Jeg tror videre at det skal mye til for å få NHD til å hate noen. Tror du ikke han møter psykopater og det som verre er i hverdagen?

Men nå har du jo fått svar fra kongen selv, håper det hjalp.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Åhh takk. Var fint å høre, var redd du hatet meg :/ men unnskyld på nytt var dumt det som skjedde igår

Det var ikke noe dumt det som skjedde i går.

Forhåpentligvis klarte frosken/jeg/andre å få deg til å fokusere mer på samarbeid om å bli bedre/få et bedre liv enn på en konkurranse med hjelperne om de klarer å passe på deg eller du klarer å skade deg.

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHD - hard på utsiden, myk inni!

:) 

Han utfordrer, provoserer og pirker litt i sår for å få til endringer ;) 

Jeg er imponert over hvor mye tid NHD bruker på DOL til å svare. 

Det går ikke an å si at han ikke bryr seg. Det er lett å motbevise. 

En kan vel si at han er en god manipulator også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleKoppen

:)

Han utfordrer, provoserer og pirker litt i sår for å få til endringer ;)

Jeg er imponert over hvor mye tid NHD bruker på DOL til å svare. 

Det går ikke an å si at han ikke bryr seg. Det er lett å motbevise. 

En kan vel si at han er en god manipulator også :)

Jeg liker faktisk ikke terapeuter eller andre psykatri-ansatte, jeg. Du kan kanskje innvende at man ikke skal ta alle over én kam, men da innvender jeg igjen at det dreier seg om deres skole.

Hjelpe folk? Det må jo være snakk om et dårlig selvbilde som kureres gjennom å føle at man er bedre enn andre.

Likevel er det disse møkkafolka jeg har måttet holde ut med gjennom 10 år.

Hvorfor kan de ikke oppføre seg som f.eks. fastlegen? Han tar noen prøver og sier at du må ta de og de medisinene. Forholder seg til meg med normal folkeskikk, med en normal relasjon.

Liksom målet med livet mitt var å ha det "hyggelig" på terapirommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis NHD hatet en pasient måtte han av yrkesetiske årsaker sende pasienten et annet sted eller ev. si fra seg jobben hvis det var mange tilfeller.

Jeg tror videre at det skal mye til for å få NHD til å hate noen. Tror du ikke han møter psykopater og det som verre er i hverdagen?

Men nå har du jo fått svar fra kongen selv, håper det hjalp.  :)

Hehe, det hjalp ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke noe dumt det som skjedde i går.

Forhåpentligvis klarte frosken/jeg/andre å få deg til å fokusere mer på samarbeid om å bli bedre/få et bedre liv enn på en konkurranse med hjelperne om de klarer å passe på deg eller du klarer å skade deg.

Lykke til videre :-)

Sikker? Var ganske slemt av meg :/ Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk ikke terapeuter eller andre psykatri-ansatte, jeg. Du kan kanskje innvende at man ikke skal ta alle over én kam, men da innvender jeg igjen at det dreier seg om deres skole.

Hjelpe folk? Det må jo være snakk om et dårlig selvbilde som kureres gjennom å føle at man er bedre enn andre.

Likevel er det disse møkkafolka jeg har måttet holde ut med gjennom 10 år.

Hvorfor kan de ikke oppføre seg som f.eks. fastlegen? Han tar noen prøver og sier at du må ta de og de medisinene. Forholder seg til meg med normal folkeskikk, med en normal relasjon.

Liksom målet med livet mitt var å ha det "hyggelig" på terapirommet...

Enig med deg at fastlegen oppfører seg bedre. Da føler man at man er på samme "Nivå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel at NHD forsøkte å få fram et poeng, selv om det var skrevet på en nokså brutal måte:

Når en person har tanker om å ta livet sitt, så er ikke det på grunn av et ønske om å dø, men på grunn av et ønske om å få en forandring i livet sitt. Da er det bedre å gå rett på problemstillingen som gjør at livet føles jævlig, man trenger ikke gå denne "omveien" om å true med å dø først.

I trådstarters tilfelle var jo saken litt utypisk virker det som, i og med dette "kallet" fra de døde om å komme dit. Men jeg tror vel det er dette som må behandles, selv om det virker litt rart både den ene og den andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel at NHD forsøkte å få fram et poeng, selv om det var skrevet på en nokså brutal måte:

Når en person har tanker om å ta livet sitt, så er ikke det på grunn av et ønske om å dø, men på grunn av et ønske om å få en forandring i livet sitt. Da er det bedre å gå rett på problemstillingen som gjør at livet føles jævlig, man trenger ikke gå denne "omveien" om å true med å dø først.

I trådstarters tilfelle var jo saken litt utypisk virker det som, i og med dette "kallet" fra de døde om å komme dit. Men jeg tror vel det er dette som må behandles, selv om det virker litt rart både den ene og den andre veien.

Hvorfor er det rart? Det er mange som har kontakt med de døde. Noen blir sykliggjort og stengt inne på psykriatisk (som meg), andre får leve fritt. Urettferdig spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...