Gå til innhold

Det er vel ikke vrangforestillinger?


Caylee

Anbefalte innlegg

Jeg er redd noen er ute etter meg og vil drepe meg. Derfor må jeg gjøre spesielle ting for at det ikke skal skje. Altså tvangshandlinger. Det er vel ikke vrangforestillinger? Siden jeg kan unngå det hvis jeg gjør riktige ting?

 

Jeg er redd noen kan lese tankene mine eller spionere på meg. Men hvis jeg gjør riktige ting så unngår jeg det. For eksempel hvis jeg slutter å tenke eller tar for gardinene.

 

Hva er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer både på denne og ditt andre spørsmål samme sted.

 

Siden du er innlagt på sykehus, er det vel veldig enkelt for deg å spørre din behandler om hva alle disse symptomene og tankene dine kan være for noe. Da får du et sikkert svar.

 

Som jeg har skrevet i en annen tråd, så er overgangen mellom OCD og vrangforestillinger ganske flytende. Jeg forstår at du på en måte "ønsker" deg diagnosen OCD fordi den virker mindre skummel enn mer alvorlige tilstander. Slik er det jo gjerne. Jeg tror noen millioner mennesker gjennom tidene har stilt spørsmålet "lider jeg av X, eller er det "bare" OCD"?

 

Om du har OCD, om du har noen rimelig fastlåste tankemønstre/fikse ideer, eller om du lider av vrangforestillinger, tror jeg ikke dette er rett sted å søke svar på. Det er nok rimelig sikkert at du har en nokså alvorlig angst, depresjon og en del tankeforstyrrelser, men nærmere kommer man ikke her, jeg ser jo at NHD har svart deg på mange av spørsmålene dine men du slår deg fortsatt ikke til ro med svaret.

 

Du burde ta nytte av det faktum at du befinner deg på et sykehus, med fri tilgang til helsepersonell som kan vurdere din tilstand. Jobb sammen med dine behandlere og ikke imot dem, så vil nok svarene komme. Kom gjerne hit og fortell om hvordan det går med deg, og hjelp andre, men noe differensialdiagnose tviler jeg på at du finner her.

 

Beklager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...