Gå til innhold

Hun søkte ufør uten å spørre meg!!!

Caylee

Anbefalte innlegg

En på avdelingen søkte ung ufør uten å spørre meg!! Hva faen liksom? Jeg vil ikke bli ufør. Det er jeg helt imot selv. Jeg vil jobbe. Vurderer å begynne å jobbe i helgene. Heldigvis fikk jeg avslag uansett, men ganske frekt å søke om det uten å spørre meg først.

Jeg er myndig, jeg trodde de måtte spørre meg først? Eller blir jeg seriøst helt umyndiggjort av å være tvangsinnlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må ha misforstått noe. Tror ikke man kan søke uførepensjon i en alder av 18 år, at det er noen runder å gå i forhold til AAP først. Kan heller ikke forstå at det kan gjøres uten din underskrift. Men for all del - jeg kan ta feil. Sikker på at du har forstått dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En på avdelingen søkte ung ufør uten å spørre meg!! Hva faen liksom? Jeg vil ikke bli ufør. Det er jeg helt imot selv. Jeg vil jobbe. Vurderer å begynne å jobbe i helgene. Heldigvis fikk jeg avslag uansett, men ganske frekt å søke om det uten å spørre meg først.

Jeg er myndig, jeg trodde de måtte spørre meg først? Eller blir jeg seriøst helt umyndiggjort av å være tvangsinnlagt?

Du har misforstått.

Det er den enkelte selv som søker.

Anonymous poster hash: 4b88a...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ha misforstått noe. Tror ikke man kan søke uførepensjon i en alder av 18 år, at det er noen runder å gå i forhold til AAP først. Kan heller ikke forstå at det kan gjøres uten din underskrift. Men for all del - jeg kan ta feil. Sikker på at du har forstått dette riktig?

Jeg har forstått det riktig. Det kom et brev der det sto jeg har søkt ung uføretrygd. Det er helt sykt. Jeg har ikke underskrevet noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått.

Det er den enkelte selv som søker.

Anonymous poster hash: 4b88a...371

Hæ? Jeg har jo ikke søkt. Det ville jeg aldri gjort. Jeg vil være normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde man i det minste måtte fylle ut et par rubrikker og signere.

Det trodde jeg også. Men man må tydeligvis ikke det O__o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også. Men man må tydeligvis ikke det O__o

Kanskje det stiller seg anderledes når du er under tvungent psykisk helsevern. Eller du har misforstått. Dunno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det stiller seg anderledes når du er under tvungent psykisk helsevern. Eller du har misforstått. Dunno.

Kanskje det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en misforståelse. Man må sjøl personlig fylle ut skjema for uføretrygd, signere og legge ved omfattende dokumentasjon, med mindre man ikke er myndig av en eller annen grunn (kravet til dokumentasjon gjelder uansett). En behandler / lege kan ikke søke uføretrygd på dine vegne uansett om du er umyndiggjort - da må i så fall en oppnevnt verge signere på dine vegne.

Dette høres merkelig ut. Har du AAP nå og er under avklaring? (Du trenger selvfølgelig ikke å svare på det) Uansett er det du som styrer livet ditt, du kan få hjelp på veien, men ingen kan "parkere" deg på uførepensjon mot din vilje. Vil du søke helgejobb eller annen jobb står du selvfølgelig fritt til å gjøre det, og ikke minst jobbe så mye du orker!

Lykke til  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en misforståelse. Man må sjøl personlig fylle ut skjema for uføretrygd, signere og legge ved omfattende dokumentasjon, med mindre man ikke er myndig av en eller annen grunn (kravet til dokumentasjon gjelder uansett). En behandler / lege kan ikke søke uføretrygd på dine vegne uansett om du er umyndiggjort - da må i så fall en oppnevnt verge signere på dine vegne.

Dette høres merkelig ut. Har du AAP nå og er under avklaring? (Du trenger selvfølgelig ikke å svare på det) Uansett er det du som styrer livet ditt, du kan få hjelp på veien, men ingen kan "parkere" deg på uførepensjon mot din vilje. Vil du søke helgejobb eller annen jobb står du selvfølgelig fritt til å gjøre det, og ikke minst jobbe så mye du orker!

Lykke til  :)

Ja sikkert er misforståelse. Har APP nå. Hva er avklaring? Ja, heldigvis. De kan ikke styre alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sikkert er misforståelse. Har APP nå. Hva er avklaring? Ja, heldigvis. De kan ikke styre alt.

Jeg tror det de søkte på var ung ufør - regnemåte. Det forklarer nok hvorfor du ikke hadde en aktiv del i dette. Det er ikke noe du selv søker på. Det er en annen regnemåte for ytelsene slik at du får mer penger. Kravet er ung alder og alvorlig nok lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det de søkte på var ung ufør - regnemåte. Det forklarer nok hvorfor du ikke hadde en aktiv del i dette. Det er ikke noe du selv søker på. Det er en annen regnemåte for ytelsene slik at du får mer penger. Kravet er ung alder og alvorlig nok lidelse.

Ja, det var ung ufør. Haha, så utrolig teit at det er slik. Jeg vil helst ikke gå på Nav penger i det hele tatt. Glad jeg ikke fikk godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var ung ufør. Haha, så utrolig teit at det er slik. Jeg vil helst ikke gå på Nav penger i det hele tatt. Glad jeg ikke fikk godkjent.

De fleste vil nok ikke "gå på NAV-penger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil nok ikke "gå på NAV-penger".

Det er sant. Hurra, det er bare 2 uker til skolen. Da slipper jeg dette psyko stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Hurra, det er bare 2 uker til skolen. Da slipper jeg dette psyko stedet

Vær forberedt på at det ikke går helt som forventet sosialt sett om du omtaler sykehuset som "psyko-stedet" og at du er glad du slapp ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forberedt på at det ikke går helt som forventet sosialt sett om du omtaler sykehuset som "psyko-stedet" og at du er glad du slapp ut.

Hva mener du med det? Skjønte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det? Skjønte ikke.

Jeg mener at folk kanskje kan trekke seg unna deg (eller verre) om du oppfører deg likedan med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg snakker "stammespråk" nå: Avklaring betyr i korte trekk "skal du tilbake i arbeidet du hadde før og hva må til?".Skal du tilbake til / inn i arbeidslivet, og hva skal til?. Skal man avklare restarbeidsevne, altså i hvor stor prosent er du i stand til å jobbe og hva kan du jobbe med? Trenger du tiltak / omskolering? Er du evt 100% arbeidsufør?

Og nei, ingen kan søke uførepensjon for deg - dette er det du som styrer  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at folk kanskje kan trekke seg unna deg (eller verre) om du oppfører deg likedan med her.

hæ? likedan hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...