Gå til innhold

Blir STALKET av lesbisk kvinne!


Line555

Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med en kvinne via et nettsted der vi spiller kort i turneringer sammen. Hun erklærte at hun ble "vilt

forelsket" i meg. Jeg sa klart ifra om at jeg ikke var lesbisk og ikke ønsket noe annet enn spillevenner, men at vi gjerne

kunne være brevvenner. Hun oppførte seg merkelig - ville ikke at jeg chattet med andre spillere på nettet, og skrev

"hun ville ha meg for seg selv". Hun sporet opp mine tlf.numre og begynte å ringe meg. Hun skrev også hun ville

komme å besøke meg.

Jeg gjentok flere ganger at jeg ikke ønsket hennes oppmerksomhet.- at jeg ville KUN ha spillevenner.

Jeg avviste henne høflig - men bestemt.

I fjor sommer ble jeg samboer med en mann som jeg var venn med fra tidligere. Min spillevenninne ble meget sint

sur og sjalu . Hun skrev flere sinte e-mailer der jeg plutselig fikk hele skylden for hennes "besettelse" av meg. Hun

kverulerte i flere meldinger med at: jeg hadde omtalt min samboer som "venn" og at min høflighet var nærmest

"sukkersøtt". Slik hold hun på over lang tid - til jeg gikk grundig lei!

Jeg ba henne kutte ut å skrive mer til meg og at jeg ønsket å leve i fred og ro med min samboer.

Da slo hun helt om - og ba om å beholde kommunikasjon med meg. Hun ville ikke "holde ut" hvis jeg kuttet henne

ut. Hun har i et par mnd oppført seg normalt, men er nå tilbake i gamle tralten. Påstår at hun fremdeles er"forelsket" et

år etterpå. Vi har aldri truffet hverandre. Jeg sammenliknet henne med en stalker og ba henne oppsøke psykolog, da

ble hun rasende. Er ikke dette sykelig? Er ikke dette stalking?

Hun vet jo hvor jeg bor- men nå skal jeg flytte med min samboer og tenkt å få hemmelig tlf.

True med politi nytter ikke- da hun jo ikke truet meg på livet. Er bare så frykelig frustrert over dette. Hun er en voksen

kvinne på 63 år. Takknemlig for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Stalkere har alvorlige mangler i sin personlighet. De tråkker over dine grenser, respekterer deg ikke, men følger kun sine egne behov.

Jeg har hatt tre kvinnelige, heterofile pasienter som har hatt lesbiske stalkere. Den ene hadde til og med to.

Jeg har store problemer med å skjønne at disse stalkerne står fast på at den andre skal skifte seksuell legning. De klarer ikke å ta inn over seg at dette ikke er viljestyrt. Ei heller at de utsatte ikke hadde det minste ønske om et slikt skifte.

Første bud er å ikke svare. Om det ikke hjelper, bør en kontakte Politiet. Det er ulovlig å sjenere en annen person i en slik grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...