Gå til innhold

Hva gjorde du med gifteringen?


morsan

Anbefalte innlegg

Snakket med venninne og spm om "hva er vanlig" når det gjelder hva man gjør med gifteringen når man skiller seg kom opp. Sannelig om jeg vet. Min ligger foreløpig bare i smykkeskrinet. Kan jo smelte om, men noen voldsomme verdier er det jo ikke snakk om. Det måtte isåfall være det symbolske i det.

Men jeg har vel sånn sett mer enn nok symbolikk i at ringen måtte klippes av og at det er en avklipt ring som ligger der. Bort med åket lissom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket med venninne og spm om "hva er vanlig" når det gjelder hva man gjør med gifteringen når man skiller seg kom opp. Sannelig om jeg vet. Min ligger foreløpig bare i smykkeskrinet. Kan jo smelte om, men noen voldsomme verdier er det jo ikke snakk om. Det måtte isåfall være det symbolske i det.

Men jeg har vel sånn sett mer enn nok symbolikk i at ringen måtte klippes av og at det er en avklipt ring som ligger der. Bort med åket lissom. ;)

 

Du får foreslå for FINN at dere bytter ringer tilbake, så får du mer gull å smelte om! :P

 

Vet ikke hva jeg selv hadde gjort, antakelig bare "arkivert" den og kanskje levert den inn til omsmelting sammen med andre smykker jeg aldri bruker lengre. En venninne kastet sin ring på sjøen, det er jo også et alternativ :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får foreslå for FINN at dere bytter ringer tilbake, så får du mer gull å smelte om! :P

 

Vet ikke hva jeg selv hadde gjort, antakelig bare "arkivert" den og kanskje levert den inn til omsmelting sammen med andre smykker jeg aldri bruker lengre. En venninne kastet sin ring på sjøen, det er jo også et alternativ :P.

 

Jeg har den liggende ett eller annet sted (litt usikker på hvor, for å være helt ærlig). Tenkte jeg skulle smelte den om sammen med noe annet gammelt jeg har liggende.

 

Kjæresten min og hans eks fikk laga et smykke til Stedatra av sine forlovelsesringer. Sikkert en fin tanke, jeg synes det egentlig er litt harry. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får foreslå for FINN at dere bytter ringer tilbake, så får du mer gull å smelte om! :P.

LOL! Og dessuten en hel ring og med navnet på en person jeg liker bedre inni. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL! Og dessuten en hel ring og med navnet på en person jeg liker bedre inni. ;)

 

Det er jo en rein vin-vin-situasjon for deg!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den liggende ett eller annet sted (litt usikker på hvor, for å være helt ærlig). Tenkte jeg skulle smelte den om sammen med noe annet gammelt jeg har liggende.

Kjæresten min og hans eks fikk laga et smykke til Stedatra av sine forlovelsesringer. Sikkert en fin tanke, jeg synes det egentlig er litt harry. ;)

Ja.. Huff.. Ville ikke smeltet bare den/de om til noe spesifikt som liksom skal symbolisere noe. Måtte ha blandet med mer eller i det minste bare latt det bli en vanlig ting..

Jeg smeltet om en ring fra ekskjæreste (ikke forlovelsesring, bare gave) sammen med noen ødelagte øredobber osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Huff.. Ville ikke smeltet bare den/de om til noe spesifikt som liksom skal symbolisere noe. Måtte ha blandet med mer eller i det minste bare latt det bli en vanlig ting..

Jeg smeltet om en ring fra ekskjæreste (ikke forlovelsesring, bare gave) sammen med noen ødelagte øredobber osv.

Ja, hadde den enda vært smelta om, men det henger bare en ring inni en annen. Sylharry.

 

Jeg venter vel på noen ødelagte øredobber o.l. så lenge, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde den enda vært smelta om, men det henger bare en ring inni en annen. Sylharry.

Jeg venter vel på noen ødelagte øredobber o.l. så lenge, jeg. :)

Å huff! Enda verre! Det er annerledes hvis det er ring etter avdød ektefelle enn det det er skilsmisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff! Enda verre! Det er annerledes hvis det er ring etter avdød ektefelle enn det det er skilsmisse.

 

Eh. Ja.  -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan eventuelt bytte den inn og få redusert pris på et helt annet smykke.. Det gjorde min mor. Armbåndet hun la gullringen i er et armbånd i hvitt gull, og minner dermed overhode ikke om gifteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan eventuelt bytte den inn og få redusert pris på et helt annet smykke.. Det gjorde min mor. Armbåndet hun la gullringen i er et armbånd i hvitt gull, og minner dermed overhode ikke om gifteringen.

Ja det er mulig. Men tror ikke det er så veldig mye penger i gullet fra en helt ordinær giftering. Så besparelsen ville ikke vært hovedformålet, men det at man kvitter seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er mulig. Men tror ikke det er så veldig mye penger i gullet fra en helt ordinær giftering. Så besparelsen ville ikke vært hovedformålet, men det at man kvitter seg med den.

Det er sant, men gullsmeden min mor brukte hadde egne smykker man kunne bytte til, kjøpte man ett av dem fikk man mer for gullet enn om man byttet inn gullet og ville ha noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har den liggende ett eller annet sted (litt usikker på hvor, for å være helt ærlig). Tenkte jeg skulle smelte den om sammen med noe annet gammelt jeg har liggende.

 

Kjæresten min og hans eks fikk laga et smykke til Stedatra av sine forlovelsesringer. Sikkert en fin tanke, jeg synes det egentlig er litt harry. ;)

Oj, det gjorde min eks også! Kanskje vi har samme ex? :-) Fornavnet har initialene OP....

Anonymous poster hash: 2073f...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men gullsmeden min mor brukte hadde egne smykker man kunne bytte til, kjøpte man ett av dem fikk man mer for gullet enn om man byttet inn gullet og ville ha noe helt annet.

Ja da er det nok bedre. :)

Jeg hadde en alliansering i hvitt gull fra ekskjæreste. Det var én liten diamant i den og jeg fikk den til jul og fikk høre at det skulle bli en ny stein for hver jul vi hadde. He he - ble med den ene.

Etter bruddet brukte jeg den fortsatt, inntil jeg traff han jeg senere giftet meg med. Da føltes det feil, selv om det ikke var en forlovelsesring.

Først lå den lenge i smykkeskrinet. Så tok jeg den med til Esaias Solberg, som kjøper smykker for å selge i butikken. De mente at den var så ordinær at de ikke ville gi meg mer enn 2-300kr (en del år siden dette).

Da tok jeg den med til en gullsmed som lot meg få bytte gram mot gram i gult gull og så laget han ny ring av dette pluss noen ødelagte øredobber osv. Det var i grunnen en grei deal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de ligger i den esken vi fikk dem i da vi kjøpte dem. Forlovelsesringen min fra eksen ligger også der, han har vel styr på sin egen vil jeg tro. Jeg er ikke sikker på hvorfor begge ringene ligger hos meg...? Jeg hadde planer om å få byttet dem inn og bruke pengene til å legge i bunadsølv til jentungen, men eksen har en ide om at ungene kanskje vil synes det er litt stas med de ringene etterhvert så han vil ikke. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med venninne og spm om "hva er vanlig" når det gjelder hva man gjør med gifteringen når man skiller seg kom opp. Sannelig om jeg vet. Min ligger foreløpig bare i smykkeskrinet. Kan jo smelte om, men noen voldsomme verdier er det jo ikke snakk om. Det måtte isåfall være det symbolske i det.

Men jeg har vel sånn sett mer enn nok symbolikk i at ringen måtte klippes av og at det er en avklipt ring som ligger der. Bort med åket lissom. ;)

Det ble fest en hel uke :-) Jeg og min nåværende mann solgte ringene vi begge hadde etter havarerte ekteskap til en gullsmed  Fikk såpass for de at vi gikk ut og spiste en bedre middag to dager på rad. De neste dagene unnet vi oss noe ekstra hver dag til pengene var slutt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fest en hel uke :-) Jeg og min nåværende mann solgte ringene vi begge hadde etter havarerte ekteskap til en gullsmed Fikk såpass for de at vi gikk ut og spiste en bedre middag to dager på rad. De neste dagene unnet vi oss noe ekstra hver dag til pengene var slutt. :-)

Herlig :) Jeg får evt spare i påvente av ny mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...