Gå til innhold

Hva skal du stemme? (2)


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Dette var gjengen sin, det! Dette kan da ikke være seriøst? 

 

http://www.norgeskristne.no/Program.htm

 

La meg dele mitt desiderte favorittavsnitt fra dette avsindige partiprogrammet:

 

"Alle innvandrere til Norge skal uten unntak la seg integrere i det norske samfunn og respektere norske lover og fundamentale skikker. Statsborgerskap skal baseres på minimum ti års botid i riket og en kunnskapstest om  Norges grunnlov, Bibelen og Snorres kongesagaer må bestås før det gis. Det skal være minimum tusen spørsmål i kunnskapstesten, og  alle svar må være riktige for å få norsk statsborgerskap. Alle må i tillegg kunne deklamere Henrik Ibsens dikt «Terje Vigen» utenat i løpet av femten minutter før norsk pass utstedes. "

 

I'm gobsmacked.  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, husker for noen år tilbake da Frp foreslo en slik kulturell statsborgerskaptest av innvandrere. Men planene ble lagt på is da det viste seg at flere av deres (etnisk norske) egne medlemmer ikke bestod testen...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gjengen sin, det! Dette kan da ikke være seriøst? 

 

http://www.norgeskristne.no/Program.htm

 

La meg dele mitt desiderte favorittavsnitt fra dette avsindige partiprogrammet:

 

"Alle innvandrere til Norge skal uten unntak la seg integrere i det norske samfunn og respektere norske lover og fundamentale skikker. Statsborgerskap skal baseres på minimum ti års botid i riket og en kunnskapstest om  Norges grunnlov, Bibelen og Snorres kongesagaer må bestås før det gis. Det skal være minimum tusen spørsmål i kunnskapstesten, og  alle svar må være riktige for å få norsk statsborgerskap. Alle må i tillegg kunne deklamere Henrik Ibsens dikt «Terje Vigen» utenat i løpet av femten minutter før norsk pass utstedes. "

 

I'm gobsmacked.  :blink:

 

Haha, det må være fleip. Håper jeg :wacko: .

 

Nåløyet for å få norsk statsborgerskap kan ellers minne om bamle straffemetoder der det var umulig å bevise sin uskyld, med andre ord umulig å vinne frem;  ingen kan vel besvare 1000 spørsmål feilfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gjengen sin, det! Dette kan da ikke være seriøst? 

 

http://www.norgeskristne.no/Program.htm

 

I'm gobsmacked.  :blink:

 

Det er selvfølgelig ikke noe seriøst og registrert parti. Det finnest ikke i partiregisteret.

Folk lager jo parodier på mye rart. Alt fra pariodi på Wikipedia som kalles Ikkepedia (linken virker ikke hos meg, ikkepedia.org) til parodireligionen Pi. Tilhengerne av tallet Pi hadde for ordens skyld søkt fylkesmannen om statstilskudd og fikk avslag. De synes vel at fylkesmannen ikke var rund nok, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gjengen sin, det! Dette kan da ikke være seriøst? 

 

http://www.norgeskristne.no/Program.htm

 

La meg dele mitt desiderte favorittavsnitt fra dette avsindige partiprogrammet:

 

"Alle innvandrere til Norge skal uten unntak la seg integrere i det norske samfunn og respektere norske lover og fundamentale skikker. Statsborgerskap skal baseres på minimum ti års botid i riket og en kunnskapstest om  Norges grunnlov, Bibelen og Snorres kongesagaer må bestås før det gis. Det skal være minimum tusen spørsmål i kunnskapstesten, og  alle svar må være riktige for å få norsk statsborgerskap. Alle må i tillegg kunne deklamere Henrik Ibsens dikt «Terje Vigen» utenat i løpet av femten minutter før norsk pass utstedes. "

 

I'm gobsmacked.  :blink:

 

Har Golden og Antonsen startet nytt parti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Det er selvfølgelig ikke noe seriøst og registrert parti. Det finnest ikke i partiregisteret.

 

Dette er faktisk seriøst, men partiet er ikke registert fordi det krever 5000 underskrifter. Partiet er stiftet av Magnar Tanem, tidligere medlem av Kristent Samlingsparti, og NDL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faren min kunne resitere hele Terje Vigen. Selv må jeg bare være glad for at jeg ble født inn i dette statsborgerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det må være fleip. Håper jeg :wacko: .

Nåløyet for å få norsk statsborgerskap kan ellers minne om bamle straffemetoder der det var umulig å bevise sin uskyld, med andre ord umulig å vinne frem; ingen kan vel besvare 1000 spørsmål feilfritt.

Ja var ikke heksetesten å binde henne på hender og føtter og kaste henne ut i vannet? Fløt hun var hun heks og ble brent på bålet. Sank hun var hun uskyldig. Men dessverre også druknet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt mer om det påfunnet. Jeg tok visst litt feil. Partiet er finnes riktignok ikke i Partiregisteret.

Men her var mer ekle ting enn førsteinntrykket skulle tilsi.

 

Domenet tilhører en bildekunstner som bor på nordsiden av Oslo. Han heter Hallvard Sandvik. Han er administrator for den nettsiden.

 

Navnet hans finner man fra norid.no ved søk på domenenavn og så deretter telefonnr på gulesider.no. Googlet navnet hans og fant litt mer info som yrke og utdanning og adresse. Pluss en konservativ kristen blogg tilhørende Bjørn O. Hansen. På bloggen omtales Hallvard Sandvik og en til med navn Magnar Tanem og de der partigreiene. Der få man vite at noen faktisk prøver å lage et parti. Konservative Bjørn O. Hansen skriver følgende om dette på sin blogg:

 

 

Magnar Tanem vil innføre en stat lignende den vi i dag ser i Iran og andre diktaturer. Heldigvis har han ingen muligheter for å klare det. Det som er så trist er at enkelte kristne faktisk slutter seg til dette forkvaklede oppgulpet av høyreekstrem ideologi som utgir seg for å ha noe med den kristne tro å gjøre. Det er vel omtrent så langt det er mulig å komme fra den kristne tro slik den beskrives i Det nye testamente. Jeg skulle ønske kristne kunne ta et oppgjør med dette.

 

Det vrengte seg grundig i meg da jeg leste det som stod på den nettsiden du linket til, mariaflyfly. Bjørn O. Hansen har nok rett, de folka er på ville veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk seriøst, men partiet er ikke registert fordi det krever 5000 underskrifter. Partiet er stiftet av Magnar Tanem, tidligere medlem av Kristent Samlingsparti, og NDL.

 

Ah. Burde skjønt at dette var folk med alt annet enn reint mel i posen.  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det partiprogrammet må være skrevet av noen med en skrue løs:

 

«Asylanter som kommer ved hjelp av raske og moderne transportmidler skal uten unntak avvises med en gang de lander på norsk jord, med unntak av enslige mindreårige. Moses sin førtiårige vandring gjennom Egypt og Sinaiørkenen skal  her tjene som forbilde, og de som skal anses som reelle flyktninger eller asylanter må ta seg inn i riket til fots og ha gjort det hele veien fra hjemlandet. Asylanter utenfor Norden må ha brukt minst fire år på vandringen til Norge og ha vært iført sandaler, kappe og stav slik Moses var.»

 

«Norge må for å sikre egen sikkerhet og suverenitet, i samarbeid med Israel utvikle egne atom-, biologiske og kjemiske våpen. Raketter utplassert i hele landet skal kunne brukes både konvensjonelt og med atomstridshoder. Atom-, biologiske og kjemiske våpen skal brukes til avskrekking og bare dersom det er strengt nødvendig,  til å skade en fiende

 

«Utenlandske statsborgere (uten hjemland) må sone i egne fengsler eller straffeinstitusjoner med langt lågere standard enn det generelle. Disse skal deporteres til  etantatt eller naturlig hjemland så raskt det er praktisk mulig. Dersom ingen land vil ta i mot dem skal de sendes til et internasjonalt ingenmannsland, f.eks. Sahara eller Nordpolen. De får en boks med fiskeboller, en genser og en tollekniv med seg i slike situasjoner.»

 

«Alle byer skal ha en statue av Jesus eller Jomfru Maria på et godt synlig og høgt traffikert sted. De største byene skal ha statue av både Jesus og Jomfru Maria.»,

 

 



Anonymous poster hash: 38372...61a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle klasserom til og med den videregående skolen skal ha et bilde av Jesus på veggen bak kateteret, samt et tilhørende skilt med teksten «Han er veien, sannheten og livet».

Alle skoledager i grunnskolen skal startes med synging av Fedrelandssalmen, i stående tilstand vendt mot Jesusbildet.

 

KRL tas bort og erstattes av det gamle kristendomsfaget. Kreasjonismen skal ha en like stor plass som evolusjonslæren i alle fag der emnet er aktuelt.

 

Kroppsøving og svømming kjønnsdeles av hensyn til kristen sømmelighet og bluferdighet. Seksualundervisning avskaffes og erstattes av Bibelens fortelling om Adam og Eva i Paradiset.

 

Ingen elever skal få vitnemål fra den videregående skolen uten å kunne de ti bud og historien om da Moses mottok steintavlene med budene fra Gud.

 

Alle offentlige bygg skal ha et godt synlig bilde av Jesus Kristus, med teksten «Ingen kommer til Himmelriket utenom Ham»  ved inngangen.

 

Alle grenseoverganger til Norge skal ha et godt synlig skilt med teksten «Alle som tror på Jesus Kristus kommer inn i Guds rike.».

 

Alle større motorveger må ha et godt plassert skilt på tvers over veien, med teksten: "Du skal holde hviledagen hellig.".

 

Alle arbeidsplasser med mer enn 30 ansatte må pålegges å ha et godt synlig bilde av Jesus på kantina/spiserommet.

 

 



Anonymous poster hash: 38372...61a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet hans finner man fra norid.no ved søk på domenenavn og så deretter telefonnr på gulesider.no. Googlet navnet hans og fant litt mer info som yrke og utdanning og adresse. Pluss en konservativ kristen blogg tilhørende Bjørn O. Hansen. På bloggen omtales Hallvard Sandvik og en til med navn Magnar Tanem og de der partigreiene.

 

Den samme Tanem uttalte forøvrig dette etter 22/7:

 

Årsaken til at Guds velsignelse nå er i ferd med å forsvinne, er at Arbeiderpartiet siden 1978, da den antikristne Fosterdrapsloven ble vedtatt, sakte men sikkert har avkristnet Norge. Høy innvandring fra ikkevestlige land, uthuling av familiens autonomi og tilrettelegging for skilsmisser, støtte til islamistiske terrorister, for liten satsning på Forsvar og politi i Norge, innføring av ekteskap for lesbiske og homofile, samt Støres anerkjennelse av en palestinsk-arabisk terrorstat er årsaker til at Herren nå er i ferd med å trekke sin velsignelse over Norge tilbake.

 

Dette skal i følge Tanem ha ført til at Djevelen har fjernstyrt Anders Behring Breivik til å begå massemord:

 

Gjerningsmannen, Anders Behfring Breivik er årsaken til de forferdelige terrorhandlingene, men han må ha vært forledet av Djevelen, fordi Herrens hånd ikke holdes over oss. Når Djevelen først får overtaket, er dette dessverre bare begynnelsen på enda verre tragedier. Alt dette står skrevet i Bibelen, og særlig i Jesaja og Johannes Åpenbaring.? Jeg ser på det som min plikt å advare, for nå kommer vi inn i den store trengselstiden (eller endetiden). De grusomste ting av enorme dimensjoner er i vente, dersom Djevelen nå varig får festet grepet sitt.

 

Mannen må da være splitter pine gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den samme Tanem uttalte forøvrig dette etter 22/7:

 

Årsaken til at Guds velsignelse nå er i ferd med å forsvinne, er at Arbeiderpartiet siden 1978, da den antikristne Fosterdrapsloven ble vedtatt, sakte men sikkert har avkristnet Norge. Høy innvandring fra ikkevestlige land, uthuling av familiens autonomi og tilrettelegging for skilsmisser, støtte til islamistiske terrorister, for liten satsning på Forsvar og politi i Norge, innføring av ekteskap for lesbiske og homofile, samt Støres anerkjennelse av en palestinsk-arabisk terrorstat er årsaker til at Herren nå er i ferd med å trekke sin velsignelse over Norge tilbake.

 

Dette skal i følge Tanem ha ført til at Djevelen har fjernstyrt Anders Behring Breivik til å begå massemord:

 

Gjerningsmannen, Anders Behfring Breivik er årsaken til de forferdelige terrorhandlingene, men han må ha vært forledet av Djevelen, fordi Herrens hånd ikke holdes over oss. Når Djevelen først får overtaket, er dette dessverre bare begynnelsen på enda verre tragedier. Alt dette står skrevet i Bibelen, og særlig i Jesaja og Johannes Åpenbaring.? Jeg ser på det som min plikt å advare, for nå kommer vi inn i den store trengselstiden (eller endetiden). De grusomste ting av enorme dimensjoner er i vente, dersom Djevelen nå varig får festet grepet sitt.

 

Mannen må da være splitter pine gal?

 

Gal eller ikke...vanskelig å bedømme. Psykiatri har jeg forresten ikke peiling på. Her var mye sprøyt, veldig ille saker. Det vrenger seg grundig i meg når jeg leser påfunnene deres.

Selv psykiaterne hadde problem med å fastslå hva som rørte seg i hodet på ABB. Og så tror han der Tanem at han vet svaret?

Det er mye vanskeligere og omfattende å forklare hvorfor vi i Norge sliter med en del problem enn akkurat å skylde kun på at Norge har en mindre andel kristne enn før. Ingen blir lovet en problemfri eller nær problemfri tilværelse bare fordi de tror på Gud.

Dessuten er de utsagnene å legge en generell fordømmelse over nordmenn flest uten saklig grunnlag, hvilket jeg synes er veldig støtende. Det finnes nemlig mange gode mennesker i Norge, både kristne og ikke-kristne. Og mange i begge disse gruppene har har måttet lide i sin tilværelse uten at det skyldes etikk-brudd. Tanem og hans venner har altså et Gudsbilde jeg ikke kjenner meg igjen i. De gjør det stikk motsatte av hva jeg tenker er kristen tro. Etikk er ment å hjelpe folk til et lettere liv, ikke for å bruke det til å fordømme annerledestenkende.

Jeg tror at her er det folk som misbruker kristen tro til å oppnå partipolitiske gevinster, folk på ytterste høyre fløy. De fortjener at folk vender dem ryggen. Og det kommer nok de aller fleste normale folk til å gjøre også.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vrenger seg grundig i meg når jeg leser påfunnene deres.

Jeg tror at her er det folk som misbruker kristen tro til å oppnå partipolitiske gevinster, folk på ytterste høyre fløy. De fortjener at folk vender dem ryggen. Og det kommer nok de aller fleste normale folk til å gjøre også.

Veldig enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...