Gå til innhold

Kan dundyner vaskes i maskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg googler dundyner så står det at de kan vaskes på 60 grader i maskin, og så tørketromles. Men på min (høykvalitets) dundynes står det ingen ting om vask eller temperatur. Det står bare at den ikke må kjemisk renses eller utsettes for direkte sol. Rart at det ikke står noe om vasking?

 

Jeg har heller ikke tørketrommel så da lurer jeg på hvordan jeg skal få tørket den.



Anonymous poster hash: 4a16b...fe8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg googler dundyner så står det at de kan vaskes på 60 grader i maskin, og så tørketromles. Men på min (høykvalitets) dundynes står det ingen ting om vask eller temperatur. Det står bare at den ikke må kjemisk renses eller utsettes for direkte sol. Rart at det ikke står noe om vasking?

Jeg har heller ikke tørketrommel så da lurer jeg på hvordan jeg skal få tørket den.

Anonymous poster hash: 4a16b...fe8

Hei!

Du må ha tørketrommel. Du bruker så tennisballer i tørketrommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg har ingen tørketrommel! Hvordan skal jeg så få vasket dundynen?



Anonymous poster hash: 4a16b...fe8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men jeg har ingen tørketrommel! Hvordan skal jeg så få vasket dundynen?

Anonymous poster hash: 4a16b...fe8

 

 

Sende den på rens? Eller spørre en grei nabo som har tørketrommel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sende den på rens? Eller spørre en grei nabo som har tørketrommel?

Nei som jeg skrev i første innlegg står det veldig klart på dynen at den IKKE skal renses! Dunfjærene tåler ikke det.

Anonymous poster hash: 4a16b...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg googler dundyner så står det at de kan vaskes på 60 grader i maskin, og så tørketromles. Men på min (høykvalitets) dundynes står det ingen ting om vask eller temperatur. Det står bare at den ikke må kjemisk renses eller utsettes for direkte sol. Rart at det ikke står noe om vasking? Jeg har heller ikke tørketrommel så da lurer jeg på hvordan jeg skal få tørket den. Anonymous poster hash: 4a16b...fe8

Du får gjøre som man gjorde med dundyner i "gamle dager". Ikke vaske den, bare henge den ut til lufting jevnlig. Har du fryseboks, så putt den i fryseren noen timer. Da dør eventuell midd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...