Gå til innhold

Når man tviler, hva er det da?


Caylee

Anbefalte innlegg

Haha, føler jeg lager mange tråder nå men..

 

Overlegen sier jeg lider av bissare vrangforestillinger. For litt siden var jeg helt sikker på om mine sannheter er sant. Men nå er jeg mer usikker. tvilende. Det virker som at når jeg kommer i en god periode så tror jeg mindre på mine egne sannheter. Mens når jeg er i dårlig periode (dypt deprimert) så blir jeg helt sikker på at det er sant. Skjønner ingenting.. Er så rart det er sånn.

 

Men kan det virkelig kalles vrangforestillinger når man tviler noen ganger og noen ganger tenker "hva i huleste er det jeg har trodd"? Og så går det noen uker og så er det igjen "Det er virkelig sant"?

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og en ting til. Jeg tror jeg har feil diagnose. Siden jeg blir alltid dårligere når er deprimert. Og jeg er aldri manisk. Bare glad. Så tror jeg ikke har en så alvorlig diagnose som scizofreni. Kanskje tilbakevendende depresjon med psykotiske innslag. Sånn seriøst jeg mener det!!

Er ikke vits ha en så alvorlig diagnose når man ikke har den! Hvorfor i huleste ser de ikke det? Iløpet siden jul har jeg vært deprimert 3 ganger og glad to ganger. Hvorfor fatter de ikke at det er depresjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, føler jeg lager mange tråder nå men..

 

Overlegen sier jeg lider av bissare vrangforestillinger. For litt siden var jeg helt sikker på om mine sannheter er sant. Men nå er jeg mer usikker. tvilende. Det virker som at når jeg kommer i en god periode så tror jeg mindre på mine egne sannheter. Mens når jeg er i dårlig periode (dypt deprimert) så blir jeg helt sikker på at det er sant. Skjønner ingenting.. Er så rart det er sånn.

 

Men kan det virkelig kalles vrangforestillinger når man tviler noen ganger og noen ganger tenker "hva i huleste er det jeg har trodd"? Og så går det noen uker og så er det igjen "Det er virkelig sant"?

Ja, dette er typiske vrangforestillinger. En tror fullt og fast på det når en er dårlig, og så blir man skikkelig satt ut av at en kunne tenke slik når den drålgie perioden er over. SLik kan det veksle. Det er vondt, det er skremmende og tidvis veldig flaut synes jeg. Noen vrangforestillinger kan være det å tro på de underligste ting, andre kan være paranoide og man kan tro at andre vil en vondt. Det som kanskje er lurt å øve seg på å gå noen ekstra runder med seg selv når en blir voldsomt redd for andre. Dette er ikke lett, men kanskje kan man bli god med litt øvelse. For meg har det hjulpet å sette ord på det i ettertid for på den måten å korrigere måten å tenke på, og å forsøke å holde fast ved dette når vrangforestillingene tar seg opp. Kanskje er det også en ide å øke på med litt AP når paranoide tanker smyger seg innpå en.

Jeg håper at du får det bedre, og at du føler at du har noen hjelpere rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er typiske vrangforestillinger. En tror fullt og fast på det når en er dårlig, og så blir man skikkelig satt ut av at en kunne tenke slik når den drålgie perioden er over. SLik kan det veksle. Det er vondt, det er skremmende og tidvis veldig flaut synes jeg. Noen vrangforestillinger kan være det å tro på de underligste ting, andre kan være paranoide og man kan tro at andre vil en vondt. Det som kanskje er lurt å øve seg på å gå noen ekstra runder med seg selv når en blir voldsomt redd for andre. Dette er ikke lett, men kanskje kan man bli god med litt øvelse. For meg har det hjulpet å sette ord på det i ettertid for på den måten å korrigere måten å tenke på, og å forsøke å holde fast ved dette når vrangforestillingene tar seg opp. Kanskje er det også en ide å øke på med litt AP når paranoide tanker smyger seg innpå en.

Jeg håper at du får det bedre, og at du føler at du har noen hjelpere rundt deg.

Jeg er bare så flau over hva jeg trodde :( eller tviler på. Gråter bare av å tenke på det. Hvordan i huleste kunne jeg tenke sånn? Herregud.. det var så ille at hun ville sette meg på zuprexa da hun hørte det. omg. det er ille.

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og er det forresten normalt å ha to scizofreni diagnoser samtidig? legene på psykritisk skrev jeg har scizofreni, men da jeg var på somatisk sykehus sto det jeg hadde scizoaffektiv lidelse

 

skriver det her for da slipper jeg lage så mange tråder

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og er det forresten normalt å ha to scizofreni diagnoser samtidig? legene på psykritisk skrev jeg har scizofreni, men da jeg var på somatisk sykehus sto det jeg hadde scizoaffektiv lidelse

 

skriver det her for da slipper jeg lage så mange tråder

 

Jeg har sikkert 6 diagnoser. Ikke en eneste av dem er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert 6 diagnoser. Ikke en eneste av dem er korrekt.

Men du bryr deg ikke? er det ikke litt ille å ha 6 diagnoser som ikke stemmer?

 

Jeg gir meg iallfall ikke uten kamp. Jeg har depresjon med psykotiske symptomer basta bom. Og det skal jeg sørge for kommer på papiret. Må bare ringe til mamma og be hun ringe psykologen, tørr ikke si det selv haha o.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bryr deg ikke? er det ikke litt ille å ha 6 diagnoser som ikke stemmer?

 

Jeg gir meg iallfall ikke uten kamp. Jeg har depresjon med psykotiske symptomer basta bom. Og det skal jeg sørge for kommer på papiret. Må bare ringe til mamma og be hun ringe psykologen, tørr ikke si det selv haha o.o

 

Bryr meg fint lite om hva som er gjemt bort i arkivene deres. Selvsagt, jeg liker ikke at det ligger sensitiv informasjon noen som helst sted, men jeg har ingenting jeg skulle ha sagt med å få det fjernet. Det er umulig.

 

Ingen diagnose stemmer. Når man føler at en diagnose stemmer så er det heller du som stemmer overens med diagnosen, enn diagnosen som stemmer overens med deg.

 

Good luck with the fight. Hørt om Don Quixote? Han var en ridder, men hadde bare vindmøller å slåss med.

Endret av TulleKoppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg fint lite om hva som er gjemt bort i arkivene deres. Selvsagt, jeg liker ikke at det ligger sensitiv informasjon noen som helst sted, men jeg har ingenting jeg skulle ha sagt med å få det fjernet. Det er umulig.

 

Ingen diagnose stemmer. Når man føler at en diagnose stemmer så er det heller du som stemmer overens med diagnosen, enn diagnosen som stemmer overens med deg.

 

Good luck with the fight. Hørt om Don Quixote? Han var en ridder, men hadde bare vindmøller å slåss med.

Åhh.. skjønner. Kanskje jeg burde begyne å tenke slik som deg. Haha, takk. Nei, han har jeg ikke hørt om, men han virker kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. skjønner. Kanskje jeg burde begyne å tenke slik som deg. Haha, takk. Nei, han har jeg ikke hørt om, men han virker kul.

 

Hehe, det beste er nok å gi faen i diagnosene. Det tviler jeg ikke på at behandlerne dine mener du skal gjøre, heller.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det beste er nok å gi faen i diagnosene. Det tviler jeg ikke på at behandlerne dine mener du skal gjøre, heller.  ;)

Din dust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ber om unnskyldning. Det var ikke nødvendig å skrive det.

 

Går bra!  ;)

 

Neste gang kan du jo skrive hva problemet er, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra!  ;)

 

Neste gang kan du jo skrive hva problemet er, da...

Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av hele ditt sinn og av all din kraft. 31 Det andre er dette: ‘ Du skal elske din neste som deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av hele ditt sinn og av all din kraft.’ 31 Det andre er dette: ‘ Du skal elske din neste som deg selv

Du kaller meg en dust fordi du mener jeg ikke elsker guden din og min neste... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...