Gå til innhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tok dag en test på en britisk nettdoktorside om kroppsbilde. Jeg hadde forventet noe i retning av at ja, du har et forstyrret syn på kroppen, men kom ut med veldig høy score og en diagnose (75p, BDD). 

 

Det førte til at jeg leste litt om BDD, men så vidt jeg forstår dreier det seg mest om fokus på ett enkelt sted på kroppen? Hos meg gjelder hatet alt bortsett fra hendene. 

 

Synet mitt på kroppen plager meg det meste av min våkne tid, også i drømme. Daglig hemmer det meg sosialt og påvirker mine valg. Jeg kjenner meg uelskbar og "feil", og går fra den ene tunge depresjonen til den andre. Har mye selvskading og noen selvmordsforsøk bak meg (bildet er dog sammensatt, tror ikke alt kan forklares med dette).

 

Jeg vet at slike tester bør tas med en klype salt, men nå har jeg faktisk et lite håp om at det er mulig å få hjelp for dette. Hva tror du? 

 

Håper inderlig på svar fra noen!

 

Er forøvrig over 40, har slitt med psyken veldig lenge. BMI på 25 (stabil).

Anonymous poster hash: cf610...407


Anonymous poster hash: cf610...407



Anonymous poster hash: cf610...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

BDD er en vanskelig diagnose som skal stilles av en spesialist.

 

Alle slike selvtester kan slå feil ut om en har andre psykiske plager.

 

Vær glad du ikke har BDD. Meg bekjent finnes det ingen god behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BDD er en vanskelig diagnose som skal stilles av en spesialist.

 

Hvem er spesialister på dette?

 

 

Meg bekjent finnes det ingen god behandling.

 

Blant annet fordi det ikke er noen konsensus om BDD er ekte eller falskt negativt kroppsbilde, ikke sant?

Anonymous poster hash: 63785...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Hvem er spesialister på dette?

 

 

Blant annet fordi det ikke er noen konsensus om BDD er ekte eller falskt negativt kroppsbilde, ikke sant?

Anonymous poster hash: 63785...81e

 

Spesialister: Psykiatere og psykologspesialister.

 

Nei. Ved BDD er det er klart falskt negativt kroppsbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

OK, takk. Hva bør vi genuint stygge gjøre da? Operere?

Anonymous poster hash: 63785...81e

 

"går fra den ene tunge depresjonen til den andre. Har mye selvskading og noen selvmordsforsøk bak meg (bildet er dog sammensatt, tror ikke alt kan forklares med dette)."

 

Du har ingen korrekt vurdering av ditt eget utseende før du har behandlet dette (den tunge depresjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"går fra den ene tunge depresjonen til den andre. Har mye selvskading og noen selvmordsforsøk bak meg (bildet er dog sammensatt, tror ikke alt kan forklares med dette)."

 

Du har ingen korrekt vurdering av ditt eget utseende før du har behandlet dette (den tunge depresjonen).

 

[uthevet] er ikke fra meg; jeg føler meg heller ikke deprimert, er glad i livet og har venner, men jeg kvepper til når jeg ser meg i speilet, hater å bli tatt bilde av, og misliker når det er snakk om utseende/det å være feminin (ja, jeg er kvinne).

Anonymous poster hash: 63785...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

AnonymBruker

 

Hvis en henger seg på en tråd startet av "AnonymBruker" og er en annen ABr, må en gjøre oppmerksom på det. Hvis ikke blir det lett rot slik det har blitt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Hvis en henger seg på en tråd startet av "AnonymBruker" og er en annen ABr, må en gjøre oppmerksom på det. Hvis ikke blir det lett rot slik det har blitt i denne tråden.

Evt også du kan videreformidle dette som et dilemma til Forumeierne.

 

Jeg har lite tro på at alle anonyme (som er utrolig mange etter omleggingen) skal begynne å signere i innleggene sine, og ser bare to potensielle løsninger:

 

1. Åpne for den gamle løsningen hvor man kunne signere med andre nick enn sitt faste

2. Slette historikk sånn at flere tør å signere med sitt faste nick.

 

Sånn som det er nå tør ikke folk engang signerer med eget nick i tråder ala "Gleder du deg til sommerferien" eller "Når er høstferien".

 

Forstå det den som kan, men sånn er det blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...