AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg bor ikke sammen med kjæresten, men han har fortalt meg at når x-konen henter barna hos han så har hun noen ganger kommet inn og betrodd seg til han om problemene hun har med sin nye kjæreste. Hva de krangler om osv... og begynner å gråte. Hun har også ringt han og bedt han om å hente hun på fest når hun hadde kranglet med kjæresten. Jeg synes det er litt upassende rett og slett. Hva synes dere? er slikt helt naturlig? Anonymous poster hash: 1f7a1...345 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mussa Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 I utgangspunktet synes jeg ikke dette er greit i det hele tatt. Det virker som om x-en prøver å opprettholde en slags intim fortrolighet med kjæresten din, det er jo veldig truende. Og det kan jo være at hun er oppmerksom på nettopp dette. På den andre siden, hvis kjæresten din også forstår dette "spillet" uten å la seg rive med. Da synes jeg saken stiller seg litt annerledes.. gitt at han deler hva som skjer og hva han tenker rundt dette, med den han virkelig er fortrolig med; nemlig deg. Det kan jo føre til at det er kjæresten din og deg som er en sterk allianse, "mot" den litt spesielle og usikre x-kona Altså litt avhengig av hvordan kjæresten reagerer:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Dette høres unaturlig ut for meg - om jeg som ekskone skulle gjøre noe tilsvarende. På den annen side så er det jo positivt at de mtp samarbeid om barna har en god tone og dette er kanskje en del av pakka? Noe som er med på å styrke deres vennskapelige forhold og gods tone? Det kommer ikke fram av innlegget hvor stor del av samtalene dem i mellom som går på slikt. Tar det helt overhånd bør han prøve å begrense det, men dersom ekskonas kjæresteproblemer er ett av mange temaer og totalt sett ikke noe som tar nasse tid (på bekostning av samtaler om barna) ville jeg vegret meg for å anbefale at han er for streng med henne, da det ikke verdt å ofre et godt samarbeidsklima for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg bor ikke sammen med kjæresten, men han har fortalt meg at når x-konen henter barna hos han så har hun noen ganger kommet inn og betrodd seg til han om problemene hun har med sin nye kjæreste. Hva de krangler om osv... og begynner å gråte. Hun har også ringt han og bedt han om å hente hun på fest når hun hadde kranglet med kjæresten. Jeg synes det er litt upassende rett og slett. Hva synes dere? er slikt helt naturlig? Anonymous poster hash: 1f7a1...345 For meg høres det ut til at hun/de ikke helt har klart å gi slipp på deles av forholdet. Jeg synes ikke noe om at x-er oppfører seg som om de fremdeles er fortrolige. x-en til min mann ringte til stadig i begynnelsen vi var sammen. Jeg likte det ikke, og jeg var rett og slett lei av alt maset som ikke hadde noe med ungene å gjøre. Hun kunne ringe og fortelle at hun hadde fått urinveiinfeksjoner, hadde satt inn spiral og at den nye kjæresten var sånn og sånn. Dette ble selvfølgelig flettet inn i samtaler som kanskje bare var en beskjed om når ungene ble hentet osv. Jeg fikk nok etter at samboeren min ble lagt inn på sykehuset og hun ringte avdelingen og presenterte seg som kona lenge etter at de var skilt. Hvem trodde de jeg var da, der jeg satt med ringen på fingeren og sa at jeg var kona hans? Hun gikk vel litt lenger enn denne exen til kjæresten din gjør, men jeg synes ex skal være ex. At de snakker om barna er bare bra, og nødvendig, men å ringe å få exen til å hente seg når man har kranglet med den nye, er å ta det litt vel langt spør du meg. Jeg har ex, og for meg er det helt unaturlig å skulle ha en slik kontakt med ham. Anonymous poster hash: e9b35...3c9 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det er langt over grensen synes jeg. Selv om jeg vet at min eks også gjerne hadde hentet meg om jeg sto fast ett eller annet sted midt på natten så hadde det ikke falt meg inn å ringe akkurat ham altså. Å ha et godt forhold til eksen når man har barn sammen er flott, men man bør huske at det er en eks og at man nå har et eget liv man skal leve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Ekser er ekser - og det er det jo grunner for. De betrakter jeg ikke som fortrolige venner i noen som helst sammenheng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Jeg bor ikke sammen med kjæresten, men han har fortalt meg at når x-konen henter barna hos han så har hun noen ganger kommet inn og betrodd seg til han om problemene hun har med sin nye kjæreste. Hva de krangler om osv... og begynner å gråte. Hun har også ringt han og bedt han om å hente hun på fest når hun hadde kranglet med kjæresten. Jeg synes det er litt upassende rett og slett. Hva synes dere? er slikt helt naturlig? Det kan høres ut som hun ikke har lyst til å miste eksen som fortrolig, selv om hun har sluppet han som kjæreste kanskje? Hva gjør kjæresten din når eksen søker kontakt? Diskuterer han hennes problem med henne og trøster henne, henter han henne når hun ringer etc, eller blir hun avvist av han? Dersom han følger opp lærer jo hun at "sånn har vi det", og vil neppe slutte med det første. Det viktige her er ikke hva vi andre mener er naturlig vs upassende, men hva kjæresten din syns er naturlig vs upassende tror jeg, men jeg kan si så mye at dette er noe jeg ville tatt opp med kjæresten min om jeg var sammen med en med en tilstedeværende eks. Endret 20. september 2013 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.