Gå til innhold

Male peisen (murstein) hvilken farge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pipa er hvit mur, og selve peisen er gul murstein. Hadde den vært rød ville jeg kanskje behold den, men nå har jeg lyst til å endre den.

 

Hva er det som egentlig er i trenden nå når det gjelder slike mursteinspeiser? Vi kommer antakelig til å selge om et par år så det ville vært greit å lage den slik at den ikke er altfor umoderne.

 

A. Ville det kunne bli fint å male over mursteinene med svart farge? Evt mørk grå?

 

B. Hva med å male mursteinenne samme hvitfarge som peisen ellers (pipen)? Jeg syns det er så kjedelig ut.

 

C. Eller bør alle mursteinene først mures over så det blir glatt, og så males samme hvitfarge som resten av pipemuren?

 

C. Andre muligheter? (bortsett fra riving av hele peisen, sette inn mindre ovn osv, alt det har jeg ikke råd til.



Anonymous poster hash: 34e37...710
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Pipa er hvit mur, og selve peisen er gul murstein. Hadde den vært rød ville jeg kanskje behold den, men nå har jeg lyst til å endre den.

 

Hva er det som egentlig er i trenden nå når det gjelder slike mursteinspeiser? Vi kommer antakelig til å selge om et par år så det ville vært greit å lage den slik at den ikke er altfor umoderne.

 

A. Ville det kunne bli fint å male over mursteinene med svart farge? Evt mørk grå?

 

B. Hva med å male mursteinenne samme hvitfarge som peisen ellers (pipen)? Jeg syns det er så kjedelig ut.

 

C. Eller bør alle mursteinene først mures over så det blir glatt, og så males samme hvitfarge som resten av pipemuren?

 

C. Andre muligheter? (bortsett fra riving av hele peisen, sette inn mindre ovn osv, alt det har jeg ikke råd til.

Anonymous poster hash: 34e37...710

 

 

Jeg liker ikke malte murstenspeiser, og synes du skal beholde den originale fargen.

 

Hvitmalte murstenspeiser er harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pipa er hvit mur, og selve peisen er gul murstein. Hadde den vært rød ville jeg kanskje behold den, men nå har jeg lyst til å endre den.

 

Hva er det som egentlig er i trenden nå når det gjelder slike mursteinspeiser? Vi kommer antakelig til å selge om et par år så det ville vært greit å lage den slik at den ikke er altfor umoderne.

 

Jeg ville enten latt den være som den er, til du eller neste eier har anledning til å rive den og sette inn en mer varme-effektiv og pen peisovn, eller sparkelt og pusset hele glatt, og malt murpussen lys.

 

Jeg ville ikke malt mursteinene slik at du ser at det er murstein under malingen.  Det er kke pent, og ikke dagens / morgendagens trend, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt den gule mursteinsfargen, uten tvil. Hvis du absolutt MÅ male den, syns jeg hvit er den eneste fargen som går til murstein; matt hvit som skal ligne tradisjonell hvitkalking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...