Gå til innhold

Lengere og hardere.....


mvh Mr-X

Anbefalte innlegg

Til Sussie og andre med lign. spørsmål.

(Håper sensur kan unngåes denne gang)

Når det gjelder ereksjon er min erfaring at dette også i stor grad kan påvirkes av partneren.

Hvis ereksjonen ikke er der på forhånd , kan jeg f.eks stimulere brystene hennes , noe som umiddelbart påvirker meg selv .Det ser ut til at det i den følelsesmessige forbindelsen mellom partene medfører at f.eks kvinnens opphisselse i seg selv kan gi mannen ereksjon .Dvs. når de er fokusert på hverandre.

Derfor er det viktig at begge har en positiv holdning om ting skal fungere som ønsket.

Når det gjelder for tidlig utløsning er det vel kjent for de fleste at hvis man frykter nettopp det , har det lettere for å skje.

Tror løsningen ligger i at mannen slapper av under samleiet og lar energien bare flyte fritt.Da kan man holde på i flere timer. Hvis han prøver å holde igjen , vil den samles opp og dette kan etter min erfaring være med på å fremskynde utløsningen.(Energien renner fortere "over kanten").Bruker dette bevisst hvis jeg av og til ønsker å oppnå det.

Tror også det er viktig at begge partene er i kontakt med seg selv og at de ikke er spesielt slitne. Positiv fokusering er viktig.Både overfor en selv og partneren.

Det finnes en del teknikker ang. dette med energiforbedring

innen det som kalles tantrisk og taoistisk seksualfilosofi.

Østens filosofi har omhandlet chi-energienes betydning for mennesket i flere tusen år allerede.

(Til red.

Det er forhåpentligvis lov til å fortelle noe om dette uten at det skal oppfattes som direkte reklame. Dette har med gammel visdom å gjøre og det er på tide at flere mennesker i den vestlige verden blir oppmerksomme på den .

Kanskje helsekøene da ville bli litt kortere etter hvert.)

I USA får mennesker som driver aktivt med meditasjon , rabatt på helse og livsforsikring. Hvorfor? Fordi det viser seg at mennesker som jevnlig mediterer har en generelt bedre helse enn de som ikke gjør det.

Og hvor kommer de fleste meditasjons-teknikkene fra?

Fra Østen filosofier om hvordan mennesket påvirkes av ulike energetiske faktorer i omgivelsene og i seg selv.

Derfor er dette kunnskap som jeg vil anbefale , også i forbindelse med seksuallivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sweetleaf

så klok du er, mr-x!

skulle ønske flere menn kom på sånne tanker som du har.

har ikke østens visdom noen konkrete teknikker for å holde ut lenger/utsette utløsning også? mener jeg har hørt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Du berører mange områder av erotikkens gleder og hemmeligheter, ikke minst den kunnskap og visdom som gjennom århundrer har utviklet seg i Østen.

Det kanskje mest interessante er at man i østen har klart å kombinere tanker omrking seksuell nytelse med mysteriereligoners erfaringer. Dette er i motsetning til kristendommen, hvor seksualitet ofte er blitt oppfattet som en fiende av den religiøse følelsen og Gudslengselen. Eller kanskje snarere slik at disse to tingene har stått i et konkurranseforhold til hverandre. I Østen har man unngått dette,og heller kombinert tingene. Den sanselige og åndelige nytelsen er to sider av samme sak, for å si det slik.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!!

Åndelig utvikling generelt er i årenes utvikling desverre blitt nedprioritert i Vesten. Det tror jeg har sammenheng med at vi har vel utviklet et bilde på suksess, som befatter materialisme og utseende, og ikke den viktigste delen ved et menneske,nemlig Det åndelige..

Denne utviklingen går ut over vår seksuelle og følelsesmessige

framgang, tror jeg!

Vi har mye å lære av Østen på disse områdene, hvor den vestlige materialismen ikke har fått for mye (destruktiv) innpass...

Vi må vel alle begynne å innse dette snart, at vi må prioritere vår andelige utvikling like mye, eller mer enn karriere,utseende,penger o.s.v.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tema.

Hvor finner man info/litteratur om dette emnet ??

Om det er noe faglitteratur vet jeg ikke, men det er skrevet en del om tantrisk sex i Men's Health nr. 7 eller 8. Jeg har lest det og har begynt sånn smått å teste det ut. Og det er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noe faglitteratur vet jeg ikke, men det er skrevet en del om tantrisk sex i Men's Health nr. 7 eller 8. Jeg har lest det og har begynt sånn smått å teste det ut. Og det er å anbefale.

Det finnes mye litteratur på dette. Kama Sutra (som riktig nok Indisk) har en rekke betraktninger såvel som tips & triks.

Det finnes også masse bøker om taoistisk og tantrisk sex. Jeg synes noen av dem er for foksert på faren ved at menn får utløsning (tapper seg for Yin), men overser man det er det mye for ambisiøse elskere. (og da tenker jeg med ambisiøs på ønke om å gi og få nytelse).

www.amazon.com kan sikkert liste opp bøker i metervis, men Tanum i Oslo kan også ha noe hvis du bor i Oslo. Ellers er jo alltid www.bokkilden.no i nærheten.

God lesning! (og ikke bli overrasket over om valg av sengelektyr i seg selv er inspirerende for at du får lest litt mindre.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

så klok du er, mr-x!

skulle ønske flere menn kom på sånne tanker som du har.

har ikke østens visdom noen konkrete teknikker for å holde ut lenger/utsette utløsning også? mener jeg har hørt det...

Hei , sweetleaf m fl.

Det finnes en del tips om teknikker ang. dette i bla. disse bøkene:

-Erotikkens Tao (Klitrose forlag)dansk.

-Guddommelig Sex og

-Tantrisk Sex (Hilt og Hansteen)

-Kjærlighetens Tao

og div. Kama Sutra-bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...