Gå til innhold

Flat champagne?

GoodTimes

Anbefalte innlegg

Vi skal feire noe i kveld, mannen min og jeg. Bare ha en liten aftensrett og sprette en flaske champagne. Vi orker som regel aldri å drikke opp  hele, bare vi to, blir oppblåste i magen og rapete, så vi tenkte å drikke noen glass hver og så heller ha litt rødvin til maten.

Men så kommer det altså en slektning innom i ettermiddag, og så tenkte jeg at det hadde vært koselig om vi tok et glass med henne. Da var det ikke SÅ dumt å måtte la så mye av flaska stå igjen udrukket i kveld. Men hvor totalt flat vil champagnen bli (selv med en liten kork i) om vi tar tre glass av den i to-tida og så lar resten stå til klokka åtte-ni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal feire noe i kveld, mannen min og jeg. Bare ha en liten aftensrett og sprette en flaske champagne. Vi orker som regel aldri å drikke opp  hele, bare vi to, blir oppblåste i magen og rapete, så vi tenkte å drikke noen glass hver og så heller ha litt rødvin til maten.

Men så kommer det altså en slektning innom i ettermiddag, og så tenkte jeg at det hadde vært koselig om vi tok et glass med henne. Da var det ikke SÅ dumt å måtte la så mye av flaska stå igjen udrukket i kveld. Men hvor totalt flat vil champagnen bli (selv med en liten kork i) om vi tar tre glass av den i to-tida og så lar resten stå til klokka åtte-ni?

Litt flat vil den bli. Du kan dekke til veldig godt med plastfolie og håpe på det beste.

Alternativt kan du kjøpe to halvflasker hvis dette finnes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...