Gå til innhold

90 års gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bør en gi til en dame på 90? 
Vi er barnebarna hennes, og er litt i tvil. Ting og tang har hun egentlig nok av. Hun er oppegående og har god helse tross sin alder, men lange reiser er ikke 

noe for henne. 

 

Hva bør beløp fra barnebarn være mener dere? Bør vi gi hver for oss? (alle barnebarna har familie m/barn, så d blir barnebarn m/oldebarn) eller at vi barnebarna og oldebarna spleiser på en gave sammen? 

 



Anonymous poster hash: cf467...8cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva bør en gi til en dame på 90? Vi er barnebarna hennes, og er litt i tvil. Ting og tang har hun egentlig nok av. Hun er oppegående og har god helse tross sin alder, men lange reiser er ikke noe for henne.  Hva bør beløp fra barnebarn være mener dere? Bør vi gi hver for oss? (alle barnebarna har familie m/barn, så d blir barnebarn m/oldebarn) eller at vi barnebarna og oldebarna spleiser på en gave sammen?   Anonymous poster hash: cf467...8cd

Jeg ville spleiset og gitt noe hun kan nyte og ha glede av. Ikke materialistiske ting og ikke noe som krever mye energi av henne. Men hva det skulle være er jeg usikker på da... ksnskje noen andre har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor fylte 85, og i innbydelsen til et større selskap, så skrev hun : Ting og tang ha jeg nok av, likeså blomster. Har dere lyst å gi en gave, så kan det heller være noen kroner.

Hun bor alene, og greier seg selv på alle måter.

Hun handler i butikken, tar seg både en røyk, og et glass rødvin i ny og ne.

Anonymous poster hash: 9b3f0...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurv med en god rødvin, noe eksklusiv sjokolade, en god bok / blad om noe hun er interessert i og kaffe om hun er kaffekjerring? Skinnhansker / vanter til vinteren? Et lekkert skjerf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva bør en gi til en dame på 90? 

Vi er barnebarna hennes, og er litt i tvil. Ting og tang har hun egentlig nok av. Hun er oppegående og har god helse tross sin alder, men lange reiser er ikke 

noe for henne. 

 

Hva bør beløp fra barnebarn være mener dere? Bør vi gi hver for oss? (alle barnebarna har familie m/barn, så d blir barnebarn m/oldebarn) eller at vi barnebarna og oldebarna spleiser på en gave sammen? 

 

Anonymous poster hash: cf467...8cd

 

 

Jeg stusser alltid over slike spørsmål. 90-åringer er omtrent like ulike som andre folk, og det finnes ingen generell gave som typisk passer for 90-åringer (mer enn for f.eks. 60-åringer). Det kommer helt an på vedkommendes interesser, preferanser, økonomi, aktivitetsnivå med mer. Likeledes er det ganske umulig å nevne en sum som passer - det kommer helt an på givernes (og mottakers) økonomi. Selv synes jeg det er mer generøst å gi av sin egen tid - enten det dreier seg om å ta med vedkommende i teater, ut å spise, på tur, på ferie eller hjelpe vedkommende hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun elsker kongelige..... tror jeg må ringe kongefamilien og be de ta seg en tur innom i selskapet hehe :) Det hadde nok gjort dagen ;-)

 

 



Anonymous poster hash: cf467...8cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...