Gå til innhold

Psykolog, lisens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut om en psykolog har lisens eller ikke. Vedkommende driver privat og jeg gikk til ham for 10 år siden. 


Anonymous poster hash: ef99b...175



Anonymous poster hash: ef99b...175
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykolog er en beskyttet tittel og man er registrert som helsepersonell. Ymse terapeuter kan gjerne drive kognitiv terapi og annen behandling, men man kan ikke titulere seg som psykolog. På samme måte er det (dessverre) nok av homeopater osv. som driver en form for "behandling" men de kan ikke kalle seg for lege.

 

Det enkleste er vel å spørre han om han har godkjenning fra Statens Autorisasjonskontor for Helsepersonell, og evt hva ID-nummeret hans er. Hvis han ikke kan fremvise det ville jeg vært meget skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog er en beskyttet tittel og man er registrert som helsepersonell. Ymse terapeuter kan gjerne drive kognitiv terapi og annen behandling, men man kan ikke titulere seg som psykolog. På samme måte er det (dessverre) nok av homeopater osv. som driver en form for "behandling" men de kan ikke kalle seg for lege.

 

Det enkleste er vel å spørre han om han har godkjenning fra Statens Autorisasjonskontor for Helsepersonell, og evt hva ID-nummeret hans er. Hvis han ikke kan fremvise det ville jeg vært meget skeptisk.

 

Jeg spør her for jeg kan ikke spørre ham :-) Han bor ikke i Norge men jeg vet han praktiserer, av ulike grunner ønsker jeg å vite om det finnes en liste over psykologer som har/ikke har lisens, og evt når han mistet den.

Anonymous poster hash: ef99b...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg spør her for jeg kan ikke spørre ham :-) Han bor ikke i Norge men jeg vet han praktiserer, av ulike grunner ønsker jeg å vite om det finnes en liste over psykologer som har/ikke har lisens, og evt når han mistet den.

Anonymous poster hash: ef99b...175

 

 

Nei da vet jeg ikke. Men jeg har noen venner som jobber som dette, kan sikkert spørre en av de, holder deg oppdatert dersom du ikke får andre svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg er også interessert i dette. Jeg søkte nå opp flere, og og begge mine har autoriasjonen i orden :D Men også en som jeg tidligere har gått til, men som jeg allerede da syntes var vel surrete. Han står oppført som psykolg, med Hprnr, men med "Ingen autorisasjon" der til-og-fra-dato skulle ha vært. Betyr det at lisensen er trukket tilbake? (Han sluttet å opptre i listene over psykologer med driftsavtale en stund etter at jeg sluttet hos ham).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Ikke trådstarter.) Om en nylig utvandret person står oppført med "ingen autorisasjon", kan det bety at vedkommende ble fratatt sin autorisasjon før utvandringen? Eller finnes det en prosedyre som gjør at de som flytter til utlandet, automatisk mister sin norske autorisasjon?



Anonymous poster hash: e5a00...a32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...