Gå til innhold

Tips til bryllupsgave...


Ayia

Anbefalte innlegg

Jeg vet det har vært flere slike tråder men jeg fikk ingen napp når jeg søkte på bryllup og spør derfor dere kloke dolere en gang til: 

 

Hva gir man til et par i slutten av 30-åra??

 

De har allerede giftet seg, vi var invitert og veldig ønsket som gjester, men hadde rett og slett ikke mulighet til å gjøre om på allerede inngåtte avtaler som inbefattet en lengre reise. Vi ønsker derfor å gi en gave tilsvarende at vi hadde vært med på selskapet.

 

De nygifte har bodd sammen flere år og har egentlig det meste, så i utgangspunktet er vi åpne for å gi en fin opplevelse av noe slag (der vi gjerne evt er med som godt selskap... ;)) Likevel er de ikke mer etablert enn at de sikkert har plass til en ny, fin, evt kjekk-å-ha-gjenstand. Begge er matglade, og ellers glade i film og musikk. 

 

Hva tror dere kan være den perfekte gaven her? :) Jeg må kunne anskaffe gaven i løpet av en av de nærmeste dagene, men ut over det er jeg åpen for alle tips :D

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det har vært flere slike tråder men jeg fikk ingen napp når jeg søkte på bryllup og spør derfor dere kloke dolere en gang til: 

 

Hva gir man til et par i slutten av 30-åra??

 

De har allerede giftet seg, vi var invitert og veldig ønsket som gjester, men hadde rett og slett ikke mulighet til å gjøre om på allerede inngåtte avtaler som inbefattet en lengre reise. Vi ønsker derfor å gi en gave tilsvarende at vi hadde vært med på selskapet.

 

De nygifte har bodd sammen flere år og har egentlig det meste, så i utgangspunktet er vi åpne for å gi en fin opplevelse av noe slag (der vi gjerne evt er med som godt selskap... ;)) Likevel er de ikke mer etablert enn at de sikkert har plass til en ny, fin, evt kjekk-å-ha-gjenstand. Begge er matglade, og ellers glade i film og musikk. 

 

Hva tror dere kan være den perfekte gaven her? :) Jeg må kunne anskaffe gaven i løpet av en av de nærmeste dagene, men ut over det er jeg åpen for alle tips :D

Juicepresse. :) Man får ikke bedre juice enn den man presser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juicepresse. :) Man får ikke bedre juice enn den man presser selv.

Det er faktisk ingen dum ide... Tenkte på en skikkelig god kokkekniv også, litt samme gata.. 

Takk for tips :) Mens jeg har deg her - kan du ramse opp dine fem favoritt tapasretter? Trenger tips til det også sjø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ingen dum ide... Tenkte på en skikkelig god kokkekniv også, litt samme gata..

Takk for tips :) Mens jeg har deg her - kan du ramse opp dine fem favoritt tapasretter? Trenger tips til det også sjø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopp gratinert med blåmuggost (pell ut stilken, snu soppen oppned og legg i en klatt ost og inn i ovnen).

Marinert scampi (olivenolje, hvitløk, sweet chill saus, brunt sukker, koriander og basilikum. Mariner rå scampi noen timer og fres i panna).

Ristet brød (canapé-størrelse) med en klatt rømme, lodderogn og rå løk.

Roastbeef med strimla grønnsaker (tynne strimler av gulrot, paprika, selleri, sukkerert freses raskt med karri i en panne, legg en passe mengde grønnsaker på roastbeffen og rull til en pølse)

Marinert oliven

Nå ble jeg sulten, gitt. Sukk.

Endret av Pårørende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget om kniver.

Viktorinox-kniver er gode og ikke så dyre. Bl.a. Jernia fører dem. De har er sett med tre ulike størrelser. Husk slipestål også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ingen dum ide... Tenkte på en skikkelig god kokkekniv også, litt samme gata.. 

Takk for tips :) Mens jeg har deg her - kan du ramse opp dine fem favoritt tapasretter? Trenger tips til det også sjø...

Når det kommer til tapas er jeg den siste du skal spørre, jeg har spist det bare en gang, men det var godt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til tapas er jeg den siste du skal spørre, jeg har spist det bare en gang, men det var godt da. :)

 

Hun blander vel deg og flyfly - dere er jo bare SÅ Like ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det har vært flere slike tråder men jeg fikk ingen napp når jeg søkte på bryllup og spør derfor dere kloke dolere en gang til: 

 

Hva gir man til et par i slutten av 30-åra??

 

De har allerede giftet seg, vi var invitert og veldig ønsket som gjester, men hadde rett og slett ikke mulighet til å gjøre om på allerede inngåtte avtaler som inbefattet en lengre reise. Vi ønsker derfor å gi en gave tilsvarende at vi hadde vært med på selskapet.

 

De nygifte har bodd sammen flere år og har egentlig det meste, så i utgangspunktet er vi åpne for å gi en fin opplevelse av noe slag (der vi gjerne evt er med som godt selskap... ;)) Likevel er de ikke mer etablert enn at de sikkert har plass til en ny, fin, evt kjekk-å-ha-gjenstand. Begge er matglade, og ellers glade i film og musikk. 

 

Hva tror dere kan være den perfekte gaven her? :) Jeg må kunne anskaffe gaven i løpet av en av de nærmeste dagene, men ut over det er jeg åpen for alle tips :D

Hei!

Kniver! Det er dyrt og en glede for all matlaging.

Jeg lagde sushi i går med sløve kniver:-( frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om kniver.

Viktorinox-kniver er gode og ikke så dyre. Bl.a. Jernia fører dem. De har er sett med tre ulike størrelser. Husk slipestål også! :)

Blir nok så vi lander her - skal ha det klart til lørdag og med fulle dager & Jernia i nabolaget er det der supert. Har tre Viktorinox-kniver selv, og er spesielt fornøyd med filetkniven. Skaftets utseende har ikke helt overlevd etter oppvaskmaskin men det får så være... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kniver! Det er dyrt og en glede for all matlaging.

Jeg lagde sushi i går med sløve kniver:-( frustrerende.

Det blir kniver :) Å kutte med god og dårlig kniv er virkelig to ulike opplevelser!

Jeg fikk nylig denne http://hardangerbestikk.no/media/122793/7666051.jpg som er en sann glede å kutte sushi med - anbefales varmt!

 

Les om den her: http://hardangerbestikk.no/nyheter/nyhet-kjoekkenkniv-i-keramikk.aspx

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget om kniver.

Viktorinox-kniver er gode og ikke så dyre. Bl.a. Jernia fører dem. De har er sett med tre ulike størrelser. Husk slipestål også! :)

Et tilleggsspørsmål om mat: Jeg tenker å servere moulles frites i kokosmelk med godt brød til. I tillegg lager jeg oliventapenade med sorte oliven og kapers, og aioli fra bunnen + litt ost og fikenmarmelade med baconsurrede dadler før kake. Noe annet som hadde gjort seg sammen med dette? Har ikke lyst til å pøse på med smaker, men kanskje noe grønt hadde gjort seg? Tips? Brekkbønnesalat med glasert løk er jo alltid like godt, men kanskje en kræsj her? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok så vi lander her - skal ha det klart til lørdag og med fulle dager & Jernia i nabolaget er det der supert. Har tre Viktorinox-kniver selv, og er spesielt fornøyd med filetkniven. Skaftets utseende har ikke helt overlevd etter oppvaskmaskin men det får så være... ;)

 

Du må ikke kjøre Viktorinox-knivene i oppvaskmaskina!  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilleggsspørsmål om mat: Jeg tenker å servere moulles frites i kokosmelk med godt brød til. I tillegg lager jeg oliventapenade med sorte oliven og kapers, og aioli fra bunnen + litt ost og fikenmarmelade med baconsurrede dadler før kake. Noe annet som hadde gjort seg sammen med dette? Har ikke lyst til å pøse på med smaker, men kanskje noe grønt hadde gjort seg? Tips? Brekkbønnesalat med glasert løk er jo alltid like godt, men kanskje en kræsj her? 

 

Høres nydelig ut! :) En caprese-salat kan kanskje være ok? Eller asparges surra i parmaskinke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nydelig ut! :) En caprese-salat kan kanskje være ok? Eller asparges surra i parmaskinke? 

Caprese! Of course. Har nemlig ikke tenkt å stå å lage mat hele dagen så jeg dropper tidkrevende saker, og også mann er i stand til å kutte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre allerede gjort - gjentatte ganger. Har mann sjø... 

Ingenting av kniver (bortsett fra "spisekniver") skal i oppvaskmaskina, de blir fort sløve av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lager denne salaten selv :-) men kaller det ikkevfor noe spesielt ?

Men nå vet jeg hva både det og belgisk blåskjellrett heter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...