Gå til innhold

Varme sokker til barn som ikke er ull?


mammanito

Anbefalte innlegg

Har barn som ikke tåler ull og sliter med å finne sokker som ikke inneholder ull. Nå har jeg vært så heldig å fått tak i superundertøy i deres str, inkl et sett i bambus - åhhhh jeg falt helt for bambus, så supermykt og deilig... nesten så jeg får lyst på noe sånt selv... tror jeg må kjøpe mer bambus neste gang <3  Men altså, jeg finner ikke sokker.... Eldstejenta får masse eksem på hender og føtter, det er liksom der hun reagerer mest. Jeg har funnet hansker som ikke er ull, men likvel varme og tynne. Kan være greit når det ikke er så veldig kaldt samt å ha under regnvotter. Men så gjelder det altså sokker... Det er greit å ha tjukkeragger i ull, men mot huden bør det være noe annet, og jeg har lest at bomull ikke er så bra, de blir våte og kalde... Vet dere om noen steder eller nettsteder som selger sokker til barn - som ikke er av ull - eller bomull? Litt sånn superundertøyaktig, gjerne bambus, for den var jo helt herlig........ Har prøvd å google litt uten å funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barn som ikke tåler ull og sliter med å finne sokker som ikke inneholder ull. Nå har jeg vært så heldig å fått tak i superundertøy i deres str, inkl et sett i bambus - åhhhh jeg falt helt for bambus, så supermykt og deilig... nesten så jeg får lyst på noe sånt selv... tror jeg må kjøpe mer bambus neste gang <3  Men altså, jeg finner ikke sokker.... Eldstejenta får masse eksem på hender og føtter, det er liksom der hun reagerer mest. Jeg har funnet hansker som ikke er ull, men likvel varme og tynne. Kan være greit når det ikke er så veldig kaldt samt å ha under regnvotter. Men så gjelder det altså sokker... Det er greit å ha tjukkeragger i ull, men mot huden bør det være noe annet, og jeg har lest at bomull ikke er så bra, de blir våte og kalde... Vet dere om noen steder eller nettsteder som selger sokker til barn - som ikke er av ull - eller bomull? Litt sånn superundertøyaktig, gjerne bambus, for den var jo helt herlig........ Har prøvd å google litt uten å funnet noe.

Hei!

Nettopp det er et poeng jeg har prøvd å forklare for tilhengere av 100% ull.

Mange barn tåler ikke ull eller misliker det sterkt, da det klør, uansett hva voksne måtte mene.

Jeg har selv bambus skjerf :-) kjøpt på helios :-) skikkelig deilig :-)

Jeg kjøpte mye babytøy i bambus. Selv kjøper vi ull og silkeblandinger.( på Helios)

Helios har silkesokker til baby og barn, både tynne og tykke, nydelige varme og kløfrie :-)

Jeg bruker silkeundertøy, 100 % ull klarer jeg ikke, men blandet med ull silke går fint.

I vertfall har helios dette, samt bambus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nettopp det er et poeng jeg har prøvd å forklare for tilhengere av 100% ull.

Mange barn tåler ikke ull eller misliker det sterkt, da det klør, uansett hva voksne måtte mene.

Jeg har selv bambus skjerf :-) kjøpt på helios :-) skikkelig deilig :-)

Jeg kjøpte mye babytøy i bambus. Selv kjøper vi ull og silkeblandinger.( på Helios)

Helios har silkesokker til baby og barn, både tynne og tykke, nydelige varme og kløfrie :-)

Jeg bruker silkeundertøy, 100 % ull klarer jeg ikke, men blandet med ull silke går fint.

I vertfall har helios dette, samt bambus

Åh tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Helios er bare i Oslo? Fant ikke på nettet..... fant en nettbutikk som solgte noen sokker med noe bambus i, men hadde ikke rett str.

Har dere andre tips til sokker for eksembarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Helios er bare i Oslo? Fant ikke på nettet..... fant en nettbutikk som solgte noen sokker med noe bambus i, men hadde ikke rett str.

Har dere andre tips til sokker for eksembarn?

Helios har ingen egne butikker lenger, kontakt dem på nettet og hør hvor de evt. er å få kjøpt  på ditt nettsted, det er noen helsekostofrretninger som selger helios-produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helios har ingen egne butikker lenger, kontakt dem på nettet og hør hvor de evt. er å få kjøpt på ditt nettsted, det er noen helsekostforretninger som selger helios-produkter.

I gamle dager var det ingen som ville finne på å forveksle begrepene "hjemsted" og "nettsted". Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Helios er bare i Oslo? Fant ikke på nettet..... fant en nettbutikk som solgte noen sokker med noe bambus i, men hadde ikke rett str.

Har dere andre tips til sokker for eksembarn?

Hei!

Kan sjekke senere, for man får kjøpt produktene flere steder.

Helios har enda tre butikker som heter Helios i Oslo :-) men de gikk egentlig konkurs og eies nå av Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager var det ingen som ville finne på å forveksle begrepene "hjemsted" og "nettsted".

*hahahahaha* Jeg skylder på at jeg var trøtt jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, morsom overskrift, nok et eksempel på feil setningsbygging men det var bare gøy.

 

Varme sokker til barn som ikke er ull?

 

De fleste barn jeg kjenner er da ikke laget av ull? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambus er nydelig, jeg har sengetøy, sokker og undertøy i bambus.

 

Bambussokker har jeg faktisk kjøpt på Vivikes på mitt lokale kjøpesenter.  De har kun voksenstørrelse dessverre.

 

Enklere Liv har også, men kun for voksne: http://www.enklereliv.no/geluscious-bambus.html

 

Ellers må jeg bare få anbefale Badaboom. De har spesialisert seg på bambusprodukter, men ingen sokker foreløpig.   Sengetøyet og underøyet mitt er herfra.   http://www.badaboom.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal på Helios snart å handle da skal jeg sjekke for deg, er et tysk merke på silkesokkene.

Rudolf steiner og antroposofien har mye om hvilke materialer i klær som er helsefremmende.

Vi brukte feks silkeluer på barna fra de var nyfødte til ganske store:-)

Men tror en side som heter noe med silkebarna, har mye silke, alt fra leker, kosetepper og halstørkler ,

Legger ved en link om tekstilvalg.

http://testlabstein.squarespace.com/fl_bjornebye_naturfibrene/

Også får du navn på produsent senere.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barn som ikke tåler ull og sliter med å finne sokker som ikke inneholder ull.

http://scandinaviansupply.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=84&category_id=73&option=com_virtuemart&Itemid=97

 

Barnet mitt tåler heller ikke ull (lanolin). Men alpakka går bra. Du kan jo prøve? Veldig myke og veldig varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...