Gå til innhold

Beskjed om mulig utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant i dag ut av at det finnes en egen innboks på Facebook for meldinger fra folk man ikke har på vennelista si. Der fant jeg en meldig som hadde blitt sendt til meg for 1,5 år siden. Den var fra eksen til eks-kollegaen til mannen min. Han skrev at han av samvittighetsgrunner ikke kunne holde skjult for meg at mannen min hadde hatt en affære med ekskona hans (altså kollegaen til mannen min) året før (affæren var på daværende tidspunkt avsluttet). Det var årsaken til at de hadde blitt skilt. Han visste ikke om noen detaljer, men det hadde vært følelser involvert. 

 

Jeg er nå fullstendig forvirret og vet ikke hva jeg skal tro. Alt i meg stritter i mot tanken om at han kunne finne på å være utro. Men et evt. dilemma for ham om han skulle forlate meg (vi har to barn sammen) vil forklare en hel del. Han var relativt utilnærmelig og taus når han var hjemme de halve året de jobbet sammen.  I perioder var det såpass ille at jeg vurterte å forlate ham. Jeg har hele tiden tenkt at det var pga. problemer på jobben (firmaet gikk virkelig dårlig og var konkurstruet). Senere har han gradvis blitt "seg selv" igjen. 

 

Jeg vet at de to to tre ganger møttes utenom jobben etter at hun hadde sluttet (hun ble oppsagt pga. det gikk dårlig i firmaet) og et par ganger sammen med noen andre kollegaer (men siden det er til sjøs de har jobbet sammen, har de vært mye sammen på jobb).

 

Og hvorfor skulle eksmannen til denne kollegaen ha noen "glede" av å fortelle meg dette hvis det ikke er sant, minst et halvt år etter at han ble skilt fra ekskona? Jeg har møtt ham en gang, i et par minutter, og jeg har aldri snakket med ham. Den offisielle grunnen (ifølge mannen min) til hvorfor de ble skilt er at han hadde "stjålet" penger fra henne for å beltale ned på noe gjeld som hun ikke visste at han hadde. I tillegg til dette er det eneste jeg vet om ham at han har blitt undersøkt for en posttraumatisk stresssyndrom. Kanskje han er psykisk syk og det kan forklare at han evt. lyver for meg?

 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Jeg vet jo at dere ikke kan svare meg på om mannen min har vært utro eller ikke. 

 

Er det andre som har opplevd å få vite av andre at mannen/kona/samboeren/kjæresten har vært utro? Hvordan har det endt? Hvem har dere trodd på? Hvordan har dere ressonert?

 

Eller hva ville du tenkt hvis du fikk en sånn melding som jeg har fått?

 

Jeg har sendt mannen min en kopi av meldingen og spurt hva han har å si til den. Han er ikke hjemme og kommer først hjem om flere uker. Han har ikke svart, men jeg vet jo også at han pleier å sove nå.

 

Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare å stå opp og få ungene i barnehagen og komme meg på jobb i morgen.



Anonymous poster hash: 79ad1...f7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nesten bare vente og høre hva mannen din har å si til dette. Forhåpentligvis legger han alle kortene på bordet, dersom denne mannen som varslet deg har rett, og det er vel temmelig sannsynlig at han har?

Jeg tror det viktigste for å kunne bearbeide dette og forhåpentligvis (?) tilgi er at han legger kortene på bordet og gir uforbeholden unnskyldning og at han angrer. Og at du får svar på det du spør om og gis tid til å fordøye dette, men at du så er i stand til å legge det bak deg og komme videre og "velge han på nytt".

Jeg skjønner det er grusomt å mistenke utroskap og det er uhyre viktig at du får klarhet i hva som har skjedd eller ikke skjedd slik at du slipper å gnages av usikkerhet. Det vil være svært ødeleggende, tror jeg.

Dersom han har vært utro er det selvsagt fælt å finne ut av. Men det trenger ikke være kroken på døra for ekteskapet. Ut fra det du skriver er der vel neppe noe forhold NÅ, så han ble jo hos deg. Da må du finne ut om dette er noe du kan tilgi og leve med.

Lykke til - uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skjønner dette er veldig ekkelt for deg, men som over her også skriver, så er det nok mest sansynlig at han har vært utro. Det ser du jo helt sikkert selv også, selv om du håper at det ikke er sant.
MEN hvis det ikke hadde vært sant, hvorfor skulle du da få denne beskjeden? Jeg syns du skal spørre denne mannen om alt du lurer på. Hvordan han fant det ut, osv. HVIS dette er noe han finner på, så er nok ikke d så vannskelig å se på hvordan og hva han sier. Send melding til damen også, og spørr!

 

Jeg var en gang i noe lingende situasjon. Og da ba jeg om å få vite absolutt alt, før jeg kunne bestemme meg for om jeg ville bli i forholdet eller ikke.
Etter jeg fikk vite det meste, valgte jeg å bli. Noe jeg absolutt ikke angrer på. :) Men det var en tøff periode, veldig tøff!

"Han var relativt utilnærmelig og taus når han var hjemme de halve året de jobbet sammen.  I perioder var det såpass ille at jeg vurterte å forlate ham."

 

Akkurat dette kjente jeg igjen med engang. Helt likt opplevde jeg det. Uansett, om man sliter med jobben, venner, sykdom..Ja hva enn det måtte være, så merker man når noe ikke stemmer. Og det gjorde du her.

 

Men som over her også sier, så er det deg han er sammen med i dag. Det er deg han har barn og et liv med. Det er jo en god stund siden dette skjedde, og hvis dere har det bra i dag, så er det veldig synd og miste det. Han gjorde nok helt sikkert en feil og angrer. Kanskje han har valgt å legge det fra seg og glemme det, siden du ikke har fått vite noe osv. Han tenker sikkert at det er for deres beste. Men der er ikke jeg enig. FORDI hvis ikke dette blir tatt opp, er det lettere å gjøre feilen på nytt.

Det er bra du sendte han melding, vær sterk, vær hard! Sett han på plass! Uansett om han lyver eller ikke, så vis han dette er ikke noe du finner deg i.

 

Jeg lurer fælt på hva han svarer, men enn så lenge, prøv å tenk på hva du vil fremover om dette er sant. Håper ikke du har det altfor vondt! Husk at man har alltid et valg om å være i et forhold, og det er deg han er sammen med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å falle for en person, er noe som kan skje oss alle her i livet. Det er ikke så enkelt at det finnes kun_en_person som er den "rette".

 

Denne meldingen du nettopp har lest, er 1,5 år gammel.

Du bør tenke deg godt om hvordan samlivet deres har vært siste året.

Er dette (hvis det har skjedd) en tilbakelagt historie (og kansje noe mannen din angrer fælt på), så ville jeg gjort som Hillary Clinton, og levd videre som før.

 

Som jente22oslos skriver, så er det deg han er sammen med. Alle kan ha en tung periode i livet, og det kan skje deg også - på et senere tidspunkt.



Anonymous poster hash: 4aa29...d0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å falle for en person, er noe som kan skje oss alle her i livet. Det er ikke så enkelt at det finnes kun_en_person som er den "rette".

 

Denne meldingen du nettopp har lest, er 1,5 år gammel.

Du bør tenke deg godt om hvordan samlivet deres har vært siste året.

Er dette (hvis det har skjedd) en tilbakelagt historie (og kansje noe mannen din angrer fælt på), så ville jeg gjort som Hillary Clinton, og levd videre som før.

 

Som jente22oslos skriver, så er det deg han er sammen med. Alle kan ha en tung periode i livet, og det kan skje deg også - på et senere tidspunkt.

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

 

En ting er å falle for en annen. En helt annen ting er å lyve for parteren sin. Man kan faktisk gå hjem og fortelle hvordan det er. Å kose seg med andre bak ryggen på partneren sin, komme hjem med kjønnssykdommer osv, og lyve og lyve, det er i tillegg løgn og bedrag det. Dersom man kommer hjem og forteller hvordan det er, kan partneren fortsatt ha tilit til at du er til å stole på for du har fortalt hvordan det er. Kanskje blir også forelskelsen borte ganske raskt når man forteller det for partneren sin. Partneren får også en sjanse til å agere på situasjonen, og ikke minst selv også vurdere forholdet basert på hvordan forholdet faktisk er for begge.

Anonymous poster hash: bca72...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Ikke gå og engst deg i et år og lur på om han har noe på gang. Finn det ut! Det er aldri noen vits i å spørre mannen, for han vil lyve. Prøv heller å finne ut om han har et forhold via mobil og pc, før dagbok og se hvilket mønster han fører. Følg etter ham hvis du har mistanke om at han er et annet sted når han jobber overtid. Hvis det da til slutt viser seg at dine bekymringer er feil, så får du i alle fall ro i sjelen. Gå ikke rundt i et år og tro.Finn ut, råder sexologen."

http://www.bt.no/bergenpuls/film/Hvordan-takler-man-utroskap-1900562.html#.UhcpdZKGH4Y

 

Jeg har selv erfart at verdens snilleste mann løy og løy, han fortalte ikke en eneste ting før jeg selv hadde avdekket mye. Resterende presset jeg ut av han, samt ba om passord på flekken!. Jeg tror det er viktig å få sannheten på bordet for å finne ut av hvilke verdier man skal ha videre i samlivet. Hadde jeg vært deg hadde jeg først kontaktet han som sendte deg melding på telefon nå, så hadde jeg reist opp til mannen og forlangt å få se alle e-post og all facebook, uten å gi han sjanse til å rydde opp først.



Anonymous poster hash: bca72...c98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å falle for en annen. En helt annen ting er å lyve for parteren sin. Man kan faktisk gå hjem og fortelle hvordan det er. Å kose seg med andre bak ryggen på partneren sin, komme hjem med kjønnssykdommer osv, og lyve og lyve, det er i tillegg løgn og bedrag det. Dersom man kommer hjem og forteller hvordan det er, kan partneren fortsatt ha tilit til at du er til å stole på for du har fortalt hvordan det er. Kanskje blir også forelskelsen borte ganske raskt når man forteller det for partneren sin. Partneren får også en sjanse til å agere på situasjonen, og ikke minst selv også vurdere forholdet basert på hvordan forholdet faktisk er for begge. Anonymous poster hash: bca72...c98

Enig i mye av dette.

Så da er hønene her på DOL enige, og jeg venter på setningen "Dump ham".

Så kan trådstarter begynne å date på det åpne markedet.

Gjerne finne en mann som er dumpet på samme måte.

Han har like mange barn som trådstarter, og så kan de sammen begynne å poste tråder på samliv om : mine barn, hans barn, og våres barn - og alle de probleme som det bærer med seg.

Eller, trådstarter kan forsøke å bygge videre på et samliv, hvis der er noe å bygge på. Tenker da på hvis der er kjærlighet til stede.

Å kjempe for ekteskapet er ikke noe jeg ser ned på.

Det var en gang en lovte noe om "gode og onde dager".

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En genera

"- Ikke gå og engst deg i et år og lur på om han har noe på gang. Finn det ut! Det er aldri noen vits i å spørre mannen, for han vil lyve. Prøv heller å finne ut om han har et forhold via mobil og pc, før dagbok og se hvilket mønster han fører. Følg etter ham hvis du har mistanke om at han er et annet sted når han jobber overtid. Hvis det da til slutt viser seg at dine bekymringer er feil, så får du i alle fall ro i sjelen. Gå ikke rundt i et år og tro.Finn ut, råder sexologen."http://www.bt.no/bergenpuls/film/Hvordan-takler-man-utroskap-1900562.html#.UhcpdZKGH4Y Jeg har selv erfart at verdens snilleste mann løy og løy, han fortalte ikke en eneste ting før jeg selv hadde avdekket mye. Resterende presset jeg ut av han, samt ba om passord på flekken!. Jeg tror det er viktig å få sannheten på bordet for å finne ut av hvilke verdier man skal ha videre i samlivet. Hadde jeg vært deg hadde jeg først kontaktet han som sendte deg melding på telefon nå, så hadde jeg reist opp til mannen og forlangt å få se alle e-post og all facebook, uten å gi han sjanse til å rydde opp først. Anonymous poster hash: bca72...c98

Mannehat og ord som at alle menn er slik, er noe vi har lest ganske nylig her på DOL.

Husk det er ofte 2 personer tilstede når man er utro....

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 "Prøv heller å finne ut om han har et forhold via mobil og pc, før dagbok og se hvilket mønster han fører. Følg etter ham hvis du har mistanke om at han er et annet sted når han jobber overtid."

 

2 "Hvis det da til slutt viser seg at dine bekymringer er feil, så får du i alle fall ro i sjelen. "

 

1: Dette er ikke ok oppførsel etter min bok. Seriøst. IKKE ok.

2: Ja, får man egentlig det? Er det noen garantier for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye av dette.

Så da er hønene her på DOL enige, og jeg venter på setningen "Dump ham".

Så kan trådstarter begynne å date på det åpne markedet.

Gjerne finne en mann som er dumpet på samme måte.

Han har like mange barn som trådstarter, og så kan de sammen begynne å poste tråder på samliv om : mine barn, hans barn, og våres barn - og alle de probleme som det bærer med seg.

Eller, trådstarter kan forsøke å bygge videre på et samliv, hvis der er noe å bygge på. Tenker da på hvis der er kjærlighet til stede.

Å kjempe for ekteskapet er ikke noe jeg ser ned på.

Det var en gang en lovte noe om "gode og onde dager".

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Er ingen bred enighet om "dump han" i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen bred enighet om "dump han" i denne tråden.

Mm, den kan jeg like, skal vi gifte oss :-)

Klem :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, den kan jeg like, skal vi gifte oss :-)

Klem :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Har ikke lov å gifte meg igjen før tidligst neste sommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lov å gifte meg igjen før tidligst neste sommer. ;)

Ingen problemer :-) Kan vente jeg.

Snill mann, som ble byttet ut med en annen mann for mange år siden. Er på hils med både ex kona og mannen hennes (som hun fant da vi fortsatt var gift, så jeg skiver av erfaring i denne tråden da;-).

Jeg ønsket å kjempe for ekteskapet, selv etter at jeg fant ut at hun hadde en annen på si. Men det gikk ikke min vei.

Livet er alt for kort til å være sur og bitter :-)

Men selv om du ikke kan gifte deg enda, så kan du jo stikke over på et glass vin i aften :-)

Hm, best å ta sånt på meldinger.

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook er roten til alt ondt, slett kontoen mens dere frendeles har sjansen ;)

 

 

 

Er det andre som har opplevd å få vite av andre at mannen/kona/samboeren/kjæresten har vært utro? Hvordan har det endt? Hvem har dere trodd på? Hvordan har dere ressonert?

 

 

Kjærsten var utro, tilgitt. (snakker ikke om eventyrene mens vi hadde pause)

Hvorfor? Som Eselet i Shrek filmene sier "FRIENDS FORGIVE EACH OTHER!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du ikke kan gifte deg enda, så kan du jo stikke over på et glass vin i aften :-)

Hm, best å ta sånt på meldinger.

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Helt uenig - ta det her! Det er altfor mye triste greier på DOL om dagen, så vi vil gjerne følge med på alt som kan utvikle seg til noe hyggelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig - ta det her! Det er altfor mye triste greier på DOL om dagen, så vi vil gjerne følge med på alt som kan utvikle seg til noe hyggelig.

 

Hør hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig - ta det her! Det er altfor mye triste greier på DOL om dagen, så vi vil gjerne følge med på alt som kan utvikle seg til noe hyggelig.

Jaaaa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig - ta det her! Det er altfor mye triste greier på DOL om dagen, så vi vil gjerne følge med på alt som kan utvikle seg til noe hyggelig.

Ha ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips så har to DOL`ere sitt eget online realityshow.

Ja, vi kunne det. Men å kuppe denne tråden føler jeg er uhøflig, og ber om unnskyldning til trådstarter.

Det er et alvorlig tema for henne ( som sagt, så har jeg vært der, og mener ut fra det at det er verdt å kjempe, hvis der er følelser til stede), så jeg logger av her.

Hm, morsan da, det er vel ikke lov å legge ut mail adresse her.......

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...