Gå til innhold

Venneforespørsel på facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg sender en venneforespørsel så er det en ære til den som blir spurt. Den andre får en mulighet til å kunne lese om mitt liv, hva jegdriver med, og mye annet om meg og mitt liv,. Når min venneforespørsel ikke blir bekreftet så betyr det for meg at de ikke er interessert i mitt liv, ettersom de ikke behøver og vise meg noe som helst fra sin side. i dag kan man jo velge hvem som skal se hva. Jeg ønsker ingen som helst kontakt med mennesker av samme kjønn om de ikke bekrefter meg som venn på fb. At motsatt kjønn ikke bekrefter er helt i orden. Ikke alle kjærester vil at kjæresten skal ha kontakt med det motsatte kjønn alltid, så den godtar jeg.  De som ikke godkjenner kan spare seg for spørsmål når jeg møter på de andre steder også. Jeg er ferdig med de.



Anonymous poster hash: 861c9...f19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren min er på Facebook kun pga en slektsgruppe der inne, så han orker ikke venneforespørsler og ignorerer de fleste - har bare de aller nærmeste som venner på face, men utenfor Face er han meget sosial og har ingen uvenner. Han aksepterer og liker alle mennesker :)  Kanskje er det også slik for de du har sendt venneforespørsel til og som ikke har godkjent?

 

La ikke Face bli så viktig i ditt liv at du vurderer vennskap pga det ;)

 

 

(frista til å tro at innlegget ditt er et tulleinnlegg, men svarer allikevel ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å vite hvordan ting fungerer, og laget en facebook konto for noen år siden.

Det drøsset på med folk som jeg kjente en gang for over 30 år siden.

Enkelte la ut ting som : hører på musikk nå, lager vaffelkaker her, stygt vær ute, skal hente barn i barnehagen nå, her er hva vi har til moddag og så videre...Jeg har et sånt vellykket liv, jeg er så lykkelig, mine barn er alle prinser og prinsesser.....

Du verden, er det slik facebook er da.

Jeg har ikke facebook lenger, og jeg leser om folk som blir deprimerte av dette programmet/fenomenet.

Jeg hører sårbare tenåringer som håper på "likes" og hilsener på bursdagen.

Blir man uteglemt, så er det mildt sagt krise.

Folk bryr seg da om deg, uten at de til enhver tid skal "sitte på fanget" til den som er venn...

Det krever mye tid å skulle følge opp alle som er "venner" på facebook.

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen interessert i hva jeg jobber med, hvor jeg var på ferie eller at vi skal flytte så kan de lese det på facebook. Det som jeg reagerer på er de som kommer og spørr meg om slike spørsmål, når de har hatt en venneforespørsel inne hos seg et helt år. Da svarer jeg ikke annet enn at hvis de ønsker å vite noe om mitt liv kan de bekrefte meg som venn. Hvis ikke behøver de da heller ikke spørre.



Anonymous poster hash: 861c9...f19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å vite hvordan ting fungerer, og laget en facebook konto for noen år siden.

Det drøsset på med folk som jeg kjente en gang for over 30 år siden.

Enkelte la ut ting som : hører på musikk nå, lager vaffelkaker her, stygt vær ute, skal hente barn i barnehagen nå, her er hva vi har til moddag og så videre...Jeg har et sånt vellykket liv, jeg er så lykkelig, mine barn er alle prinser og prinsesser.....

Du verden, er det slik facebook er da.

Jeg har ikke facebook lenger, og jeg leser om folk som blir deprimerte av dette programmet/fenomenet.

Jeg hører sårbare tenåringer som håper på "likes" og hilsener på bursdagen.

Blir man uteglemt, så er det mildt sagt krise.

Folk bryr seg da om deg, uten at de til enhver tid skal "sitte på fanget" til den som er venn...

Det krever mye tid å skulle følge opp alle som er "venner" på facebook.

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Facebook har nok endra seg ganske mye fra dets spede begynnelse... Vi har begynt å lære å bruke sosiale medier slik de er tenkt brukt. Handler selvsagt om hvilke venner man har - samme som i RL ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er noen interessert i hva jeg jobber med, hvor jeg var på ferie eller at vi skal flytte så kan de lese det på facebook. Det som jeg reagerer på er de som kommer og spørr meg om slike spørsmål, når de har hatt en venneforespørsel inne hos seg et helt år. Da svarer jeg ikke annet enn at hvis de ønsker å vite noe om mitt liv kan de bekrefte meg som venn. Hvis ikke behøver de da heller ikke spørre.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Hm... jeg har sikkert over 900 venner på face, og jeg er ikke av den som gidder å bruke tid på å sjekke venners profil på face uten grunn.... Jeg "snakker" med dem når de legger ut et bilde eller en tekst, og vi kan småprate på grunnlag av det. Det betyr ikke at jeg til enhver tid har oversikt over om hvorvidt vedkommende nettopp har skifta jobb eller ikke...

 

Det er jo et paradoks at noen mener folk snoker på facebook, mens andre nesten blir fornærma dersom en facebookvenn ikke har sjekka ens profil i det siste ;)

 

Det er vel av den grunn jeg mener man ikke bør ha Facebook dersom man tar det fryktelig seriøst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fatter ikke at folk gidder å bruke på mye tid på fb.

Anonymous poster hash: 75639...30f

 

Hvordan vet du at de bruker så mye tid på FB da? Da må du jo nesten være der døgnet rundt selv for å ha grunnlag for en mening? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook har nok endra seg ganske mye fra dets spede begynnelse... Vi har begynt å lære å bruke sosiale medier slik de er tenkt brukt. Handler selvsagt om hvilke venner man har - samme som i RL ellers :)

Det høres bedre ut. Mine 2 barn har dette, og har heldigvis et avslappet forhold til det.

Det er et fint medium til å holde kontakter osv., men blir litt skremt av holdningene til TS.

Ps. Jeg er som faren din jeg :-)

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fb forteller mye hvor man egentlig har andre. Det er greit å finne ut av. Jeg ser at mennesker jeg trodde ikke var interesert i kontakt med meg. vise mye interesse på fb. Mens andre ikke godkjenner meg eller noe, som jeg trodde var interesert i mer kontakt. Man får et innblikk i realiteten, der man har tatt feil. Det gjelder ikke så mange heldigvis, men helt klart at jeg har tatt feil av mennesker. Vi tror kanskje vi er menneskekjennere, men der kan vi stadig ta feil altså. På fb er det lett å vise sitt sanne jeg for mange. I virkeligheten tar de på seg en maske hvor de er høflig og interessert, for så i neste øyeblikk snakke dritt om deg. Det er de som heller ikke vil ha en som fb venn.



Anonymous poster hash: 861c9...f19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fb forteller mye hvor man egentlig har andre. Det er greit å finne ut av. Jeg ser at mennesker jeg trodde ikke var interesert i kontakt med meg. vise mye interesse på fb. Mens andre ikke godkjenner meg eller noe, som jeg trodde var interesert i mer kontakt. Man får et innblikk i realiteten, der man har tatt feil. Det gjelder ikke så mange heldigvis, men helt klart at jeg har tatt feil av mennesker. Vi tror kanskje vi er menneskekjennere, men der kan vi stadig ta feil altså. På fb er det lett å vise sitt sanne jeg for mange. I virkeligheten tar de på seg en maske hvor de er høflig og interessert, for så i neste øyeblikk snakke dritt om deg. Det er de som heller ikke vil ha en som fb venn. Anonymous poster hash: 861c9...f19

Hm, et spørsmål, vil du heller ha 1000 venner på facebook som bryr seg veldig mye om hva du steller med, eller foretrekker du 5 gode venner i real life som virkelig bryr seg om deg?

Jeg er genuint interressert i svaret ditt.

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er noen interessert i hva jeg jobber med, hvor jeg var på ferie eller at vi skal flytte så kan de lese det på facebook. Det som jeg reagerer på er de som kommer og spørr meg om slike spørsmål, når de har hatt en venneforespørsel inne hos seg et helt år. Da svarer jeg ikke annet enn at hvis de ønsker å vite noe om mitt liv kan de bekrefte meg som venn. Hvis ikke behøver de da heller ikke spørre.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Er dette et tulleinnlegg? Har du virkelig sagt det der til folk du har stått og snakket med?  Du er åpenbart ikke redd for at folk skal tro du er sprø. Du utgår fra at alle tenker som deg og bruker Facebook på samme måte, men sånn er det neppe. Vi er trolig ca like forskjellige på Facebook som i RL.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, et spørsmål, vil du heller ha 1000 venner på facebook som bryr seg veldig mye om hva du steller med, eller foretrekker du 5 gode venner i real life som virkelig bryr seg om deg?

Jeg er genuint interressert i svaret ditt.

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Jeg har ikke 1000 venner men noe over 100. Jeg bekrefter alle som spørr meg med mindre jeg ikke vet hvem de er. Ikke alle fb venner får se alt jeg skriver, siler litt ut. Men jeg synes det er en ære at de ønsker å vise meg sin profil. Det er en tillitserklæring. Jeg leser ikke alt men siler ut hav jeg vil lese som jeg er interessert i å lese. Jeg har ca 10 nære venner i realiteten og er også selvsagt facebookvenn med de som er der på fb. Hvorfor eneten eller? Jeg har ikke tid til å sitte så mye i telefonen eller snakke så mye på butikken. Veldig greit at de som ønsker å vite noe om meg da kan lese det på fb. Om de ikke er interessert, så ønsker jeg heller ikke kontakt med de. Virker som noen ikke godkjenner, kun for å såre og skuffe en. Slike mennesker trenger man ikke.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke 1000 venner men noe over 100. Jeg bekrefter alle som spørr meg med mindre jeg ikke vet hvem de er. Ikke alle fb venner får se alt jeg skriver, siler litt ut. Men jeg synes det er en ære at de ønsker å vise meg sin profil. Det er en tillitserklæring. Jeg leser ikke alt men siler ut hav jeg vil lese som jeg er interessert i å lese. Jeg har ca 10 nære venner i realiteten og er også selvsagt facebookvenn med de som er der på fb. Hvorfor eneten eller? Jeg har ikke tid til å sitte så mye i telefonen eller snakke så mye på butikken. Veldig greit at de som ønsker å vite noe om meg da kan lese det på fb. Om de ikke er interessert, så ønsker jeg heller ikke kontakt med de. Virker som noen ikke godkjenner, kun for å såre og skuffe en. Slike mennesker trenger man ikke. Anonymous poster hash: 861c9...f19

Forsøker bare å lære litt om dette, siden mye er forandret siden jeg hadde det for noen år siden.

Så du velger ut hvem som skal få se hva på facebooksiden din?

De som ikke får se alt, vil ikke de da føle som du gjør nå?

At de ikke er like mye verdt som de som tilhører de "indre sirkler"?

Venner i flere kategorier....hm

Nei, jeg tror jeg holder meg unna jeg :-)

Stikker en tur uti RL :-)

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de bruker så mye tid på FB da? Da må du jo nesten være der døgnet rundt selv for å ha grunnlag for en mening? ;)

 

Nei, jeg er ikke på fb.

 

Men man registerer hvordan folk diskuterer fb og disse evindelige venneforespørelene både på div internett fora og i RL, hvordan folk går rundt med mobiltelefonen for å sjekke fb, selv midt under en film på kino må de logge inn å sjekke siste oppdateringer. Et direkte latterlig hysteri.

Anonymous poster hash: 75639...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bedre ut. Mine 2 barn har dette, og har heldigvis et avslappet forhold til det.

Det er et fint medium til å holde kontakter osv., men blir litt skremt av holdningene til TS.

Ps. Jeg er som faren din jeg :-)

Anonymous poster hash: 76070...f1d

Jeg tror det med avslappa holdning er noe vil lærer oss etterhvert :) Ser for meg at vi om ti år ler av all kompliseringa vi gjorde ut av Facebook ;)  Kanskje FB til og med kan bidra til å lære oss å takle at folk er ulike, og ikke lage noe stort nummer ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fb forteller mye hvor man egentlig har andre. Det er greit å finne ut av. Jeg ser at mennesker jeg trodde ikke var interesert i kontakt med meg. vise mye interesse på fb. Mens andre ikke godkjenner meg eller noe, som jeg trodde var interesert i mer kontakt. Man får et innblikk i realiteten, der man har tatt feil. Det gjelder ikke så mange heldigvis, men helt klart at jeg har tatt feil av mennesker. Vi tror kanskje vi er menneskekjennere, men der kan vi stadig ta feil altså. På fb er det lett å vise sitt sanne jeg for mange. I virkeligheten tar de på seg en maske hvor de er høflig og interessert, for så i neste øyeblikk snakke dritt om deg. Det er de som heller ikke vil ha en som fb venn.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Du burde så absolutt ikke ha facebook... tror du legger altfor mye energi i å gruble på hvordan Facebook fungerer... FB funker ikke for alle, sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg er ikke på fb.

 

Men man registerer hvordan folk diskuterer fb og disse evindelige venneforespørelene både på div internett fora og i RL, hvordan folk går rundt med mobiltelefonen for å sjekke fb, selv midt under en film på kino må de logge inn å sjekke siste oppdateringer. Et direkte latterlig hysteri.

Anonymous poster hash: 75639...30f

 

Det holder å være på FB i fem minutter daglig for å kunne diskutere slike ting ;) Dessuten er det vel gjerne slik at når man ser en person som stadig sjekker FB på mobilen, så blir det lett til at dette er noe "alle" gjør ;) Jeg tror nok de fleste har et ganske så avslappa forhold til Facebook (iallefall min erfaring). Det er vel også slik at enkelte mennesker sliter litt mer enn andre med å takle/forstå endringer i samfunnet, og helst vil ha alt slik det alltid har vært. Husker f.eks. min far fikk noia da folk kjøpte videomaskin og parabolantenne. Han var indignert over at folk satte parabolen synlig utenfor husene sine, bare for å vise fram sine statussymbol;) Idag ler han av dette, og han har til og med fått FB og ser at samfunnet stadig er i endring - og at det er noe vi bare må venne oss til.

 

Facebook er fortsatt en frivillig sak, og det viktigste er at man trives med livet sitt. Hvis man trives med å ha Facebook og oppdatere seg ofte, så har man sikkert funnet en glede ved det - og bør slippe å bli latterliggjort av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde så absolutt ikke ha facebook... tror du legger altfor mye energi i å gruble på hvordan Facebook fungerer... FB funker ikke for alle, sånn er det bare...

Jeg synes fb er veldig ok. En fin måte å få vite noe om folk i dagens travle hverdag. Der kan jeg kumme over å få vite hvem som er separert, om noen har mista en nær person, eller annet. Når jeg vet noe om andre, så slipper jeg også å dumme meg ut med f.eks med å spørre om hvordan det går med Per når den nye kjæresten heter Per f.eks. Det er litt synd når alle andre i vennekretsen vet noe som jeg ikke visste bare fordi den perosnen ikke ville dele meg fb siden.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et tulleinnlegg? Har du virkelig sagt det der til folk du har stått og snakket med?  Du er åpenbart ikke redd for at folk skal tro du er sprø. Du utgår fra at alle tenker som deg og bruker Facebook på samme måte, men sånn er det neppe. Vi er trolig ca like forskjellige på Facebook som i RL.   :)

Hehe, jeg begynner jaggu meg å lure på folk altså når de legger så mye i facebook. Det er noen som aldri skulle vært registrert der, det er ikke sunt for dem. Etter spørsmålene her inne så er det mange som legger altfor mye i facabook, fatter ikke at noen skal sitte å analysere det som skjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...