Gå til innhold

Alle er alene. Helt sant..


serenity777

Anbefalte innlegg

Tenk ingen hører det man tenker, ingen hører, ingen implanterer tankene sine i deg. Da jeg innså dette ble jeg mye friere som menneske. Tenker jeg føler synd på de menneskene som tror på en guddom, som vet alt om en. Nei, hemligheter må man ha. Man må kunne vite att det er en stor sperre mellom seg selv og andre, vi flyter ikke sammen, magi eksisterer ikke. Vi er alene i det store kosmos, og ting vi tenker har ingen konsekvens for andre, med mindre vi gjør noe med tankene. Og tankene gjør vi kun noe med dersom det er fornuftig i følge vårt eget strenge sinn.

 

Det er ingen som hører våre tanker, det er den vakre sannhet. Når tilfeldigheter rår, så tenker man att det er sin skyld det som skjer, men det er det ikke. Vi mennesker er heldigvis veldig maktesløse, vi er ikke brikker i ett kosmisk spill.

 

 

Dette ble min reddning, da jeg begynte å tro på det. Det kom sammen med start av AP. Så får jeg heller bli fet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Alt er vel i bunn og grunn bare stjernestøv. 

Anonymous poster hash: bf996...d09

 

 

Stemmer det, likevel er alle en del av altet og intet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint skrevet. Det er jo slik det er, og jeg kan gjennom teksten din forstå litt av hvor vanskelig dette må ha vært for deg, og hvor stor lettelsen er over å forstå hvordan det egentlig henger sammen.

 

Selv om jeg aldri har trodd at andre kan høre mine tanker og omvendt, kjenner jeg meg bittelitt igjen allikevel i dette med magisk tenkning.  Jeg har tilbøyelighet til tvangstanker, og kan fort tro at de absurde tankene som av og til dukker opp i hodet mitt er sanne.  

 

Da er det alltid så godt når jeg kommer på å si til meg selv at: "Hei du - dette er bare en tanke. Den eksisterer bare i hodet ditt, og er ikke sann." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan da?

Jeg tror alt sammen er energi som henger sammen, ALT er energi og ingenting er separat. Alt henger sammen, Gud er som en sol og alt det andre er strålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alt sammen er energi som henger sammen, ALT er energi og ingenting er separat. Alt henger sammen, Gud er som en sol og alt det andre er strålene.

 

OK, høres ut som ren svada for meg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det så alvorlig at jeg eksplisitt har tenkt at folk kan lese tankene mine. Det må være grusomt... godt å bli kvitt, tipper jeg!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...