Gå til innhold

Zeldox, noe for meg?


ISW

Anbefalte innlegg

Snakket nylig med psykiateren min om min OCD. Angsten er borte (bra), fungeringen min er utmerket (bra) men tankene om død og skade vedvarer (ikke bra). Han mener at jeg i utgangspunktet er for frisk for medisiner, men at jeg burde vurdere å erstatte Remeron og Buspiron med et antipsykotikum, fortrinnsvis Zeldox men eventuelt Risperdal.

Ut fra bivirkninger er det egentlig slik at jeg ville foretrekke Zeldox.

Men, jeg lurer på:

Er det slik at dette preparatet vil fjerne "uhensiktsmessige tanker"?

Hvor stor dose trengs?

Ser at medisinen er rimelig dyr. Jeg kan vel ikke få den på paragraf F2- i fravær av psykose og heller ikke på F3- i fravær av depresjon. Må jeg i såfall da få den på hvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at slike medisiner ikke akkurat kan beskrives som "kirurgisk bombing", her er det mer nuclear attack som er beskrivende... just saying.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at slike medisiner ikke akkurat kan beskrives som "kirurgisk bombing", her er det mer nuclear attack som er beskrivende... just saying.  :P

 

Takk for svar :)

 

Ja, skjønner det. Men synes Zeldox virker ganske fin igrunn, stimulerer de gode serotoninreseptorene, blokkerer de "dårlige" og selektivt blokkerer dopaminreseptorer.

 

Bildet ditt passer jo diskusjonen godt, hehe. Går du selv på Zeldox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Ja, skjønner det. Men synes Zeldox virker ganske fin igrunn, stimulerer de gode serotoninreseptorene, blokkerer de "dårlige" og selektivt blokkerer dopaminreseptorer.

 

Bildet ditt passer jo diskusjonen godt, hehe. Går du selv på Zeldox?

 

Hehe! Hjernekjemi har jeg liten greie på.  :)

 

Ja, jeg bruker Zeldox. Det er vel for psykoselignende problematikk (eller hva nå man ønsker å kalle det). Jeg har prøvd endel andre medisiner, også kombinasjoner av flere av dem, og det er Zeldox jeg er mest fornøyd med. Virkningen på tankekjør har vært til stede på alt jeg har prøvd, men jeg syns Zeldox er bedre med tanke på andre effekter. Zeldox gjør ikke at jeg føler meg som en "zombie", og her vil jeg trekke frem Risperdal som den store stygge ulven for mitt vedkommende. Den var ikke god å gå på. I oppstartsfasen på den holdt jeg på å gå på veggen av irritasjon, altså en vedvarende følelse av å være aggressiv. Men etter litt var det som jeg sank ned i en tung sløvhet... det var faktisk sånn at folk påpekte at jeg hadde blitt så treg. Jeg bevegde meg langsomt og seigt og var treg i reaksjonene. Nei, den er den verste jeg har prøvd.

 

Men nå hjelper det nok ikke stort for deg å høre om mine personlige erfaringer, da, for det er jo så individuelt med hvordan det funker...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nylig med psykiateren min om min OCD. Angsten er borte (bra), fungeringen min er utmerket (bra) men tankene om død og skade vedvarer (ikke bra). Han mener at jeg i utgangspunktet er for frisk for medisiner, men at jeg burde vurdere å erstatte Remeron og Buspiron med et antipsykotikum, fortrinnsvis Zeldox men eventuelt Risperdal.

Ut fra bivirkninger er det egentlig slik at jeg ville foretrekke Zeldox.

Men, jeg lurer på:

Er det slik at dette preparatet vil fjerne "uhensiktsmessige tanker"?

Hvor stor dose trengs?

Ser at medisinen er rimelig dyr. Jeg kan vel ikke få den på paragraf F2- i fravær av psykose og heller ikke på F3- i fravær av depresjon. Må jeg i såfall da få den på hvit?

 

Jeg synes det fjernet det meste av uhensiksmessige tanker og var lite bivirkninger, bortsett fra forstoppelse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...