Gå til innhold

Usikker på han etter ferietur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er 42, jeg er 39. Vi har vært på sydentur sammen med en venn av ham.

Jeg synes han drakk for mye og han forandrer seg fra å være veldig stille og innesluttet til å le veldig høyt og prate mer. Han blir også mest full av oss.

Det er bare så uvant at han forandrer seg sånn.

Han får med seg alt som går forbi og observerer veldig mye. Spesielt unge jenter, og det synes jeg ble ubehagelig. Til slutt ble jeg veldig på vakt ovenfor ham.

 

Jeg vet ikke hva dette er, om det er jeg som overreagerer eller om han ikke er til å stole på når han er ute. Jeg fikk jo et inntrykk av hva slags ferie han er på med moren sin og noen andre venner på fylleturer 2 uker hvert år. Jeg blir litt irritert på at han skal dra på disse turene og drikke så mye når han er 42 og ikke vil innse at moren er alkoholiker.

 

Jeg føler bare at det er noe som ikke stemmer. Synes han virker så umoden. I tillegg kaller han alle jenter for "tøser og lesbiske osv osv... jeg har ikke den humoren og blir bare sur og mister sexlystern på han. Jeg blir så usikker på hvem han egentlig er??

Er dette normalt for menn ? Kanskje jeg overreagerer.

 

Er det jeg som overreagere eller hva er dette? Jeg er selv nok litt kjedelig og ordentlig. Jeg drikker 2 drinker og ikke mer.. jeg får fylleangst, derfor orker jeg ikke å drikke mer.



Anonymous poster hash: 6e040...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke normalt å kalle alle jenter for "tøser og lesbiske". Med mindre dette er en spøk (men da en særdeles dårlig og ikke morsom en) er dette holdninger vi burde vært kvitt for noen hundre år siden. Jeg har vel omtrent til gode å i løpet av over 30 år kalle en forbipasserende jente for tøs eller lesbisk i en nedsettende tone.

 

Dette med å bli mindre innesluttet etter noen pils er vel derimot svært normalt. Spørsmålet blir vel om det blir i overkant mange pils, og at man "driter seg ut" i fylla, da blir det noe annet.

 

Å kikke på forbipasserende mennesker er også fullstendig normalt. Jeg gjør det vel ikke så mye når jeg er ute sammen med samboeren min, men ellers kikker jeg støtt og stadig når jeg ser en pen jente, uten at det på noen måte betyr at jeg ville ønsket å ha sex med vedkommende. Det er noe jeg synes enhver person, i et forhold eller ikke, burde kunne gjøre.

 

At du blir på vakt ovenfor dette tror jeg egentlig bare vil bli en belastning for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret. Jeg føler at det blir en del av hans tenningsmønster og også kalle meg for tøs........jeg har ikke reagert så mye på det før nå i ferien.. det ble ubehaglig og jeg sa det til ham. Det som jeg har reagert på er at han ser mest på veldig unge jenter, ned i 13-14 årsalderen. Er dette normalt, men bare at man ikke sier det høyt?

Ja, jeg er nok litt for mye på vakt. Det er vanskelig når vi har så lite kommunikasjon. Men jeg vet han er glad i meg, selv om jeg noen ganger føler meg som veldig voksen i forhold til ham. Jeg synes heller ikke det er noe gøy å bli snart 40!!!!



Anonymous poster hash: 6e040...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han kaller deg for tøs synes jeg er totalt uakseptabelt. En slik holdning skal du IKKE bare la gå upåaktet hen, spøk eller ikke.

 

Når det gjelder alderen på unge jenter, så er det jo slik at man ikke alltid kan "se" hvor gammel en person er. Satt litt på spissen, en 14-åring kan se ut som en 19-åring og man kan ikke vite alderen før man eventuelt spør (morsomt nok har dette vært årsak for mange tvangstanker om pedofili gjennom årene, man finner en jente pen, finner alderen og blir sjokkert over hva hjernen faktisk kunne få seg til å tenke). 

 

Men hvis han kikker "sultent" etter kvinner som ikke er kjønnsmodne, er det åpenbart unormalt.

 

Det er ikke gøy å snart bli 40 forresten. Glad det er nesten 10 år til det er tilfelle for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Det som jeg reagerte litt på var at han snakket med noen og sa så jeg også hørte det at det det hadde sikkert vært gøy å være i Phattaya ( han snakket med som hadde vært der), men at konsekvensene ikke var verdt det ? Synes det var litt rart å si når jeg satt der. Begynner å lure litt på han da. Men kanskje han bare sier høyt ( uten antenner, for det har han ikke alltid) det som andre menn tenker??



Anonymous poster hash: 6e040...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det som jeg reagerte litt på var at han snakket med noen og sa så jeg også hørte det at det det hadde sikkert vært gøy å være i Phattaya ( han snakket med som hadde vært der), men at konsekvensene ikke var verdt det ? Synes det var litt rart å si når jeg satt der. Begynner å lure litt på han da. Men kanskje han bare sier høyt ( uten antenner, for det har han ikke alltid) det som andre menn tenker??

 

 

Med andre ord sier han at han skulle ønske han kunne ha seg med prostituerte i Pattaya, og ville gjort det om han ikke samtidig risikerte å miste deg?

 

Må bare si jeg er veldig glad for at min kjære aldri kunne funnet på å si noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke han tenkte på å miste meg engang. Det han tenkte på var kjønnssykdommer! Det sier litt om antennene hans, eller om han i det hele tatt tenner på meg. Jeg begynner å lure på hva som foregår i hodet hans. Han har aldri sett meg i øynene når vi har hatt sex,, men det gjør han aldri ellers heller. Han ser meg aldri i øynene.. synes det er så rart og merkelig?



Anonymous poster hash: 6e040...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hans "forsvar" så har han vokst opp med en mor som bare snakker sånn og er vel det han er vandt til blant henne og hennes drikkevenner.Men allikevel ? Dette er det vel grunn til å fortelle han at ikke er akseptabelt!



Anonymous poster hash: 6e040...9e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til hans "forsvar" så har han vokst opp med en mor som bare snakker sånn og er vel det han er vandt til blant henne og hennes drikkevenner.Men allikevel ? Dette er det vel grunn til å fortelle han at ikke er akseptabelt!

Anonymous poster hash: 6e040...9e5

 

 

Du kan jo ikke forandre ham, det kan han bare selv. Han er som han er, og du kan til en viss grad få ham til  å endre handlingsmønstre, men neppe hans tankegang. Men du bør selvfølgelig kunne si hva du mener om hans livsstil og evt. også hva du kan "akseptere" (selv om jeg ikke liker slike ultimatum ved sider han hadde allerede før forholdet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...