Gå til innhold

Er det wellbutrinen som gir sterkere obsessive thoughts?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på wellbutrin samtidig som jeg gjennomgikk et stygt samlivsbrudd. Energinivå og søvn er god, men jeg greier ikke legge vekk tankene på han og det som har skjedd. Jeg tenker veldig intenst på det store deler av dagen, og går gjennom alle mulige løsningsmetoder og analyserer. Til og med når jeg gjør andre ting så har jeg plutselig gått i transe omtrent, og tenkt på det i en time. Har dette -at det blir så intenst- noe med medisinen å gjøre?

Jeg har fremdeles vondt i brystet og føler sorg som er så sterk at jeg ikke ser noen løsning, selv om jeg aktiverer meg selv og prøver å tenke positivt. Vil det kunne hjelpe å øke til 300mg?



Anonymous poster hash: 41280...307
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt om mange som har blitt verre av "obsessive thoughts" av Wellbutrin. Fungerer sikkert kjempefint mot anhedoni og energimangel, men jeg tror noe med dopaminet den øker gjør noe med rare tanker. Vet ikke om det er derfor antipsykotika fungerer bra mot OCD, dette kan og skal jeg egentlig ikke si så mye om for jeg er ingen ekspert :)

 

Men bør du ikke heller spørre legen om en annen medisin i tillegg/i stedet for enn å øke? Hvis du blir verre av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om mange som har blitt verre av "obsessive thoughts" av Wellbutrin. Fungerer sikkert kjempefint mot anhedoni og energimangel, men jeg tror noe med dopaminet den øker gjør noe med rare tanker. Vet ikke om det er derfor antipsykotika fungerer bra mot OCD, dette kan og skal jeg egentlig ikke si så mye om for jeg er ingen ekspert :)

 

Men bør du ikke heller spørre legen om en annen medisin i tillegg/i stedet for enn å øke? Hvis du blir verre av den?

 

Hvilken medisin skulle det være? Går det an å kombinere wellbutrin og abilify, for eksempel? Har forsøkt med ssri i tillegg, men ble alt for trøtt og tiltaksløs.

Anonymous poster hash: 41280...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...