Gå til innhold

Ta testen og sjekk om du er deppa


BrukerErAnonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta den heller her:

 

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/montgomery-and-aasberg-depression-rating-scale-madrs-3271.html

 

Da ser man poengene.

 

For en mer brukervennlig symptombeskrivelse (det som står i denne testen er ment brukt for leger), les spørsmålene fra http://www.depresjon.com/depresjon_test.html og fyll inn i arket i første link. Første spørsmål som man ikke kan bedømme selv er også byttet ut med et annet.

 

Mine poeng er vel cirka sånn:

Synlig tristhet: 0

Tristhet: 1

Indre spenning: 2

Søvnvansker: 0

Nedsatt apetitt: 0

Konsentrasjonsvansker: 1

Initiativløshet: 1

Svekkede følelsesmessige reaksjoner: 1

Depressivt tankeinnhold: 0

Suicidalitet: 0

 

6 poeng -> ikke deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skulle være interessant hvordan dere scorer på de ulike delene, da særlig spm 10..

Jeg huket av for 1 poeng på spm 10. Dette fordi jeg befinner meg mellom 0 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg huket av for 1 poeng på spm 10. Dette fordi jeg befinner meg mellom 0 og 2.

 

OK. Takk for svar :)

 

Jeg er alltid så usikker på hva jeg skal svare der. (og når jeg sier "alltid" er det fordi denne testen for meg er en tvangshandling, har sikkert tatt den 200 ganger, hehe).

 

Jeg vil for alt i verden svare null poeng der. Jeg er ikke lei av livet. Jeg VIL leve! Men jeg har disse idiotiske tankene som forteller meg noe annet. Psykiateren min satte minus 2 poeng på den (som en spøk riktignok) men det bør vel fortelle meg at jeg har null poeng der :)

 

Hamilton 17 har jo en annen formulering:

0 - ingen suicidale tanker

1 - finner livet ikke verdt å leve

2 - ønsker seg død

3 - selvmordstanker

4 - selvmordsforsøk.

 

Her er det jo også en del rot. Jeg finner livet verdt å leve men har idiotiske tanker om det motsatte.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle være interessant hvordan dere scorer på de ulike delene, da særlig spm 10..

 

Tok 1 på den jeg og. Jeg har ikke suicidtanker (2), men har heller ikke ordinær livslyst (0).

Endret av TulleKoppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk for svar :)

 

Jeg er alltid så usikker på hva jeg skal svare der. (og når jeg sier "alltid" er det fordi denne testen for meg er en tvangshandling, har sikkert tatt den 200 ganger, hehe).

 

Jeg vil for alt i verden svare null poeng der. Jeg er ikke lei av livet. Jeg VIL leve! Men jeg har disse idiotiske tankene som forteller meg noe annet. Psykiateren min satte minus 2 poeng på den (som en spøk riktignok) men det bør vel fortelle meg at jeg har null poeng der :)

 

Hamilton 17 har jo en annen formulering:

0 - ingen suicidale tanker

1 - finner livet ikke verdt å leve

2 - ønsker seg død

3 - selvmordstanker

4 - selvmordsforsøk.

 

Her er det jo også en del rot. Jeg finner livet verdt å leve men har idiotiske tanker om det motsatte.

Forsøk å tenke helt rasjonelt. Ikke la de dumme tankene styre deg. Men nå vet jeg lite om tvangstanker, så det er mulig dette svaret er helt bak mål :)

Jeg konsentrerte meg skikkelig da jeg tok testen og involverte ikke følelsene. Hadde jeg koblet inn følelsene, ville jeg scoret høyere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 1 på den jeg og. Jeg har ikke suicidtanker (2), men har heller ikke ordinær livslyst (1).

 

Jeg tror 2 poeng er noe sånt som "livet suger, men jeg vil ikke dø". Jeg vet ikke helt hva en "flyktig selvmordstanke" er da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror 2 poeng er noe sånt som "livet suger, men jeg vil ikke dø". Jeg vet ikke helt hva en "flyktig selvmordstanke" er da..

 

Kanskje sånn at du kan tenke på selvmord, men at tanken forsvinner fort og at den ikke påvirker deg noe særlig? Jeg har ikke sånne tanker i det hele tatt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å tenke helt rasjonelt. Ikke la de dumme tankene styre deg. Men nå vet jeg lite om tvangstanker, så det er mulig dette svaret er helt bak mål :)

Jeg konsentrerte meg skikkelig da jeg tok testen og involverte ikke følelsene. Hadde jeg koblet inn følelsene, ville jeg scoret høyere :)

 

Neida, takk for et godt svar :)

 

Jeg lurer jo også litt på om man skal involvere følelsene i en slik test. For rasjonelt så elsker jeg livet mitt på alle måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sånn at du kan tenke på selvmord, men at tanken forsvinner fort og at den ikke påvirker deg noe særlig? Jeg har ikke sånne tanker i det hele tatt jeg.

 

Ja, muligens. Jeg har heller ikke sånne tanker. Mer av typen "hva om jeg kræsjer i en trailer? Men jeg vil ikke dø! Joda, det vil du! Hvorfor skulle jeg ville det? Aner ikke. Jeg vil jo ikke dø!".

 

Blir jo en del sånne mentale krangler i løpet av dagen. Heldigvis klarer jeg stort sett å la de være i bakgrunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, muligens. Jeg har heller ikke sånne tanker. Mer av typen "hva om jeg kræsjer i en trailer? Men jeg vil ikke dø! Joda, det vil du! Hvorfor skulle jeg ville det? Aner ikke. Jeg vil jo ikke dø!".

 

Blir jo en del sånne mentale krangler i løpet av dagen. Heldigvis klarer jeg stort sett å la de være i bakgrunnen..

 

Skjønner hva du mener. Et slags tankekjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Et slags tankekjør.

 

Ja, det er noe dritt. SSRI kjøler det litt ned, men jeg er redd jeg må gå løs med skikkelig krutt (AP) hvis svineriet ikke gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...