Gå til innhold

Asperger, mister fokus i det siste

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei, jeg er en mann på 25 år. Jobber som utvikler innen for et stort IT selskap. Jeg har asperger, jeg har altid klart å ha et VELDIG bra fokus når jeg jobber (langt over "normalen"). Men på grunn av ting som har hent i livet på privaten mister jeg i det siste fokus .. og sitter putselig å sørfer på nettet på helt random ting uten at jeg egentlig tenker over hvorfor....

Dette går veldig ut over min produktivitet!! Defor har jeg kommet frem til å lage meg et data program som gir meg en varsling for å "hente meg inn igjen" med intervall.

Men jeg har 3 spørsmål:

-Hvor lang intervall bør jeg ha?

-Bør jeg belønne meg selv med poeng f.esk ?

-Bør det stå motiverende ting på boksen som hopper opp på sjermen ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Intervallet må tilpasses din observasjon om hvor ofte du "faller ut". Det må kunne endres ved bedring/forverring.

2. Ja, men her er det vel best med færrest mulige poeng? Dvs færrest mulige påminninger nødvendig.

3. Ja, absolutt. Positive setninger er bra.

Skrevet

Hei!

Takk for svar.

???

Anonymous poster hash: b34bf...134

Skrevet

???

Anonymous poster hash: b34bf...134

Hun har asperger selv og satte pris på denne tråden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...