Gå til innhold

Hvordan foregår innleggelse om man får psykose?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Og hvor lenge må man være innlagt? Må man dele rom med andre? Får man tvangstrøye på seg og lagt inn i et hvitt rom? Jeg er litt urolig for innleggelsen de snakker om at jeg kanskje skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig varierende dette. Det er heller ikke selvsagt at man trenger innleggelse ved psykose heller, ikke engang frivillig, det kommer helt an på.

 

Tvangstrøyer har de sluttet med for lenge siden.

 

Tror som regel man har rom alene. Jeg har lest om ett sted hvor de har noen fellesrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Psykiateren sa i dag at jeg er så sjuk at jeg mest sannsynlig blir innlagt fordi jeg syns jeg er frisk og ikke vil ta piller. Håper det ikke er i Haugesund dps at de har fellesrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren sa i dag at jeg er så sjuk at jeg mest sannsynlig blir innlagt fordi jeg syns jeg er frisk og ikke vil ta piller. Håper det ikke er i Haugesund dps at de har fellesrom.

 

http://www.helse-fonna.no/omoss/avdelinger/dps-haugaland/Sider/enhet.aspx

 

Hvis det er her, så fant jeg ikke noe eksplisitt om fellesom, men står at det er moderne, så da er det etter all sannsynlighet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at når det er moderne så er det ikke enerom men bare fellesrom?

 

Hm, nei, sorry, motsatt altså. Moderne = enerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor lenge må man være innlagt? Må man dele rom med andre? Får man tvangstrøye på seg og lagt inn i et hvitt rom? Jeg er litt urolig for innleggelsen de snakker om at jeg kanskje skal på.

 

Det er ikke skummelt og de er ganske greie der og du får eget rom, det har jeg alltid fått :) Du blir vel til du har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Det er ikke skummelt og de er ganske greie der og du får eget rom, det har jeg alltid fått :) Du blir vel til du har blitt bedre.

Ok. Kan det hende jeg bare blir innlagt en dag og får sprøyte med medisin og så blir utskrevet samme dag? Eller varer det alltid lengre enn en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan det hende jeg bare blir innlagt en dag og får sprøyte med medisin og så blir utskrevet samme dag? Eller varer det alltid lengre enn en dag?

 

Tror du må belage deg på noen uker i alle fall, det pleier å gå fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren sa i dag at jeg er så sjuk at jeg mest sannsynlig blir innlagt fordi jeg syns jeg er frisk og ikke vil ta piller. Håper det ikke er i Haugesund dps at de har fellesrom.

 

Du har fått mange fine svar allerede, jeg vil bare legge til at de er der for å hjelpe deg. For å støtte og trygge deg, ikke kjempe mot deg. De vil deg vel og de ønsker deg frisk. Når man er syk forstår man ikke alltid sitt eget beste eller hvorfor man skal ta medisiner når man opplever seg selv som frisk, jeg håper du likevel gir det en sjanse. 

Etter all sansynlighet vil du få enerom, ingen tvangstrøye eller tortur, men mye ro og trygghet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan foregå helt som en vanlig innleggelse. En kommer inn på avdelingen. Det skjer en innkomstsamtale med lege og sykepleier. Det tas blodprøve da eller dagen etterpå. En får stort sett enerom. En kan delta sosialt sammen med medpasienter og personale.

 

Kun om en er aggressiv og voldelig kan en komme på skjermet avsnitt. Er utageringen ekstrem, kan en bli lagt i belter. Dette skjer svært sjelden.

 

En må være innlagt så lenge som til det er bra nok med polikliniske samtaler hvor en bor hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Kan det hende jeg bare blir innlagt en dag og får sprøyte med medisin og så blir utskrevet samme dag? Eller varer det alltid lengre enn en dag?

Nei, du kommer til å bli der lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ok. Kan det hende jeg bare blir innlagt en dag og får sprøyte med medisin og så blir utskrevet samme dag? Eller varer det alltid lengre enn en dag?

Akuttinnleggelser kan vare fra et par dager til flere uker.

 

Jeg vil tro at behandleren/legen din er den som best kan svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Det kan foregå helt som en vanlig innleggelse. En kommer inn på avdelingen. Det skjer en innkomstsamtale med lege og sykepleier. Det tas blodprøve da eller dagen etterpå. En får stort sett enerom. En kan delta sosialt sammen med medpasienter og personale.

 

Kun om en er aggressiv og voldelig kan en komme på skjermet avsnitt. Er utageringen ekstrem, kan en bli lagt i belter. Dette skjer svært sjelden.

 

En må være innlagt så lenge som til det er bra nok med polikliniske samtaler hvor en bor hjemme.

Får jeg ha med ipaden min hviss jeg blir innlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...