AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg trodde jeg var på vei mot å bli frisk. Hadde planer og ønsker for hva jeg kunne gjøre og trodde selv jeg hadde god nok innsikt til at jeg ville klare det denne gangen. Men så snur alt i løpet av få dager og jeg er ikke lengre i stand til å se muligheter, alt jeg ser nå er uoverkommelige utfordringer. Alt er vanskelig, selv de enkleste ting og jeg er redd jeg nå er på vei inn i en ny depresjon. Blir så utrolig oppgitt, sliten og lei meg, vet ikke om jeg har krefter nok til å kjempe imot lengre, så hva gjør jeg da? Startet i sommer med stemningsstabiliserende for å forhindre nye tilbakefall, men det er tydeligvis ikke nok. Har vært gjennom dette så mange ganger før og bare tanken på en ny depresjon gjør at jeg får tilbake tankene om å gi opp livet og at det hadde vært til det beste for alle om jeg ikke er her lengre. Beklager at jeg skriver dette her inne, har ikke så lett for å formidle hvordan jeg har det til noen i RL og føler for å få ut litt frustrasjon og negative tanker... Anonymous poster hash: b6e98...845 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hvor lang tid har det gått siden det snudde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg trodde jeg var på vei mot å bli frisk. Hadde planer og ønsker for hva jeg kunne gjøre og trodde selv jeg hadde god nok innsikt til at jeg ville klare det denne gangen. Men så snur alt i løpet av få dager og jeg er ikke lengre i stand til å se muligheter, alt jeg ser nå er uoverkommelige utfordringer. Alt er vanskelig, selv de enkleste ting og jeg er redd jeg nå er på vei inn i en ny depresjon. Blir så utrolig oppgitt, sliten og lei meg, vet ikke om jeg har krefter nok til å kjempe imot lengre, så hva gjør jeg da? Startet i sommer med stemningsstabiliserende for å forhindre nye tilbakefall, men det er tydeligvis ikke nok. Har vært gjennom dette så mange ganger før og bare tanken på en ny depresjon gjør at jeg får tilbake tankene om å gi opp livet og at det hadde vært til det beste for alle om jeg ikke er her lengre. Beklager at jeg skriver dette her inne, har ikke så lett for å formidle hvordan jeg har det til noen i RL og føler for å få ut litt frustrasjon og negative tanker... Anonymous poster hash: b6e98...845 Hva er diagnosen din? Har du hatt det slik hele livet? Er det ren depresjon eller noe som inkluderer depresjon, bipolar av noen sort? Hva slags medikamenter har du forsøkt, har du en dyktig psykiater som tar seg av dette? (du trenger ikke svare). Uansett vil ikke kurven fra sykdom til en viss bedring gå jevnt opp, det vil fortsatt være noe opp og ned, litt berg og dalbane. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hva er diagnosen din? Har du hatt det slik hele livet? Er det ren depresjon eller noe som inkluderer depresjon, bipolar av noen sort? Hva slags medikamenter har du forsøkt, har du en dyktig psykiater som tar seg av dette? (du trenger ikke svare). Uansett vil ikke kurven fra sykdom til en viss bedring gå jevnt opp, det vil fortsatt være noe opp og ned, litt berg og dalbane. De har pratet om bipolar siden jeg har slitt med dette så lenge og at det er veldig ustabilt, men tror de har satt tilbakevendende depresjon enn så lenge. Jeg startet på lamictal i begynnelsen av juni og har trappet veldig sakte opp. Står nå på 200 mg og vet ikke om jeg skal øke mer, for psykiateren som skrev ut dem er på ferie fremdeles. Har heller ikke tatt blodprøve enda så vet ikke om jeg står på rett dose heller... Jeg fikk vel bare et inntrykk av at det skulle bli mer stabilt på denne medisinen og at nedturene ikke skulle bli så store, mulig jeg håpet for mye... (Står på 300 mg wellbutrin også) Hva tror du om dette, er det riktig diagnose og rett medikament? Anonymous poster hash: b6e98...845 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hvor lang tid har det gått siden det snudde? Det vet jeg egentlig ikke, det bare har snudd (gradvis) uten noen utløsende hendelse som kan føre til en depresjon. Det er ikke første gang det skjer, har hatt det slik flere ganger, så kjenner det igjen og vet at jeg nå er på vei dit igjen... Hadde håpet at den medisinen de satt meg på i sommer (stemningsstabiliserende) skulle hindre de største nedturene, men tydeligvis tok jeg feil der også. Anonymous poster hash: b6e98...845 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg trodde jeg var på vei mot å bli frisk. Hadde planer og ønsker for hva jeg kunne gjøre og trodde selv jeg hadde god nok innsikt til at jeg ville klare det denne gangen. Men så snur alt i løpet av få dager og jeg er ikke lengre i stand til å se muligheter, alt jeg ser nå er uoverkommelige utfordringer. Alt er vanskelig, selv de enkleste ting og jeg er redd jeg nå er på vei inn i en ny depresjon. Blir så utrolig oppgitt, sliten og lei meg, vet ikke om jeg har krefter nok til å kjempe imot lengre, så hva gjør jeg da? Startet i sommer med stemningsstabiliserende for å forhindre nye tilbakefall, men det er tydeligvis ikke nok. Har vært gjennom dette så mange ganger før og bare tanken på en ny depresjon gjør at jeg får tilbake tankene om å gi opp livet og at det hadde vært til det beste for alle om jeg ikke er her lengre. Beklager at jeg skriver dette her inne, har ikke så lett for å formidle hvordan jeg har det til noen i RL og føler for å få ut litt frustrasjon og negative tanker... Anonymous poster hash: b6e98...845 Jeg føler med deg. Opplever det samme. Håper du får svar som hjelper deg. Klem 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 De har pratet om bipolar siden jeg har slitt med dette så lenge og at det er veldig ustabilt, men tror de har satt tilbakevendende depresjon enn så lenge. Jeg startet på lamictal i begynnelsen av juni og har trappet veldig sakte opp. Står nå på 200 mg og vet ikke om jeg skal øke mer, for psykiateren som skrev ut dem er på ferie fremdeles. Har heller ikke tatt blodprøve enda så vet ikke om jeg står på rett dose heller... Jeg fikk vel bare et inntrykk av at det skulle bli mer stabilt på denne medisinen og at nedturene ikke skulle bli så store, mulig jeg håpet for mye... (Står på 300 mg wellbutrin også) Hva tror du om dette, er det riktig diagnose og rett medikament? Anonymous poster hash: b6e98...845 Men begynnelsen av juni er straks 3 måneder siden, når er din psykiater tilbake? Lamictal er et bra medikament men spørsmålet er om den virker på deg, det er definitivt verdt å prøve ut. Jeg synes dette var i overkant lenge å gå for deg uten noen oppfølging, spes nå med å avklare om du er på riktig dose. Har du en dyktig primærlege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Men begynnelsen av juni er straks 3 måneder siden, når er din psykiater tilbake? Lamictal er et bra medikament men spørsmålet er om den virker på deg, det er definitivt verdt å prøve ut. Jeg synes dette var i overkant lenge å gå for deg uten noen oppfølging, spes nå med å avklare om du er på riktig dose. Har du en dyktig primærlege? Ja jeg har en flink fastlege, men der er jeg sjelden så han er ikke "oppdatert" når det gjelder hva de prøver ut av medisiner på meg. Vet ikke når psykiateren er tilbake, skulle ha ny resept i forrige uke og da hadde hun jeg går hos skaffet det hos en annen lege, med samme dose som jeg stod på uten å vurdere eventuelle endringer. Er ikke så flink til å "kreve" noe av hjelpeapparatet jeg har, har spurt om det med blodprøve for det ble sagt at det skulle tas etter ca. 8 uker, men ingenting skjer (sikkert på grunn av ferien). Var dårlig i vår også og da fikk jeg hjelp av en venn til å få litt fremgang i behandlingen, skulle blant annet få ny primærbehandler på DPS fordi ting har stoppet opp i det siste, dette skulle skje i løpet av august, men har ikke fått time hos hun nye før i slutten av september, så de holder ikke det de lover. Jeg klarer ikke å stille krav på vegne av meg selv og det har skjedd ting i sommer som gjør at jeg ikke ønsker å få hjelp av den personen som var med meg i vår, så nå føler jeg meg veldig alene om det hele og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre... Anonymous poster hash: b6e98...845 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Ja jeg har en flink fastlege, men der er jeg sjelden så han er ikke "oppdatert" når det gjelder hva de prøver ut av medisiner på meg. Vet ikke når psykiateren er tilbake, skulle ha ny resept i forrige uke og da hadde hun jeg går hos skaffet det hos en annen lege, med samme dose som jeg stod på uten å vurdere eventuelle endringer. Er ikke så flink til å "kreve" noe av hjelpeapparatet jeg har, har spurt om det med blodprøve for det ble sagt at det skulle tas etter ca. 8 uker, men ingenting skjer (sikkert på grunn av ferien). Var dårlig i vår også og da fikk jeg hjelp av en venn til å få litt fremgang i behandlingen, skulle blant annet få ny primærbehandler på DPS fordi ting har stoppet opp i det siste, dette skulle skje i løpet av august, men har ikke fått time hos hun nye før i slutten av september, så de holder ikke det de lover. Jeg klarer ikke å stille krav på vegne av meg selv og det har skjedd ting i sommer som gjør at jeg ikke ønsker å få hjelp av den personen som var med meg i vår, så nå føler jeg meg veldig alene om det hele og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre... Anonymous poster hash: b6e98...845 Blodprøve på serumkonsentrasjon kan du ta hos fastlegen din. Pass på at det blir ca 12 timer mellom inntak og blodprøve. Noter inntakstidspunkt og få dem til å skrive dette på rekvisisjonen. På kort sikt kan det være en ide å legge til et SSRI som Cipralex, Seroxat eller Zoloft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Blodprøve på serumkonsentrasjon kan du ta hos fastlegen din. Pass på at det blir ca 12 timer mellom inntak og blodprøve. Noter inntakstidspunkt og få dem til å skrive dette på rekvisisjonen. På kort sikt kan det være en ide å legge til et SSRI som Cipralex, Seroxat eller Zoloft. Takk for svar. Har et lite oppfølgingsspørsmål som jeg håper du kan svare på. Hvem skriver ut slike rekvisisjoner, er det legen ved DPS som ga meg denne medisinen eller er det fastlegen jeg skal snakke med? Anonymous poster hash: b6e98...845 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Takk for svar. Har et lite oppfølgingsspørsmål som jeg håper du kan svare på. Hvem skriver ut slike rekvisisjoner, er det legen ved DPS som ga meg denne medisinen eller er det fastlegen jeg skal snakke med? Anonymous poster hash: b6e98...845 Alle leger kan skrive ut rekvisisjon for blodprøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.