Gå til innhold

Fæl tannpine... råd?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tviler på at noen er oppe nå men.. verd et forsøk.

Har du et kjerringråd mot tannpine? Hva som helst!

Tok 4 Ibux for 3 timer siden som ikke hjalp :(

Ingen vits å kontakte legevakt og tannlege finnes ikke her på natt. Er like før jeg røsker it dritten sjøl.

Har prøvd mandelessens og nellik uten hell. Det hjelper å stå lent litt over trappegelender med tyngden på ene benet.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at noen er oppe nå men.. verd et forsøk.

Har du et kjerringråd mot tannpine? Hva som helst!

Tok 4 Ibux for 3 timer siden som ikke hjalp :(

Ingen vits å kontakte legevakt og tannlege finnes ikke her på natt. Er like før jeg røsker it dritten sjøl.

Har prøvd mandelessens og nellik uten hell. Det hjelper å stå lent litt over trappegelender med tyngden på ene benet.

 

Rør ut nellikpulver i vann, dypp en bomulsdott i blandingen og legg den på tannkjøttet der det verker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør ut nellikpulve i vann, dypp en bomulsdott i blandingen og legg den på tannkjøttet der det verker .

Jeg prøvde.. Flere ganger uten hell :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff-da, da er det nok bare å holde ut en time til, og ringe til tannlegen kl 8.

Kom ikke inn før i morgen :( Jeg sovna og våknet ikke før i stad så jeg ringte ikke fra morgenen av. Huffåhuff. Jeg må bare melde avbud fra jobb idag også. Bortsett fra gallesteinsanfsll er dette det verste jeg har opplevd av snerter - de er konstante. Og det er vel ikke noe legen kan gi meg heller? Prøvde legevakta en gang, da hadde jeg så vondt at jeg ikke greide å snakke. Jeg ble henvist å kontakte tannlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke inn før i morgen :( Jeg sovna og våknet ikke før i stad så jeg ringte ikke fra morgenen av. Huffåhuff. Jeg må bare melde avbud fra jobb idag også. Bortsett fra gallesteinsanfsll er dette det verste jeg har opplevd av snerter - de er konstante. Og det er vel ikke noe legen kan gi meg heller? Prøvde legevakta en gang, da hadde jeg så vondt at jeg ikke greide å snakke. Jeg ble henvist å kontakte tannlege

 

Tannverk er for jævlig :(

 

Du kunne spurt etter noe sterke smertestillende hos tannlegen, det tror jeg skal hjelpe. Du kan ikke gå sånn, men godt du har time i morgen men det er leeenge når du har vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannverk er for jævlig :(

 

Du kunne spurt etter noe sterke smertestillende hos tannlegen, det tror jeg skal hjelpe. Du kan ikke gå sånn, men godt du har time i morgen men det er leeenge når du har vondt.

Jeg ringte til en annen kommune og fikk time der kl 15. Takke gud for det sier jeg bare. Takk for trøstende ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til en annen kommune og fikk time der kl 15. Takke gud for det sier jeg bare. Takk for trøstende ord :)

 

Så bra! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en annen gang - 500 mg paracet + 600 mg Ibux, det slår knockout på tannpine for noen timer. Er anbefalt av flere tannleger jeg vet om. :) Jeg sloknet i alle fall så fort jeg fikk det der i meg omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en annen gang - 500 mg paracet + 600 mg Ibux, det slår knockout på tannpine for noen timer. Er anbefalt av flere tannleger jeg vet om. :) Jeg sloknet i alle fall så fort jeg fikk det der i meg omtrent.

 

Mot skikkelig tannpine hjelper ikke det heller, iallefall ikke meg. 

 

Men nå er tanna rotfylt, og smertene glemt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet råd som kan virke om noen får voldsom tannpine. Knus tabletten og legg den i tanna som gjør vondt. For meg fungerte det bedre enn å spise tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot skikkelig tannpine hjelper ikke det heller, iallefall ikke meg. 

 

Men nå er tanna rotfylt, og smertene glemt  :)

Kan jeg spørre deg hva du betalte for rotfylling?

Jeg trekte ei visdomstann i går, og rotfylte en annen i dag. Alt dette kommer seg på 5500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hva du betalte for rotfylling?

Jeg trekte ei visdomstann i går, og rotfylte en annen i dag. Alt dette kommer seg på 5500,-

Jeg betalte rundt 3000,- for rotfylling for 5-6 år siden så det du betalte høres nesten rimelig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hva du betalte for rotfylling?

Jeg trekte ei visdomstann i går, og rotfylte en annen i dag. Alt dette kommer seg på 5500,-

 

Høres ganske normalt ut. Nå kommer sikkert endelig fylling i tillegg for den rotfylte tannen (det blir fort en 12-1500 kroner ekstra).

 

Du kan skjekke priser her:

 

http://www.hvakostertannlegen.no/behandlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg hva du betalte for rotfylling?

Jeg trekte ei visdomstann i går, og rotfylte en annen i dag. Alt dette kommer seg på 5500,-

Jeg betalte 4500 for rotfylling

 

Men skal tilbake, for oppbygging (tror det var det hun kalte det) av tanna. Skal ikke ha krone på den. 

Og da kommer det sikkert fort 1000-2000 ekstra for denne timen også

 

Dyrt er det iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...