Gå til innhold

Gave til en Venn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er invitees I bursdag I kveld og da jeg ikke vet hvor man kan kjøpe "søte ting" eller helt hva det innebærer, kjøpte jeg noe jeg selv liker. Noe jeg kunne tenke ut hjemme også gå rett til riktig butikk å kjøpe, da jeg ikke liker å gå rundt i butikker.

Nå sier min mann og datter at det bare er jeg som kan finne på noe sånt, også blir jeg usikker på det hele, jeg kjøpte newtons vugge fordi jeg liker dem og har to stk selv.

Jeg syns de både er dekorative, gir mening og glede.

Jeg mener det bare er å bytte den, men siden de smiler og himler med øynene blir jeg usikker. Kanskje jeg heller stopper og kjøper en blomst?

Håper på noens mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er invitees I bursdag I kveld og da jeg ikke vet hvor man kan kjøpe "søte ting" eller helt hva det innebærer, kjøpte jeg noe jeg selv liker. Noe jeg kunne tenke ut hjemme også gå rett til riktig butikk å kjøpe, da jeg ikke liker å gå rundt i butikker.

Nå sier min mann og datter at det bare er jeg som kan finne på noe sånt, også blir jeg usikker på det hele, jeg kjøpte newtons vugge fordi jeg liker dem og har to stk selv.

Jeg syns de både er dekorative, gir mening og glede.

Jeg mener det bare er å bytte den, men siden de smiler og himler med øynene blir jeg usikker. Kanskje jeg heller stopper og kjøper en blomst?

Håper på noens mening.

 

Det hadde vært mer konvensjonelt med en blomst, men jeg hadde syntes newtons vugge hadde vært en morsom gave. Men så er jeg litt sær da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er invitees I bursdag I kveld og da jeg ikke vet hvor man kan kjøpe "søte ting" eller helt hva det innebærer, kjøpte jeg noe jeg selv liker. Noe jeg kunne tenke ut hjemme også gå rett til riktig butikk å kjøpe, da jeg ikke liker å gå rundt i butikker.

Nå sier min mann og datter at det bare er jeg som kan finne på noe sånt, også blir jeg usikker på det hele, jeg kjøpte newtons vugge fordi jeg liker dem og har to stk selv.

Jeg syns de både er dekorative, gir mening og glede.

Jeg mener det bare er å bytte den, men siden de smiler og himler med øynene blir jeg usikker. Kanskje jeg heller stopper og kjøper en blomst?

Håper på noens mening.

Klart du kan gi bort en slik, jeg hadde i hvert fall ikke reagert dersom jeg hadde fått en slik i presang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er invitees I bursdag I kveld og da jeg ikke vet hvor man kan kjøpe "søte ting" eller helt hva det innebærer, kjøpte jeg noe jeg selv liker. Noe jeg kunne tenke ut hjemme også gå rett til riktig butikk å kjøpe, da jeg ikke liker å gå rundt i butikker.

Nå sier min mann og datter at det bare er jeg som kan finne på noe sånt, også blir jeg usikker på det hele, jeg kjøpte newtons vugge fordi jeg liker dem og har to stk selv.

Jeg syns de både er dekorative, gir mening og glede.

Jeg mener det bare er å bytte den, men siden de smiler og himler med øynene blir jeg usikker. Kanskje jeg heller stopper og kjøper en blomst?

Håper på noens mening.

Jeg hadde elsket å få en sånn! Har alltid vært fasinert av dem, men har aldri rotet meg til å kjøpe en. :) Synes du skal gi den bort jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket å få en sånn! Har alltid vært fasinert av dem, men har aldri rotet meg til å kjøpe en. :) Synes du skal gi den bort jeg!

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er invitees I bursdag I kveld og da jeg ikke vet hvor man kan kjøpe "søte ting" eller helt hva det innebærer, kjøpte jeg noe jeg selv liker. Noe jeg kunne tenke ut hjemme også gå rett til riktig butikk å kjøpe, da jeg ikke liker å gå rundt i butikker.

Nå sier min mann og datter at det bare er jeg som kan finne på noe sånt, også blir jeg usikker på det hele, jeg kjøpte newtons vugge fordi jeg liker dem og har to stk selv.

Jeg syns de både er dekorative, gir mening og glede.

Jeg mener det bare er å bytte den, men siden de smiler og himler med øynene blir jeg usikker. Kanskje jeg heller stopper og kjøper en blomst?

Håper på noens mening.

Vet ikke hva det er det du har kjøpt, newtons vugge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

En ting til. Kan jeg gå i svart genser og svart skjørt i bursdag eller gjør man det kun i begravelser.

Jeg er sliten og vet ikke hvordan dette skal gå, det er for mye, jeg burde aldri takket ja.

Jeg liker å bli invitert, tenke på å gå, men så er jeg opptatt og det er vanskelig å gjøre noe annet nå.

Jeg er så opptatt egentlig, men jeg drar selv om jeg er opptatt, det er selve overgangen nå jeg gruer meg til.

Komme et helt nytt sted. Isteden for å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven høres flott ut, jeg hadde blitt glad for en slik. Når det gjelder antrekket synes jeg du kan gå i svart, det passer til alt. Hvis du vil "muntre opp" antrekket litt, kan du bruke smykke, armbånd, ørepynt og klokke med litt farger.

 

Håper du får det koselig på fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven høres flott ut, jeg hadde blitt glad for en slik. Når det gjelder antrekket synes jeg du kan gå i svart, det passer til alt. Hvis du vil "muntre opp" antrekket litt, kan du bruke smykke, armbånd, ørepynt og klokke med litt farger.

 

Håper du får det koselig på fest!

Hei!

Takk, jeg har nå bestemt meg for å snakke med min mann om fester...

Jeg avtaler også kjennes det for mye ut...

Jeg kjører selv så jeg kan komme meg fort hjem.

Jeg har i tillegg en svalbardtur snart og selv om jeg vil, har jeg det best hjemme, absolutt nok for meg her.

Så står billetten i mitt navn og min mann sier jeg må dra og at det ikke kan forandres, det er merkelig.

Nå passer det dårlig, da jeg trenger ro, og ikke reiser noe sted.

Hvorfor kan man ikke forandre en billett til en annen person?

Takk for svar og at du ønsker meg en fin fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven høres flott ut, jeg hadde blitt glad for en slik. Når det gjelder antrekket synes jeg du kan gå i svart, det passer til alt. Hvis du vil "muntre opp" antrekket litt, kan du bruke smykke, armbånd, ørepynt og klokke med litt farger.

 

Håper du får det koselig på fest!

Hei!

Og takk for at du og alle de andre her :-) ville likt å få newtons vugge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er så fortvilt!

Saken er ikke lett, jeg har nå så mye å tenke på at jeg ikke klarer tenke på klær.

Hvis bare ett menneske skjønte hvordan det er å ha mine vansker å måtte kjøre bil, gå på møter, gå til spesialister, misforstå og tolke alt for bokstavelig, det gjør meg sliten.

Jeg har derfor gått i de samme klær i ca 10 dager og de er ikke skitne, da jeg ikke svetter som andre mennesker.

Jeg hadde en diskusjon på dette tidlig i dag tidlig, min mann var tydelig frustrert, da han mener jeg skal følge reglene som andre her i huset har. Men de har regler fordi de svetter og jeg har ikke fått råd fra barnehabiliteringen, jeg har ikke fått personlige råd.

Dessuten sier min psykiater at jeg er pent kledd ogmer velstelt, osv...min mann sa det ikke spiller noen rolle om klær har flekker eller ikke, de er skitne uten flekker og uten lukt når de er brukt i en uke.

Problemet mitt er at jeg liker klær bedre jo lenger de er brukt innenfor rimelighetens grenser, de blir myke etter en dag, og bedre etter to dager. Og jegsover jo i natttøy og dusjer og tar på meg de samme klærne, unntatt undertøy. Jeg er altså ren. Hadde klærne hatt flekker eller jeg luktet, men det var min mann enig i at jeg ikke gjør.

Nå er problemet at jeg ikke klarer å pynte meg, jeg har tatt på meg en flekkete bukse, min favoritt, ødelagt av svovelsyre nederst på det ene benet Og en hvit singlet også favoritt. Lenger kommer jeg ikke, jeg klarer ikke med mere klær nå...og den ene som skal på fest svarer ikke.

Kanskje jeg bare må gå som jeg er, og gi newtons vugge også får de bare se hvordan det kan være å ikke rå med alt, og i vertfall ikke klær, jeg har så alt for mye :-( jeg er ren , men jeg er så sliten at jeg klarer ikke pynteklær nå, da håper jeget holder at jeg har skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig sliten ut. Jeg tror du trenger å hvile deg.

 

Skal du alene i bursdag eller sammen med din mann? Hvis du skal alene, så syntes du godt kan gå i yndlingsbuksen din og singlet. Det er varmt i ettermiddag, så det høres ganske deilig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med din mann i at 10 dager i de samme klærne er for lenge. Selv om du ikke merker at du svetter gjør du nok det, og det setter seg lukt i klærne fra matlaging og mye annet.

 

Har du ikke noe som er behagelig å gå i, men uten svovelsyreflekker, du kan slenge på deg? Det er nå forresten ikke så farlig heller. Det viktigste er nå at man kommer! Gaven er kjempefin. Jeg ville i alle fall blitt glad for en sånn. Håper du kommer deg avgårde, og at det blir hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig sliten ut. Jeg tror du trenger å hvile deg.

 

Skal du alene i bursdag eller sammen med din mann? Hvis du skal alene, så syntes du godt kan gå i yndlingsbuksen din og singlet. Det er varmt i ettermiddag, så det høres ganske deilig ut.

Hei!

Ååååå takk......

Jeg skal ikke med min mann , dette er resultatet av å få diagnosen, man får venner.....

Ofte er det okey, men nå føles det for mye, og jeg hadde slappet bedre av om de andre hadde asperger syndrom, for da kommer man som man er...

Jeg er blitt oppdratt 1. av min mann

2 . min psykiater og 3 . At jeg vil tilpasse meg ( dvs min trang til å innordne meg)

Jeg skal hente noen på veien, men jeg tror jeg tar med meg vin, jeg kan jo la bilen stå der, hvis jeg finner ut at jeg takler det bedre enn jeg tror. Skulle ønske jeg kunne vist deg klærne, men buksen med svovelsyreflekker har jeg brettet opp og singletten er ren og kanten brettet opp og sandelene er mine favoritter, ognjegvhar øredobbene på meg og jeg har greidd håret, tatt på mascara, men helst vil jeg være alene.

Min mann driver med en verdensrekord nå, og derfor er jeg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med din mann i at 10 dager i de samme klærne er for lenge. Selv om du ikke merker at du svetter gjør du nok det, og det setter seg lukt i klærne fra matlaging og mye annet.

 

Har du ikke noe som er behagelig å gå i, men uten svovelsyreflekker, du kan slenge på deg? Det er nå forresten ikke så farlig heller. Det viktigste er nå at man kommer! Gaven er kjempefin. Jeg ville i alle fall blitt glad for en sånn. Håper du kommer deg avgårde, og at det blir hyggelig! :)

Hei!

Ulempen for meg er at jeg ikke kan bryte avtaler, de er regler og om jeg måtte kjørt videre etter en trafikkulykke ville jegkunne møtt blødende opp på døren og sagt " gratulerer med dagen" med et smilmog evt blod på gaven.

Jeg avlyser ikke uansett hva som skjer.

Men jeg gruer meg!

Jeg har brettet opp buksen sånn at flekkene av svovelsyre ikke syns. Min mann hater denne buksen og sier han skal kaste den, men han glemmer det heldigvis og det er jo jeg som vasker klær i huset.

Ja ifølge barnehabiliteringen skal man skifte visse klær hver dag og bukser annen hver dag, slitsomt, jeg klarer ikkemfølge de reglene da jeg ikke personlig har fått dem, og klær blir bedre og bedre jo lenger man bruker dem. Jeg prøver å skifte sånn at medstudenter ikke skal ta annstøt og tenke jeg er skitten.

Takk for hjelp og svar. Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har skrevet "gratulerer med....års dagen, håper du får en hyggelig fest"

På kortet, håper det er ok? Jeg skrev klem..... Etterpå.

Også ant år vennen blir på den stiplede linjen, jeg håper det går fint, finner ikke på noe mer å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...