Gå til innhold

Mitt lille dilemma


TulleKoppen

Anbefalte innlegg

Jeg sliter endel med skam og dårlig samvittighet i forbindelse med at jeg får penger fra NAV og ikke tjener egne penger. Som sagt tidligere.

 

Så jeg har på en måte veldig lyst til å gjøre noe med dette.

 

Men på en annen side så har jeg ikke lyst i det hele tatt. Jeg ønsker rett og slett ikke å dra ut i samfunnet. Jeg ønsker ikke å snakke med folk. Det holder med nær familie for min del.

 

Så jeg tenker mye på dette da.

 

Om jeg skal begynne i gruppeterapi før jeg beveger meg ut i samfunnet kanskje. Gruppeterapi har jeg faktisk lyst til å gå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruppeterapi er jo ikke så dumt da, det bør du satse på hvis du har muligheten :)

 

Ja det tenkte jeg uansett å gjøre.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke det tilbudet?

 

Nei dessverre ikke, gikk i gruppe tidligere og likte det så det anbefaler jeg på det varmeste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå i gruppetime du! :)

Tror det vil være veldig bra for deg, og få deg til å forstå at mange liker deg og ikke omvendt. Stå på!

 

Takk!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :)

Håper det hjelper deg. Si ifra her når du har vært der da, så vi kan høre hvordan det har gått ;)

 

Hehe, takk for tilbudet, men neppe. Jeg må veie ordene mine i den gruppen med omhu, for å gjøre meg minst mulig gjenkjennbar. Det ville være krise om noen gjenkjente meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet for at du får penger fra Nav.

Det er heller "samfunnet" som bør ha dårlig samvittighet og skam for at det er så grovt som det er.

Ikke alle er egnet for å leve i den ego/kalde verden der ute.

Ingen grunn til å føle seg mindreverdig av den grunn. Heller tvert imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for tilbudet, men neppe. Jeg må veie ordene mine i den gruppen med omhu, for å gjøre meg minst mulig gjenkjennbar. Det ville være krise om noen gjenkjente meg.

Hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet for at du får penger fra Nav.

Det er heller "samfunnet" som bør ha dårlig samvittighet og skam for at det er så grovt som det er.

Ikke alle er egnet for å leve i den ego/kalde verden der ute.

Ingen grunn til å føle seg mindreverdig av den grunn. Heller tvert imot :)

 

Fint å høre.  :)

 

Men vet jo det finnes folk som misbruker vårt fine system, og jeg sliter jo litt med tanker om at jeg kanskje er en sånn en. Men ser absolutt at det kan være syke, irrasjonelle tanker. Det var det psykiatern sa og han vet vel best.  :)

 

Hvorfor det egentlig?

 

Hvorfor hva da? At de vil kjenne meg igjen? Jo, du vet, alle er jo så opptatt av meg, også bruker de søkefunksjonen til å bla gjennom alt jeg har skrevet her inne, samler opp alt sammen vettu.  ;)

 

Jeg er et grusomt menneske må vite!  ;)

 

Jeg vet de kloke menneskene mener dette er urealistisk, og er med på det også. Er bare litt vanskelig å kontrollere megselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å høre.  :)

 

Men vet jo det finnes folk som misbruker vårt fine system, og jeg sliter jo litt med tanker om at jeg kanskje er en sånn en. Men ser absolutt at det kan være syke, irrasjonelle tanker. Det var det psykiatern sa og han vet vel best.  :)

 

 

Hvorfor hva da? At de vil kjenne meg igjen? Jo, du vet, alle er jo så opptatt av meg, også bruker de søkefunksjonen til å bla gjennom alt jeg har skrevet her inne, samler opp alt sammen vettu.  ;)

 

Jeg er et grusomt menneske må vite!  ;)

 

Jeg vet de kloke menneskene mener dette er urealistisk, og er med på det også. Er bare litt vanskelig å kontrollere megselv.

Seriøst? Gjør de det? Er du sikker på det? Jeg tviler det er sant. Du er ikke grusom! Du er kjempesnill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Gjør de det? Er du sikker på det? Jeg tviler det er sant. Du er ikke grusom! Du er kjempesnill.

 

Tror ikke det hjelper hva du sier, det er visst vrangforestillinger i en eller annen grad av intensitet. Skal ikke snakke om dette.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hjelper hva du sier, det er visst vrangforestillinger i en eller annen grad av intensitet. Skal ikke snakke om dette.  ;)

Hvorfor ikke? Hva er galt å snakke om selv om folk syns det er vrangforestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Hva er galt å snakke om selv om folk syns det er vrangforestillinger?

 

Vil ikke si at det er noe galt i det, men selv om ting ikke er feil å gjøre så er det jo ikke alltid det har noen hensikt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at det er noe galt i det, men selv om ting ikke er feil å gjøre så er det jo ikke alltid det har noen hensikt da...

Det er sant.. men det burde ikke være sånn at folk er redd å si hvordan de oppfatter verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.. men det burde ikke være sånn at folk er redd å si hvordan de oppfatter verden.

 

Man burde ikke alltid si hva man mener. Det er veldig mye man bør holde for seg selv. Men også mange ting man bør snakke om. Det er vanskelig å skille, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde ikke alltid si hva man mener. Det er veldig mye man bør holde for seg selv. Men også mange ting man bør snakke om. Det er vanskelig å skille, ja.

True. Det er ialfall viktig å snakke/skrive om det som man føler for å dele, mener jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...