Gå til innhold

Kan man ikke tjene 1G som ufør lenger?

Anbefalte innlegg

Er muligheten for og tjene inntil 1 G som ufør tatt bort?

Syns jeg har lest noe av dette...

Leste også i en tråd at ved en borgerlig regjering vil dette bli innført igjen, stemmer det? De pengene MÅ jeg ha!!

obs: Også postet på åpent forum.

Anonymous poster hash: b784c...c05

Anonymous poster hash: 989a8...d95
  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Er ikke dette noe som ble bestemt under "de rødgrønne"? "De borgerlige" har mulighet for å forandre dette, men ikke vet jeg hva de har tenkt å gjøre.

Dette var et samarbeid fra begge fløyer. Så sannsynligheten for at det blir som det er, er stort. Men det kan selvfølgelig være enkelte ting de var uenige om, som den borgerlige regjeringen med flertall ønsker å forandre. Men tror det var ganske stor enighet om denne saken som jeg har forstått det. 

Leste også i en tråd at ved en borgerlig regjering vil dette bli innført igjen, stemmer det? De pengene MÅ jeg ha!!

Du kan tjene inntill 1 g frem til 1 januar 2015, da trer den nye reformen i kraft og den muligheten faller bort. Tror du fremdeles kan tjene 0,4 g etter den datoen uten trekk i trygden,

Annonse

Tror nok ikke dette blir forandret selv om vi har fått ny regjering. Den nye reformen ble forhandlet frem av både de rødgrønne og de borgelige partiene. Dette kan du lese mer om på stortinget.no. Der kommer dette frem. Den nye reformen vil med stor sannsynlighet tre i kraft som den fremstår nå 1 januar 2015.  Jeg tror hvis jeg ikke husker feil at det skal være en overgangsordning. slik at du kan tjene mer enn 0,4 g, men mindre enn 1g, lurer på om det var ca 60.000 for de som er i arbeid og tjener 1 g når reformen starter. De mener at den nye ordningen er bedre, fordi det skal lønne seg å arbeide. Altså blir trekken i trygden mindre enn du vil tjene på en arbeidstime. Du kan også arbeide mange flere timer uten at uføregraden din blir tatt opp til ny vurdering. 

Jeg ser ikke helt at dette er til det bedre for alle de som har litt arbeidsevne igjen. Slik jeg ser det, betyr det at de som arbeider inntil 1 g i dag, vil få betydelig redusert inntekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...