stjernestøv Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 I dag tok jeg på meg sminke og gikk på cafe med en venninne, følte meg litt bedre da men kan jo ikke gjøre det hver dag. Tips til andre ting jeg kan gjøre alene? Bør vel begynne med husarbeid og igjen, men det virker uoverkommelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Ta badet. Vask og rydd der i morgen. Kun badet. Gå så en tur etterpå, været her på Østlandet er i hvertfall nydelig. På torsdag: Rydd kjøkkenet. Planlegg noe godt til middag, gå ut og handle det (og gå en liten tur i samme slengen, og kjøp en plante tiol kjøkkenet ditt), lag mat på ryddig kjøkken, spis og kos deg og vask opp etterpå. Fredag: tid for tur på kafé med venninne igjen? Skift sengetøy og få unna noe klesvask. Anonymous poster hash: e0ece...f86 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Ta badet. Vask og rydd der i morgen. Kun badet. Gå så en tur etterpå, været her på Østlandet er i hvertfall nydelig. På torsdag: Rydd kjøkkenet. Planlegg noe godt til middag, gå ut og handle det (og gå en liten tur i samme slengen, og kjøp en plante tiol kjøkkenet ditt), lag mat på ryddig kjøkken, spis og kos deg og vask opp etterpå. Fredag: tid for tur på kafé med venninne igjen? Skift sengetøy og få unna noe klesvask. Anonymous poster hash: e0ece...f86 Takk, får ta badet i morgen, et rom av gangen er vel lurt ja. Det er et nydelig vær her og. Tror jeg skal ta meg en tur på grava til bror min, kjøpte et hjerte i dag der det står "Tenker på deg". Da får jeg meg en tur også. Husarbeid er tungt altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gefjon Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Begynn i det små - husker selv at det var en gang det å rydde i smykkeskrinet var nok I stedet for å ta et rom av gangen, går det også an å ta et skap eller en skuff om gangen. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Begynn i det små - husker selv at det var en gang det å rydde i smykkeskrinet var nok I stedet for å ta et rom av gangen, går det også an å ta et skap eller en skuff om gangen. Lykke til Takk Tok badet og toalettet i går så litt gjorde jeg, i dag får jeg rydde litt tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Takk Tok badet og toalettet i går så litt gjorde jeg, i dag får jeg rydde litt tenker jeg. Sett deg små, små mål. Ikke gap over for mye på en gang, selv om du har lyst eller du har mye som må gjøres. Gjør ting porsjonsvis og ta små pauser. Dette er hva jeg måtte lære meg etter at jeg "møtte veggen" og mistet over halvparten av den energien jeg hadde før. Det er kun slik jeg for min del fungerer. Feks vasker jeg vinduene i dag: steg 1 var å ta ned gardinene, sette de på vask, finne frem vaskeutstyr og nye gardiner. Så satte jeg meg ned med en kopp kaffe. Steg 2 var å vaske vinduene på stua og kjøkkenet. 5 min pause. Neste steg er å bytte vaskevannet og gå løs på de neste vinduene osv. Siste steg er å henge opp gardinene. Da tar jeg 5 min pause mellom hvert rom pga nakken. Dette var bare et eks på hvordan jeg gjør det om dagene. Ikke sikkert det funker for andre, men det funker for meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Sett deg små, små mål. Ikke gap over for mye på en gang, selv om du har lyst eller du har mye som må gjøres. Gjør ting porsjonsvis og ta små pauser. Dette er hva jeg måtte lære meg etter at jeg "møtte veggen" og mistet over halvparten av den energien jeg hadde før. Det er kun slik jeg for min del fungerer. Feks vasker jeg vinduene i dag: steg 1 var å ta ned gardinene, sette de på vask, finne frem vaskeutstyr og nye gardiner. Så satte jeg meg ned med en kopp kaffe. Steg 2 var å vaske vinduene på stua og kjøkkenet. 5 min pause. Neste steg er å bytte vaskevannet og gå løs på de neste vinduene osv. Siste steg er å henge opp gardinene. Da tar jeg 5 min pause mellom hvert rom pga nakken. Dette var bare et eks på hvordan jeg gjør det om dagene. Ikke sikkert det funker for andre, men det funker for meg Jeg tar laaange pauser jeg. Får visst ikke gjort så mye i dag, forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å komme i gang. Men skal legge sammen klær da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Jeg tar laaange pauser jeg. Får visst ikke gjort så mye i dag, forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å komme i gang. Men skal legge sammen klær da Jeg og gjorde det inntil jeg skjønte at jeg bare måtte ta meg sammen og gjøre ting selv om kroppen føltes tung og lysten til å gjøre ting var borte.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Jeg og gjorde det inntil jeg skjønte at jeg bare måtte ta meg sammen og gjøre ting selv om kroppen føltes tung og lysten til å gjøre ting var borte.. Ja en må vel ha litt selvdisiplin, har bare lyst å spise jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ja en må vel ha litt selvdisiplin, har bare lyst å spise jeg Hvordan følte du deg da du var på kafé her om dagen - hadde du like mye lyst til å bare spise da? Min erfaring er at om en er i aktivitet så er trangen og lysten til å spise mindre. Dessuten; om jeg går tur og vil gå ned i vekt så føler jeg meg bedre og jeg får ikke lyst til å proppe i meg mat. Har du prøvd dette? Du snakker om at du vil gå ned i vekt. Har du prøvd Grete Roede? Der treffer du andre med samme mål og ønsker, og bare det hjelper på lyst til å være i aktivitet samt spise sunt. Jeg var t o m deprimert da jeg gikk på kurs (jeg gikk i 16 uker og gikk ned 18 kg). Dette er iallfall min erfaring - men om det er sånn for andre kan jeg ikke uttale meg om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Hvordan følte du deg da du var på kafé her om dagen - hadde du like mye lyst til å bare spise da? Min erfaring er at om en er i aktivitet så er trangen og lysten til å spise mindre. Dessuten; om jeg går tur og vil gå ned i vekt så føler jeg meg bedre og jeg får ikke lyst til å proppe i meg mat. Har du prøvd dette? Du snakker om at du vil gå ned i vekt. Har du prøvd Grete Roede? Der treffer du andre med samme mål og ønsker, og bare det hjelper på lyst til å være i aktivitet samt spise sunt. Jeg var t o m deprimert da jeg gikk på kurs (jeg gikk i 16 uker og gikk ned 18 kg). Dette er iallfall min erfaring - men om det er sånn for andre kan jeg ikke uttale meg om. Tenkte på mat da jeg var på cafe og, gjør det hele tiden. Men da jeg gikk på zeldox klarte jeg å slanke meg men de virket ikke optimalt, så jeg skiftet medisiner. Har vært ganske flink siden mandag, men gleder meg til helga for da skal jeg spise sjokolade. Ei venninne vil vi skal gå på et treningssenter, men jeg er lite motivert for tiden. Har lyst å gå ned noen kilo før jeg begynner å trene, hun er syltynn...så kommer jeg "lblobb". Tung i kroppen ja. Grete Roede har jeg ikke prøvd, motivasjonen er ikke der heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Tenkte på mat da jeg var på cafe og, gjør det hele tiden. Men da jeg gikk på zeldox klarte jeg å slanke meg men de virket ikke optimalt, så jeg skiftet medisiner. Har vært ganske flink siden mandag, men gleder meg til helga for da skal jeg spise sjokolade. Ei venninne vil vi skal gå på et treningssenter, men jeg er lite motivert for tiden. Har lyst å gå ned noen kilo før jeg begynner å trene, hun er syltynn...så kommer jeg "lblobb". Tung i kroppen ja. Grete Roede har jeg ikke prøvd, motivasjonen er ikke der heller. Jeg var som deg, og jeg hadde sosial angst.. men jeg måtte bare gjøre noe og hoppet i det. Motivasjonen kom sammen med andre. Håper du finner noe som kan hjelpe deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Jeg var som deg, og jeg hadde sosial angst.. men jeg måtte bare gjøre noe og hoppet i det. Motivasjonen kom sammen med andre. Håper du finner noe som kan hjelpe deg Flink du da Skal snakke med en psykiater om denne hungeren, bytte medisin kanskje og gruer meg til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Flink du da Skal snakke med en psykiater om denne hungeren, bytte medisin kanskje og gruer meg til det. Jeg ser ikke på det som at jeg har vært flink. Den indre drivkraften har vært at jeg ikke ville ha det som jeg hadde det (dårlig livskvalitet), og jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe med det selv. Endret 5. september 2013 av hww 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Jeg ser ikke på det som at jeg har vært flink. Den indre drivkraften har vært at jeg ikke ville ha det som jeg hadde det (dårlig livskvalitet), og jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe med det selv. Ok, ja det er jo vi selv som må gjøre noe hvis vi vil ha forandring, ingen andre gjør det for oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ok, ja det er jo vi selv som må gjøre noe hvis vi vil ha forandring, ingen andre gjør det for oss. Ja, så enkelt og så vanskelig.. Vil du ha en forandring, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Ja, så enkelt og så vanskelig.. Vil du ha en forandring, da? Vil ha masse forandringer i livet mitt jeg, det er bare så vanskelig. Hvis jeg slutter med medisiner tar jeg av automatisk, så det frister. Klarte ikke dy meg i sted, spiste potetgull 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Vil ha masse forandringer i livet mitt jeg, det er bare så vanskelig. Hvis jeg slutter med medisiner tar jeg av automatisk, så det frister. Klarte ikke dy meg i sted, spiste potetgull Jeg vet det ikke er så lett.. Men du må ikke finne på å slutte med medisiner Det er bare dumt, du vet hva det fører til.. Ps. Jeg vil bare at du skal ha det bra Endret 5. september 2013 av hww 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Jeg vet det ikke er så lett.. Men du må ikke finne på å slutte med medisiner Det er bare dumt, du vet hva det fører til.. Nei det er ikke lett Det er en stund siden jeg har prøvd uten medisiner nå, skal høre med psykiateren hva han mener. Han kjenner meg ikke da, men hvis han mener jeg kan slutte prøver jeg det. Hvis jeg blir syk er det jo bare å ta medisiner igjen, verre er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Nei det er ikke lett Det er en stund siden jeg har prøvd uten medisiner nå, skal høre med psykiateren hva han mener. Han kjenner meg ikke da, men hvis han mener jeg kan slutte prøver jeg det. Hvis jeg blir syk er det jo bare å ta medisiner igjen, verre er det ikke. Det er vel en del verre enn dette når det gjelder AP mot kronisk psykoselidelse, er det ikke? Mener at Nhd gang på gang har presisert at du risikerer å forverre sykdommen på lang sikt ved å slutte på medisinene. Han har skrevet at ved tilbakefall er det ikke lenger sikkert at du blir bedre ved å ta samme dose av medisinene som du gjorde før seponeringen, at du da ofte vil måtte ha høyere doser eller at symptomene ikke lenger lar seg medisinere bort i samme grad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.