Gå til innhold

vil bare bli usynlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg føler meg ofte så flau over meg selv at jeg ønsker bare å bli usynlig i enkelte sosiale situasjoner. Det kan være så enkelt som å forsyne seg med et kakestykke. Gå over et veikryss osv. Jeg vil ikke at noen skal se på meg.

Hvis jeg skal ta et kakestykke så vet jeg rett og slett ikke hva man sier.

 

Hva er galt med hjernen min siden jeg ikke vet hvordan man skal gjøre slik enkle ting?

 

Jeg har riktig nok bdd, men uansett, kan det være årsaken til at jeg ikke greier slike situasjoner eller har jeg noen annen hjernefeil?



Anonymous poster hash: 7c426...943
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du alltid hatt det sånn? Justert for at alt var enklere med færre krav da man var liten? Det kan hende du har Asperger! Jeg har Asperger og har nok hatt sosial angst og har slitt med akkurat slike ting du forteller om. Hvis du ikke går til behandling, så be om henvisning til noen å snakke med (psykolog, psykiater, spesialpedagog el.l) og sett i gang med kognitiv terapi eller ART (Aggression Replacement Training). Jeg har gjort dette, samt fått veldig mye emosjonell støtte av dem jeg har snakket med, jobbet med skamproblematikk, og trent på sosiale situasjoner og lest meg opp på egen hånd.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg føler meg ofte så flau over meg selv at jeg ønsker bare å bli usynlig i enkelte sosiale situasjoner. Det kan være så enkelt som å forsyne seg med et kakestykke. Gå over et veikryss osv. Jeg vil ikke at noen skal se på meg.Hvis jeg skal ta et kakestykke så vet jeg rett og slett ikke hva man sier. Hva er galt med hjernen min siden jeg ikke vet hvordan man skal gjøre slik enkle ting? Jeg har riktig nok bdd, men uansett, kan det være årsaken til at jeg ikke greier slike situasjoner eller har jeg noen annen hjernefeil? Anonymous poster hash: 7c426...943

Har du fått behandling for sosial angst?

Jeg hadde det noenlunde likt som deg og er kvitt min sosiale angst pga behandling. Eksponering og hjelp av en kompetent behandler hjalp meg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...