Gå til innhold

Til dere som ikke vil stemme

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2013/09/04/nyheter/valg13/politikk/innenriks/miljopolitikk/29082030/  -

"Det er verdt å gjøre seg noen refleksjoner når man ser at over halvparten av velgerne under 30 ikke ønsker å stemme, samtidig som den samme gruppa sier at de temaene de er mest opptatt av, er de temaene de store partiene prioriterer ned. Dette er et alvorlig varsko om at de sentrale spørsmål innen miljø og utvikling må løftes. "

Sier søstra til Siv Jensen, som står som en motpol mot FrP pga miljøspørsmål. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394264-til-dere-som-ikke-vil-stemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke store bryderiet med å finne frem en stemmeseddel og putte i urnen. Har man helsemessige problemer som forhindrer en fra å dra til stemmelokalet finnes mange muligheter for å løse dette.

Det er skummelt at så få unge ikke stemmer uavhengig av hva de mener burde være prioritert...

Det er klart retningen for hva som skjer er vesentlig avheging av hvordan folk stemmer. Men det sagt, jeg mener også tjen folket har rett: de store partiene som presenteres er 'tilnærmet' like.

Med det mener jeg ikke at de kan ha totalt forskjellig kurs og vesentlig endre hvordan vi lever, men det er ingen (store) partier som fundamentalt er anderledes.

Jeg tror ikke vi vil ha det helt store endringene heller, vi er vel ganske konservative de fleste av oss. Men som banale eksempler:

-Partiet som vil oppløse regjeringen, og gjenninføre en moderne variant av direkte demokrati (stem pr sak- feks på internett). (Golden og gutta lagde vel en slags variant av dette).

-Partiet som vil innføre Sharia styre

-Partiet som vil revolusjonere og innføre rendyrket kommunisme

-Partiet som vil oppløse regjeringen og starte opplyst enevelde

Dette er i og for seg ikke nye tanker, men det er retninger som (ut over veldig smale parti) skiller seg mye mer vekk enn det Ap gjør mot Høyre.

Hei!

Så fins det en mellomting mellom gammelt tankegods, tull og anarki på den ene siden og konservatisme og stilstand på den andre siden eks Høyre og Arbeiderpartipolitikk.

Jeg savner partier som har utgangspunkt i teknologisamfunnet, det krever ny tenkning, og jeg vil gjerne være med å forme en positiv retning med de nødvendige justeringer innenfor politikk som vi i dag er flere som ønsker.

Det handler ikke om total endring, men en større tilpasning til det moderne, høyteknologisk samfunn vi i dag lever i. Det krever en del endringer og nye måter å tenke og prioritere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...