Gå til innhold

Redd for å gå på en smell


Gjest Ladytron

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Føler meg så utslitt for tiden. Har begynt å tvile på mine egne ferdigheter og gjennomføringsevne. Er snart halvveis i livet og lite har blitt som jeg hadde ønsket. Tenker mye på eksistensielle spørsmål for tiden, føler ikke at ting har så mye mening. Vi går inn i tiden, lever, spiser, drikker, holder oss varm, unngår de verste sykdommene, formerer oss og dør... Og alle de andre historiene vi forteller oss selv mens vi står i dette flyktige livet, med så mye lidelse, er bare intrikate løgner og selvbedrag.

 

Er midt i et studieløp og har en jobb der mange er avhengig av meg, så sykemelding er ikke et alternativ. Prøver å trene mye og spise sundt. Når jeg føler meg selvdestruktiv prøver jeg å sove det av meg... Prøver å være sosial, men det varierer litt hvor mye jeg orker. Er redd for å gå på en smell.

 

Noen tips for hva mer jeg kan gjøre for å stå i dette uten å gjøre situasjonen verre? Håper ting snart endrer seg til det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg så utslitt for tiden. Har begynt å tvile på mine egne ferdigheter og gjennomføringsevne. Er snart halvveis i livet og lite har blitt som jeg hadde ønsket. Tenker mye på eksistensielle spørsmål for tiden, føler ikke at ting har så mye mening. Vi går inn i tiden, lever, spiser, drikker, holder oss varm, unngår de verste sykdommene, formerer oss og dør... Og alle de andre historiene vi forteller oss selv mens vi står i dette flyktige livet, med så mye lidelse, er bare intrikate løgner og selvbedrag.

 

Er midt i et studieløp og har en jobb der mange er avhengig av meg, så sykemelding er ikke et alternativ. Prøver å trene mye og spise sundt. Når jeg føler meg selvdestruktiv prøver jeg å sove det av meg... Prøver å være sosial, men det varierer litt hvor mye jeg orker. Er redd for å gå på en smell.

 

Noen tips for hva mer jeg kan gjøre for å stå i dette uten å gjøre situasjonen verre? Håper ting snart endrer seg til det bedre.

Har du mulighet til å gjøre noe hyggelig mot eller for deg selv? Invitet en venn eller to på kino og/eller pizza, hva som helst alene eller med venner. Skjem deg selv litt bort, ta en pause fra "alt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Har du mulighet til å gjøre noe hyggelig mot eller for deg selv? Invitet en venn eller to på kino og/eller pizza, hva som helst alene eller med venner. Skjem deg selv litt bort, ta en pause fra "alt"?

Takk for svar :) Jeg skal en tur ut og møte folk etterpå, får håpe jeg klarer å senke skuldrene da.

Synes ofte det er vanskelig å slappe av, tankene er så mange andre steder. Tenker hele tiden på hva jeg burde ha gjort, føler jeg ikke strekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg skal en tur ut og møte folk etterpå, får håpe jeg klarer å senke skuldrene da.

Synes ofte det er vanskelig å slappe av, tankene er så mange andre steder. Tenker hele tiden på hva jeg burde ha gjort, føler jeg ikke strekker til.

Håper du får det koselig og klarer å senke skuldrene. Vet hvordan det er når tankene er overalt, ikke lett å slappe av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp mindfulness. Ta kurs -eller lær deg selv via nett. 

 

Det handler om å øve seg på å hvile i NUET. Blir mange pauser i nuet i løpet av dagen, og i nuet er man ikke stresset. 

 

Utrolig effektivt som stressmestringsmiddel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg så utslitt for tiden. Har begynt å tvile på mine egne ferdigheter og gjennomføringsevne. Er snart halvveis i livet og lite har blitt som jeg hadde ønsket. Tenker mye på eksistensielle spørsmål for tiden, føler ikke at ting har så mye mening. Vi går inn i tiden, lever, spiser, drikker, holder oss varm, unngår de verste sykdommene, formerer oss og dør... Og alle de andre historiene vi forteller oss selv mens vi står i dette flyktige livet, med så mye lidelse, er bare intrikate løgner og selvbedrag.

 

Er midt i et studieløp og har en jobb der mange er avhengig av meg, så sykemelding er ikke et alternativ. Prøver å trene mye og spise sundt. Når jeg føler meg selvdestruktiv prøver jeg å sove det av meg... Prøver å være sosial, men det varierer litt hvor mye jeg orker. Er redd for å gå på en smell.

 

Noen tips for hva mer jeg kan gjøre for å stå i dette uten å gjøre situasjonen verre? Håper ting snart endrer seg til det bedre.

 

Hva er historien din? Har du vært syk før? Er du i behandling? Har du hatt det slik før, og i såfall hva hjalp? (du trenger selvsagt ikke svare) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ladytron

Hva er historien din? Har du vært syk før? Er du i behandling? Har du hatt det slik før, og i såfall hva hjalp? (du trenger selvsagt ikke svare) 

Ja, jeg har vært syk før... Har tilbakevendende depresjon og akkurat nå er jeg midt mellom to behandlingsopplegg (begynner i behandling igjen om ca en måned). Jeg har hatt det sånn før ja, to ganger gikk det så langt at jeg endte på sykehus (men det er en del år siden). Etter det ble det gjerne til at livssituasjonen min endret seg og jeg kom meg litt ovenpå igjen.

 

Er litt usikker på hva som egentlig hjelper nå. Tror jeg kan leve med at jeg har økt arbeidsbelastning, men sliter vel med å finne roen med at det er mye å gjøre, og å tilpasse meg at det er mye nytt som skjer. Psyken er heller ikke den beste. I dag har jeg det litt bedre enn jeg hadde i går. Jeg tenker at hvis jeg bare klarer å stå i det, så blir det nok bedre om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Søk opp mindfulness. Ta kurs -eller lær deg selv via nett. 

 

Det handler om å øve seg på å hvile i NUET. Blir mange pauser i nuet i løpet av dagen, og i nuet er man ikke stresset. 

 

Utrolig effektivt som stressmestringsmiddel :)

Takk for svar. Jeg har lest litt om mindfulness, men ikke vært så flink til å praksisere det. Kanskje jeg må forsøke igjen. Føler at det oppstår mye ubehag når jeg prøver å være i nuet, men det er vel bare noe jeg må komme forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips: prøv å tenk litt over hva du har gjort annerledes idag enn igår - kanskje du finner svar på hvorfor du har det bedre idag enn i går og så kan du gjenta det som gjør det bedre for deg :) Funker for meg iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Håper du får det koselig og klarer å senke skuldrene. Vet hvordan det er når tankene er overalt, ikke lett å slappe av da.

Takk :) Håper du har det fint også, stjernestøv. Det ble en liten bytur i går, var i grunnen ganske kjekt og jeg fant roen etter noen halvlitere. Litt redusert i dag, men føler meg bedre (mye mindre stresset) enn jeg gjorde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Et tips: prøv å tenk litt over hva du har gjort annerledes idag enn igår - kanskje du finner svar på hvorfor du har det bedre idag enn i går og så kan du gjenta det som gjør det bedre for deg :) Funker for meg iallfall.

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har bevilget meg en hviledag. :) Har bare tatt meg fri og ikke kjent noe særlig på den dårlige samvittigheten over at jeg ikke har gjort noe "fornuftig". Må jobbe litt i morgen da, men prøver å ikke tenke så mye på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Håper du har det fint også, stjernestøv. Det ble en liten bytur i går, var i grunnen ganske kjekt og jeg fant roen etter noen halvlitere. Litt redusert i dag, men føler meg bedre (mye mindre stresset) enn jeg gjorde i går.

Så bra Ladytron :) Sikkert godt å komme seg ut.

 

Jo jeg har det fint her med godteskålen og ostepopp. Har spist kebab og, så lenge jeg får spise har jeg det fint. Men føler meg råtten innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg har bevilget meg en hviledag. :) Har bare tatt meg fri og ikke kjent noe særlig på den dårlige samvittigheten over at jeg ikke har gjort noe "fornuftig". Må jobbe litt i morgen da, men prøver å ikke tenke så mye på det nå.

Kanskje du burde unne deg flere slike dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ladytron

Så bra Ladytron :) Sikkert godt å komme seg ut.

 

Jo jeg har det fint her med godteskålen og ostepopp. Har spist kebab og, så lenge jeg får spise har jeg det fint. Men føler meg råtten innvendig.

Mmm, det hørtes veldig godt ut, fikk litt lyst på ostepop selv nå.

 

Leit at du likevel ikke har det så bra. Håper du snart vil føle deg bedre, det fortjener du. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Kanskje du burde unne deg flere slike dager :)

Takk for tips, får prøve på det. Bli flinkere til å komme meg mer ut blant folk også tror jeg, trenger nok litt mer sosial kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, det hørtes veldig godt ut, fikk litt lyst på ostepop selv nå.

 

Leit at du likevel ikke har det så bra. Håper du snart vil føle deg bedre, det fortjener du. *klem*

Tusen takk, ja det er kjempegodt :)

 

Har planer om å bli sunn da. Ha en fin kveld :) Klem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Tusen takk, ja det er kjempegodt :)

 

Har planer om å bli sunn da. Ha en fin kveld :) Klem igjen.

Masse lykke til med å gjøre noen endringer i kostholdet. Ta tiden til hjelp og vær stolt over det du får til :) Må ha en fin kveld du også, stjernestøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med å gjøre noen endringer i kostholdet. Ta tiden til hjelp og vær stolt over det du får til :) Må ha en fin kveld du også, stjernestøv :)

Takk :) Har planer om å slutte med medisiner og bli tynn, hvis psykiateren er med på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, får prøve på det. Bli flinkere til å komme meg mer ut blant folk også tror jeg, trenger nok litt mer sosial kontakt.

Cluet er å bite seg merke i hva som hjelper en. Håper det vil bidra med å gi deg iallfal Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...