Gå til innhold

De klarer ikke hjelpe meg


Caylee

Anbefalte innlegg

Jeg vet noe er galt. Veldig galt. Verden er så fortvilende at det er helt forferdelig. Jeg vet det ikke er normalt. Men de klarer ikke hjelpe meg.. Verden ha vært annerledes i over et år nå og jeg vet ikke om jeg orker stort mer. Jeg har sagt til dem de siste gangene " jeg trenger en løsning på problemet ellers går vi bare rundt i ring". Men de ikke vet ikke hvordan de skal løse det. Dere tenker sikkert "bare slutt å tenk du er profet og har hatt flere liv" vel så enkelt er det ikke for tenkt om det er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare så fortvilet :( når fagfolk ikke klarer løse problemet, hvordan skal jeg klare det da? Skal jeg virkelig ha det slik resten av livet? eller må jeg ta selvmord tilslutt? Jeg klarer ikke leve med dette særlig stort lenger. Men om jeg forteller til psykologen at jeg ikke klarer mer snart og hun graver så mye at hun får ut av meg at jeg vurderer dødem så blir jeg tvangsinnlagt. Og så går vi rundt i ring igjen. Uten en eneste løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror det vil være nyttig for deg å flytte fokus

fra det mer høytsvevende (og ganske uinteressante) om du har hatt flere liv og er profet,

til fokus på hvordan skal du mestre dagen og morgendagen, hvordan skal du klare å få deg en utdannelse og jobb, hvordan skal du klare å bo alene og styre din økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så fortvilet :( når fagfolk ikke klarer løse problemet, hvordan skal jeg klare det da? Skal jeg virkelig ha det slik resten av livet? eller må jeg ta selvmord tilslutt? Jeg klarer ikke leve med dette særlig stort lenger. Men om jeg forteller til psykologen at jeg ikke klarer mer snart og hun graver så mye at hun får ut av meg at jeg vurderer dødem så blir jeg tvangsinnlagt. Og så går vi rundt i ring igjen. Uten en eneste løsning.

Fagfolk kan ikke løse dine problemer alene - men det har jeg ingen tro på at du kan heller. Du må finne frem din voksne side og begynne å samarbeide om din behandling. Behandlerne har hjulpet mange før deg, og dersom du samarbeider vil de også kunne hjelpe deg til å komme deg videre mot et ok voksenliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil være nyttig for deg å flytte fokus

fra det mer høytsvevende (og ganske uinteressante) om du har hatt flere liv og er profet,

til fokus på hvordan skal du mestre dagen og morgendagen, hvordan skal du klare å få deg en utdannelse og jobb, hvordan skal du klare å bo alene og styre din økonomi?

Jeg klarer ikke å flytte fokus. For hele livet mitt handler om dette. Men det er det tydeligvis ingen som skjønner da alle ber meg prate om noe annet. Det er sinnsykt ensomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagfolk kan ikke løse dine problemer alene - men det har jeg ingen tro på at du kan heller. Du må finne frem din voksne side og begynne å samarbeide om din behandling. Behandlerne har hjulpet mange før deg, og dersom du samarbeider vil de også kunne hjelpe deg til å komme deg videre mot et ok voksenliv.

Ja, men behandlingen har ingen løsning :( jeg blir ikke glad igjen før jeg føler jeg har klart oppdragene og at både de døde og levende har det bra. Og det går nesten ikke, så jeg er fortapt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å flytte fokus. For hele livet mitt handler om dette. Men det er det tydeligvis ingen som skjønner da alle ber meg prate om noe annet. Det er sinnsykt ensomt.

Men du prøver jo ikke å følge rådene de gir deg. Du har fått beskjed også her på dol om at du ikke får lov til å skrive om vrangforestillingene dine, men du gjør det gang på gang.

Jeg tror du vil kunne få det bedre om du følger råd, og om du fokuserer på hvordan få gjort ferdig vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du prøver jo ikke å følge rådene de gir deg. Du har fått beskjed også her på dol om at du ikke får lov til å skrive om vrangforestillingene dine, men du gjør det gang på gang.

Jeg tror du vil kunne få det bedre om du følger råd, og om du fokuserer på hvordan få gjort ferdig vgs.

Jeg vil at noen skal hjelpe meg med selve problemet, ikke at de skal be meg overse det. Folk dreper hverandre på grunn av meg, de døde lider på grunn av meg. Om jeg overser det er jeg ialfal en psykopat og morder. Og dessuten det er ikke vrangforestillinger. Faen. Jeg gir snart opp. :unsure:

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...